Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #1 Skrevet 9. februar 2006 Jeg er diagnostiser med bipolar lidelse 2, men mistenker at jeg er feildiagnostisert. Flere personer med peiling på adhd har sagt at jeg har klare symptomer på adhd (kvinneversjonen). Adhd hos kvinner (kalles kanskje add?) er jo lett å forveksle med bipolar lidelse. Det mest tydelige tegnet på at jeg kan ha feil diagnose er kanskje at jeg aldri har hatt en ordentlig hypoman episode, samt at de stemningsstabiliserede medisinene jeg tar ikke har noen ordentlig virkning, selv om jeg er på maksdose og har vært det i tre år. Jeg nevnte dette for en psykolog som jeg hadde gått til noen ganger, men hun avviste teorien basert på at jeg kan lese bøker og har gjort det bra på skolen..selv om jeg ofte ikke greier å lese bøker overhodet, og har store problemer med selv å holde ut en kinofilm på 1,5 timer. Selv når jeg ser en tv-serie episode på 45 minutter må jeg gjøre noe annet samtidig, som å lese i et blad eller lese et blad samtidig. Dette varierer dog, noen ganger kan jeg bli helt oppslukt av noe og greier da å konsentrere meg på en nærmest manisk måte. Selv om jeg har gjort det bra på skolen hadde jeg store problemer med å holde ut en hel skoledag, jeg dro som regel hjem etter 3-4 timer, fordi jeg rett og og slett ikke greide mer. Dobbelttimer var mitt største problem. Likevel kom jeg meg igjennom skolen, men nå når jeg straks ferdig med graden min, og er redd for ikke bare å klare meg gjennom eksamenslesing, og ikke minst om jeg vil greie meg i en jobbsituasjon der jeg ikke bare kan gå hjem etter noen timer. De siste årene har jeg selvmedisinert med med effedring og til tider amfetamin for å i det hele tatt greie å komme meg igjennom det. Og det skal ikke mue fornuft til for å forstå at det ikke er noe smart. Hva det nå enn er jeg lider av gjør det livet mitt svært vanskelig. Jeg har sluttet hos psykologen, for det rett og slett ikke hjalp. Jeg har ikke hatt noe særlig trautmatiske opplevelser som kunne forårsaket depresjoner, jeg har hatt en god oppvektst, men har helt fra barneskolen vært svært plaget av at et eller annet er galt. Jeg har også lidd av kroniske søvnproblemer helt siden jeg var barn. Om det er noen kvinner med adhd her, kjenner dere igjen noen symptomer?
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #2 Skrevet 9. februar 2006 Sorru for at jeg spammer forumet litt nå, men jeg har et spørsmål til. Hvordan foregår en adhd-evaluering? Går det ut på behandling hos psykolog over lengre tid, eller kan det gjøres i løpet av en kortere innleggelse/evaluering? Studier, sommerjobb, og et kjærlighetsforhold men en mann som bor langt borte har gjort det vanskelig å opprettholde et forhold til en psykolog over lengre tid. Dessuten har jeg nesten mistet troen på helsevesenet, siden de ikke ser ut til å ha kunnskap om kvinner og adhd i det hele tatt. Ikke misforstå, jeg har ikke noe ønske om å bli diagnostisert med adhd. Men jeg har hatt diagnosen bipolar lidelse 2 i tre år uten å bli så mye bedre, og livet mitt er fortsatt veldig vanskelig, og jeg trenger hjelp. Og ingen i helsevesent har vært i stand til å hjelpe meg enda, og heller ikke vist noen vilje til å hjelpe. Jeg har åpenbart en eller annen lidelse. Og jeg venter ikke at livet mitt skal bli perfekt om jeg får rett medisiner. Men jeg ønsker bare å få lov til å fungere i hverdagen. Å ikke blacke ut og måtte sykemelde meg fordi for mye stress får meg til å blacke ut og bli desperat og deprimert. Jeg vil nok alltid måtte slite litt, men jeg håper å en gang kunne få et godt liv. Og det har jeg ikke nå.
