Gå til innhold

Hvorfor tror en nybakt mor at jeg er så veldig interessert i å holde spebarnet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi det er naturlig for de fleste mennesker å ønske et nytt lite menneske velkommen til jorden?

Anonymkode: 1ae69...5ee

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til neste gang kan du svare: Nei takk, jeg ser at babyen har det så fint hos deg. Eventuelt: Nei takk, jeg er vegetarianer :) 

Anonymkode: 359e6...053

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange elsker å holde babyer. Fordi hun betror deg det mest dyrebare hun har, og det er å vise deg tillit. 

Anonymkode: d1491...aa9

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi det er naturlig for de fleste mennesker å ønske et nytt lite menneske velkommen til jorden?

Anonymkode: 1ae69...5ee

For en velkomst. Servert bort til x-antall fremmede og skjelvende hender..😱

Anonymkode: acfd7...067

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Til neste gang kan du svare: Nei takk, jeg ser at babyen har det så fint hos deg. Eventuelt: Nei takk, jeg er vegetarianer :) 

Anonymkode: 359e6...053

🤣🤣🤣

Anonymkode: acfd7...067

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi mange elsker å holde babyer. Fordi hun betror deg det mest dyrebare hun har, og det er å vise deg tillit. 

Anonymkode: d1491...aa9

Da skal jeg kanskje si; " beklager, men jeg er ikke tilliten verdig."

Anonymkode: acfd7...067

  • Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du er ikke så interessant som du tror.

Anonymkode: 9f6e8...88c

Feil tråd? :vetikke:

Anonymkode: 8cd97...a21

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er greia? Dette spørsmålet om jeg vil holde barnet har jeg fått fra både nær og perifer familie og omgangskrets.

For å ikke virke uhøflig har jeg akseptert og smilt ømt mot både mor og barn. Bortsett fra en gang. Da var jeg svimmel og fyllesjuk, og sa rett ut at jeg ikke turte fordi jeg var redd for å miste barnet i gulvet. Sikkert litt overdrevet, men følte meg ikke komfortabel med det i hvert fall. Det ble fort et surt tryne fra mor gitt.

Likevel. Hvilket utbytte og glede er det meningen at jeg skal få ved å holde dette barnet?

Anonymkode: acfd7...067

Jeg hadde aldri interesse for å holde andres nyfødte, har forøvrig ikke det nå heller, men når jeg selv fikk barn, så skjønte jeg fort hvorfor jeg alltid fikk tilbudet - alle andre ønsket jo så gjerne å holde mitt barn! 

Datteren var vel ca. 6 uker når jeg hadde en venninne på besøk. Vi satt der i sofaen og snakket, spiste chips og drakk brus som vi alltid har gjort. Og jeg merket at hun så meget etterlengtede på datteren min 👀, så jeg spurte om hun ville holde.. "Jaaaaaa, veldig gjerne! 😍 Trodde nesten ikke du kom til å spørre!" 

Mine egne tanter, søstre og kusiner kom nærmest løpende og ville holde, bysse og kose i alle familieselskap. Så selv om jeg tok med meg både bæresele og vogn til å legge alle tre barna i når de var babyer, så fikk jeg aldri bruk for det i noen av de mange selskapene. Ved tredje babyen sa til og med mannen "Gidder du virkelig å pakke med deg bæreselen? 🤷" når vi dro i selskap 😂

Så selv om det for oss virker merkelig at alle andre forsøker å dytte ungen deres i armene våre, så må jeg dessverre informere deg om at vi er det sære mindretallet som ikke ønsker å holde de nyfødte babyene til andre mennesker.. 😅

Anonymkode: d8b45...9bd

  • Liker 10
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også det var nesten skummelt å bli spurt om å holde et spedbarn, de er jo så små og skjøre, så skjønner deg godt. Selv spurte jeg aldri om noen ville holde mine barn, de som ønsket det spurte selv. Hadde egentlig lite lyst til å la andre holde dem (utenom far og noen veldig nære og trygge familiemedlemmer). 

De som spør kan jo tro at det er forventet av dem? Også tvinger de seg til å spørre. Tenker kanskje: "Nå er det bare Preben som ikke har holdt babyen, må spørre ham så han ikke føler seg oversett."

