Gå til innhold

Endelig fått selvverd etter et liv å føle meg verdiløs, men for sent for kjærligheten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har brukt 5 år på personlig utvikling, terapi og å jobbe med egen selvfølelse, grenser osv. Dette etter samlivsbrudd med en mann som brøt meg ned over tid. Det er absolutt ikke bortkastet for brått fikk jeg en forfremmelse på jobb uten å prøve og merker jeg er et gladere menneske og har mindre angst og har det generelt bedre med meg selv da jeg endelig ser på meg selv som et verdifullt og likeverdig menneske. 

Men så er det kjærligheten da. Eksene mine har vært ekstremt emosjonelt umodne og utilgjengelige og ført til mye sorg og tårer. Har alltid tiltrukket meg mange slimåler fordi jeg er både pen og hadde dårlig selvtillit. Nå som jeg har jobbet med meg selv har jeg mistet attraksjon for slike menn, møtte nylig en mann fra fortiden som ville vi skulle utføre alle sexfantasier sammen men ikke være eksklusive og jeg begynte å le av hvor dumt det var. Han ble desperat og prøvde å overtale meg til at vi kan være eksklusive men det er for sent, jeg blir rett og slett fysisk kvalm av sånne menn nå.

Så det viser at jeg har vokst som menneske. Men så er jeg jo trist om det er for sent uansett ang kjærligheten. For nå er jeg 33 og fyller 34 i juli. Er lei meg for at jeg ikke hadde en tradisjonell bakgrunn som ga meg god selvfølelse i utgangspunktet for da hadde jeg ikke vært «gammel» før jeg fant ut at jeg var verdifull. Men ser også at det kan være verdifullt for en partner med alt jeg har lært om psykologi og å være en god partner selv også, er motivert for å gi masse kjærlighet og være en trygg og god partner. 
Det jeg søker med dette innlegget er andre i lignende situasjon som fant kjærligheten og familie selv om de måtte gjennom mye arbeid og oppi årene før de kom dit. 

Anonymkode: 73438...e16

  • Liker 1
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva betyr egentlig emosjonelt umodne?

Har du eksempler å komme med? 

Det har tydeligvis blitt et kjempepopulært uttrykk blant usikre kvinner som legger skylden på mennene for alt og ingenting. 

 

Anonymkode: e953b...16d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33/34 år er en nydelig alder, skulle ønske jeg var der igjen. Bare pass på at du finner deg en god mann som bygger deg opp!

Dette fikser du. 

M40, jeg er ikke helt i samme situasjon, men jeg skal begynne å lete etter partner 2.0, etter at forrige forhold gikk skeis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva betyr egentlig emosjonelt umodne?

Har du eksempler å komme med? 

Det har tydeligvis blitt et kjempepopulært uttrykk blant usikre kvinner som legger skylden på mennene for alt og ingenting. 

 

Anonymkode: e953b...16d

Eksempler er ekssamboer som var på byen hver eneste helg hvert år av samlivet, og de få gangene vi skulle møtes sammen for eksempel på bursdagen min ble han «for full» og la seg heller, så jeg møtte alle vennene hans men ikke han. Samme i ferier som han ville ha separat slik at han kunne være med gutta på fjellet så dro jeg alene til Italia eller syden. 
Eksen før der ble irritert hvis jeg ville snakke om følelser eller noe som plaget meg, han sa forhold er basert på godt humør og sex og truet med å slå opp hvis jeg ikke alltid var «pick me». 

Anonymkode: 73438...e16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Veivalg said:

33/34 år er en nydelig alder, skulle ønske jeg var der igjen. Bare pass på at du finner deg en god mann som bygger deg opp!

Dette fikser du. 

M40, jeg er ikke helt i samme situasjon, men jeg skal begynne å lete etter partner 2.0, etter at forrige forhold gikk skeis.