Gjest taggen Skrevet 11. februar 2006 #3 Skrevet 11. februar 2006 Hei! Noen fellestrekk har i hvert fall du &j, trådstarter. Kvinner, skoleflinke, men med problemer.. I mitt tilfelle har skoleflinkheten nesten blitt "brukt mot meg" i én forstand - nemlig at når jeg har oppsøkt hjelp, så forstår ikke folk/leger/psykologer at en med så gode karakterer og så briljant (bla.. bla.. deres ord) kan ha det noe særlig vanskelig.. Min mening er ikke å ha noen lang utredning om meg selv her, men nå har jeg i hvert fall sagt litt om hvorfor jeg også er interessert.. Har selv bedt om (og blitt lovet) utredning for TS (Tourettes Syndrom), og tenkt på om jeg evt kan ha jenteformen for adhd, til å kunne uttale meg om det, vet jeg altfor lite.. Så - vet du noe om jenteformen - har du noen linker evt?!? Jeg vet temmelig mye om gutteformen, for jeg har vokst opp med bror med både TS og adhd (ofte komorbiditet her). Men egentlig ingenting om jenteformen. Har med en viss sorg og et visst sinne en del ganger oppdaget at helsepersonell mangler mye kunnskap på det man kanskje kan kalle "klassisk adhd", og har inntrykk av at "jente-adhd" er noe som ikke har vært i fokus lenge - og som man bare knapt har begynt å forske på... Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg noe videre med kunnskap, men dytter i hvert fall litt på denne tråden og håper at noen kan bidra med noe konstruktivt her.
Gjest L@dy in red (ikke innlogget) Skrevet 11. februar 2006 #4 Skrevet 11. februar 2006 Jeg er 32 år og fikk stilt diagnosen adhd som 27 åring. Som barn var jeg svært aktiv, men stille og rolig utad. Jeg fungerte svært dårlig på skolen og sosialt og greide ikke å henge med i fagene. MEN jeg var svært vaklete, klarte aldri å fullføre det jeg holdt på med, datt ut innomellom, klarte ikke å følge med i lange samtaler, klarte ikke ta imot beskjeder og sovnet hver gang jeg gjorde lekser. Dette gjorde at jeg tidlig falt av lasset. Inni meg var jeg som en drevet motor i høy hastighet, og det kunne se ut som om jeg følgte med i timene, men når det kom til sist, så drev jeg med andre ting i timene. Kamuflerte også uroen med å bevege armer, ben og gikk mye på toalettet, spisset blyanter og andre småting. Jeg vegret meg sterkt å lese bøker fordi jeg aldri klarte å huske det jeg hadde lest, dessuten måtte ejg streve dobbelt så hart og bruke mye mer energi på det som er en selvfølge for andre. I papirene minse står det fra flere leger at jeg har alvorlig adhd og sliter med det samme som jeg gjorde som liten. I dag er jeg uføretrygdet pga. diagnosen. Når det gjelder utviklingen av adhd så har de ikke kommet langt, syntes jeg. Det er ikke mangen årsiden det ble påvist at også jenter kunne ha adhd. Før dette trodde de at det bare var gutter som kunne ha denne diagnosen, men det ble altså påvist det motsatte. Jenter flest som har adhd har en sikker diagnose. Men vi har mye av uroen, mens gutter generelt kan være nokså utadgerende i forhold. Det er viktig å vite at diagnosen adhd har en arvelighet på 80 %, så er det noen i familien som har det, så er det gode sjanser for at dette føres videre i slekten. Det som også er viktig å få frem her er at har man sett en adhd`er, så har man sett EN. Jeg vet om flere adhdère som har klart seg fint på skolen, er i full jobb, går på medisiner og kjører til og med bil. Det er flere grader av adhd som det er av andre diagnoser. Det som også er spesielt med oss og det er at mangen sliter med utholdenhet og at vi blir fort lei, men er det snakk om å gjøre noe som er av interesse, så kan man faktisk sitte i flere timer med det samme. Så til deg som startet denne debatten her, så vil jeg på det sterkeste anbefale deg å kreve en utredning om du har en mistanke om adhd. Vist ikke så er det jo fint å få det avkreftet også. Lykke til.