Anonymkode: 29d0e...461

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er så enkelt som at mange har lyst til å holde en nyfødt baby. Jeg personlig pleier å takke nei, men jeg synes likevel at det er hyggelig å bli spurt. Jeg opplever det som en tillitserklæring. Jeg har heller aldri følt på at det oppfattes negativt, da jeg kan vise entusiasme og interesse på andre måter enn å holde babyen. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Men kvifor det? Kvifor er ein eit meir hyggeleg og høfleg menneske om ein vil halde ein baby, enn om ein ikkje vil?

Anonymkode: 8cd97...a21

Kommer man pp babybeslk så er. Det da normalt å holde baby

Anonymkode: 26da2...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si nei da vel. Jeg synes det er skikkelig rart å Ikke ville holde , godt vi er forskjellige 

Anonymkode: 26da2...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Syns også det var nesten skummelt å bli spurt om å holde et spedbarn, de er jo så små og skjøre, så skjønner deg godt. Selv spurte jeg aldri om noen ville holde mine barn, de som ønsket det spurte selv. Hadde egentlig lite lyst til å la andre holde dem (utenom far og noen veldig nære og trygge familiemedlemmer). 

De som spør kan jo tro at det er forventet av dem? Også tvinger de seg til å spørre. Tenker kanskje: "Nå er det bare Preben som ikke har holdt babyen, må spørre ham så han ikke føler seg oversett."

Anonymkode: 29d0e...461

Ja sånn kan det faktisk være..

Anonymkode: acfd7...067

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er motsatt, og skulle ønske jeg fikk tilbudet når jeg treffer kjenninger med baby 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Men kvifor det? Kvifor er ein eit meir hyggeleg og høfleg menneske om ein vil halde ein baby, enn om ein ikkje vil?

Anonymkode: 8cd97...a21

Fordi det er hyggelig og høflig! 

Anonymkode: b14e0...dce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er hyggelig og koselig å bli med med venninners babyer. Holder de gjerne, bruker tid nmed de, prater med de, triller gjerne vognen, hyggelig å hjelpe til, avlaste osv. Tenker ikke bare på meg selv. Vil gjerne være en del av livet til venninner. Koselig med barn, bli kjent med barna osv. 

Anonymkode: 6eeef...b5e

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men kvifor det? Kvifor er ein eit meir hyggeleg og høfleg menneske om ein vil halde ein baby, enn om ein ikkje vil?

Anonymkode: 8cd97...a21

Fordi det viser interesse for mor og interesse for barnet, fordi det viser omsorg, fordi det viser at man setter pris på tilliten, fordi normale hyggelige mennesker forstår at det gleder mor å holde og smile til babyen og å si hvor søt h*n er og fordi normale hyggelige mennesker liker å glede andre. 

Anonymkode: aca97...701

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg spurte om noen ville holde min var det enten fordi:

1. Erfaring at de fleste GJERNE vil holde men kanskje ikke tør å spørre så forsøkte å være snill

2. Følte meg overstimulert/touched-out og trengte en lite pause fra baby (min ammet mye og sov mye på meg), eller trengte noen til å holde så jeg kunne feks gå på do.

Fordi jeg vet at noen faktisk ikke vil så vinklet jeg alltid spørsmålet slik at jeg sa "Bare si ifra om du vil holde eller bære baby. Helt greit om du ikke vil såklart". Ble såklart ikke sur for et nei.

 

De første ukene ville jeg helst at folk ikke skulle røre baby da. Fordi jeg var så redd for smitte :P

Anonymkode: ac132...bf7

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hatt lyst til å holde mine tantebarn. Det er nær familie. Alle andre er uinteressante å holde. Men siden jeg er kvinne, så tror man at jeg automatisk er interessert da. Jeg er jo ikke det. 

Anonymkode: 587b8...82e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare nei takk😆 Eller, nær familie og venner vet meget godt at jeg synes det er ubehagelig å holde babyer, så de ler bare når jeg desperat prøver å komme meg vekk. Ingen såre følelser iallefall når jeg ikke vil holde. 

Syntes ikke babytiden med eget barn heller var noe å skryte av🫣 

Jeg tar det heller igjen når ungene er blitt større, da kan jeg tulle, leke og være masse sammen med dem. Tar en trassig 3 åring lenge før et spedbarn😅

Anonymkode: 3812c...42b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...