Takk for oppmuntringen 😊

Anonymkode: 73438...e16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Eksempler er ekssamboer som var på byen hver eneste helg hvert år av samlivet, og de få gangene vi skulle møtes sammen for eksempel på bursdagen min ble han «for full» og la seg heller, så jeg møtte alle vennene hans men ikke han. Samme i ferier som han ville ha separat slik at han kunne være med gutta på fjellet så dro jeg alene til Italia eller syden. 
Eksen før der ble irritert hvis jeg ville snakke om følelser eller noe som plaget meg, han sa forhold er basert på godt humør og sex og truet med å slå opp hvis jeg ikke alltid var «pick me». 

Anonymkode: 73438...e16

Da forstår jeg. Emosjonell umoden er bare et tullebegrep som kvinner bruker når de ikke har etablert sosial kontroll over mannen. At han er sosial med sine venner i stedet for å holde lanke med deg, stryke deg med hårene og at han hadde et annet syn på samliv enn det du har. 

Takk for god oppklaring. 

Anonymkode: e953b...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Eksempler er ekssamboer som var på byen hver eneste helg hvert år av samlivet, og de få gangene vi skulle møtes sammen for eksempel på bursdagen min ble han «for full» og la seg heller, så jeg møtte alle vennene hans men ikke han. Samme i ferier som han ville ha separat slik at han kunne være med gutta på fjellet så dro jeg alene til Italia eller syden. 
Eksen før der ble irritert hvis jeg ville snakke om følelser eller noe som plaget meg, han sa forhold er basert på godt humør og sex og truet med å slå opp hvis jeg ikke alltid var «pick me». 

Anonymkode: 73438...e16

På byen hver eneste helg, i flere år. De fleste ville tatt praten om det gikk to helger på rad om det ikke var noen spesielle anledninger som forklarte hvorfor to helger på rad. Den andre truer med å slå opp som en liten drittunge... Hvorfor ble du sammen med disse egentlig? Var de så kjekke?

Anonymkode: 240c2...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Da forstår jeg. Emosjonell umoden er bare et tullebegrep som kvinner bruker når de ikke har etablert sosial kontroll over mannen. At han er sosial med sine venner i stedet for å holde lanke med deg, stryke deg med hårene og at han hadde et annet syn på samliv enn det du har. 

Takk for god oppklaring. 

Anonymkode: e953b...16d

Syns du det er normalt at et par aldri har en helg eller feire sammen i løpet av 6 år? Da mener jeg aldri, og jeg er selv en selvstendig introvert som liker egentid. Hver bursdag var han heller hos en kompis, jeg feiret bursdagsselskap og forventet ikke gave en gang, men var flaut at hele familien og vennene mine var der men ikke en gang på 6 år var han tilstede fordi han ville på stranda med en kompis eller byen eller hyttetur. Og alle reagerte og ble sinte på mine vegne, mens jeg bortforklarte og fant på unnskyldninger.

Sånn fungerer ikke voksenlivet for meg, en slik far ville gitt totalt f i barna sine. Men får styre unna slike som deg som syns dette er normalt da. 

Anonymkode: 73438...e16

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

På byen hver eneste helg, i flere år. De fleste ville tatt praten om det gikk to helger på rad om det ikke var noen spesielle anledninger som forklarte hvorfor to helger på rad. Den andre truer med å slå opp som en liten drittunge... Hvorfor ble du sammen med disse egentlig? Var de så kjekke?

Anonymkode: 240c2...52a

De var selvsagt kjekke i mine øyne men ganske normale. Tvert imot syns de det var kult å være med meg fordi de fikk høre av gutta at de hadde fått seg en veldig pen dame. Grunnen til at jeg fant meg i dette er jo hele bakgrunnen for innlegget mitt, jeg følte meg totalt verdiløs og fant ikke egenverd og selvtillit før jeg ble i starten av 30-årene. Hadde jo aldri funnet meg i dette nå. 

Anonymkode: 73438...e16

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null stress, og all respekt til deg! Skikkelig bra jobba! 🙌

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt og tilsvar til dette. 

Christina82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...