Gjest gjesta Skrevet 11. februar 2006 #5 Skrevet 11. februar 2006 Jeg nevnte dette for en psykolog som jeg hadde gått til noen ganger, men hun avviste teorien basert på at jeg kan lese bøker og har gjort det bra på skolen..selv om jeg ofte ikke greier å lese bøker overhodet, og har store problemer med selv å holde ut en kinofilm på 1,5 timer. Selv når jeg ser en tv-serie episode på 45 minutter må jeg gjøre noe annet samtidig, ← Har en sønn i tenårene med ADHD uten hyperaktivitet eller add om du vil. Han gjør det bra på skolen fordi han er utrolig glup og har en god hukommelse. Han leser bøker dersom det er av interesse. Han leste Harry Potter på engelsk her i sommer og det var bare ca 700 sider. Jeg leste den etter ham og så at språket var tidvis vanskelig. Han har god erfaring med Concerta. Dersom du ikke er helt enig i legens diagnose så¨kan du vel bytte lege? Iallfall be om en second opinion.
Gjest L@dy in red (ikke innlogget) Skrevet 11. februar 2006 #6 Skrevet 11. februar 2006 (endret) Fant et innlegg som kan være nyttig å få med seg. -Søk | Bladtilbud | Boktilbud | Om oss | Kontakt oss | Linker ADHD - få jenter og kvinner med ADHD blir oppdaget Overlege Liv Hundevadt, Nic Waals institutt i Oslo, intervjuet av Jan Arild Holbek ADHD er tradisjonelt regnet som en guttesykdom, som forbindes med hyperaktivitet og konsentrasjonsvansker. ADHD rammer også mange jenter, men mange vet det ikke selv. Resten av sitatet er slettet. Ihht til KGs regler er det ikke lov å poste materiale med kopirett. Når man siterer skal kilde oppgis og sitatet kan ikke være langt. Ønsker man å formidle en artikkel kan man legge inn en link. Link til det som er slettet finnes her (artikkel på helsenytt.no). -Mie (mod) Endret 11. februar 2006 av Mie
Lassie Skrevet 12. februar 2006 #7 Skrevet 12. februar 2006 Kjenner ikke til noen kvinner med ADHD, men ville bare fortelle om min kommende mann som fikk diagnosen ADD (ADHD uten hyperaktivitet) da han var 26år.. Da hadde han vært "det sorte fåret" og "ungen som aldri klarte å fullføre noe" o.l. hele livet. Han begynte først på Ritalin, men det var vanskelig for ham å huske å ta dem hver 4. time pga han husker dårlig, og da han ikke fikk ha mobilen på med alarm på jobb så fikk han ikke tatt dem. Han står nå og venter på å få godkjenning på at legen hans kan skrive ut Concerta, så vi er ganske spente på hvordan det blir å begynne på dem isteden. Håper de vil fungere bra. Var egentlig bare det jeg ville fortelle, selv om det egentlig ikke hadde noe med ditt opprinnelige spørsmål å gjøre.. Lykke til!
Rubina D Skrevet 17. februar 2006 #8 Skrevet 17. februar 2006 Hei Det finnes ett eget forum på nettet for oss som har bokstavdiagnose www.bokstavbarna.no Det finnes mange av oss og alle er forskjellig. Jeg klarer meg helt fint uten medisiner. Sønnen min på fem derimot fungerer ikkeuten medisiner. Han går på dexhedrine som fungerer greit. Men allikevel må han ha hjelp til mye. Vi driver med utredning for tillegsdiagnoser nå. Rein ad/hd er veldig sjelden. Han har mes sannsynlig både as ( asberger syndrom ) og ocd ( tvangshandlinger ). Selv har jeg tillegsdiagnosen panikkangst, men har heller ikke medisiner for dette ( bortsett fra en brødpose i lomma ). Men til gjengjeld har jeg tilrettelagt arbeid fordi jeg har en super sjef. Jeg kom meg gjennom skolen ene og alene fordi jeg har fotografisk hukommelse. Jeg har ikke kortidsminne, derfor har jeg alltid en blokk i lomma som jeg skriver ting jeg skal gjøre i, men derimot så kan jeg nesten gjengi på minutter hva jeg gjorde søndag for tre uker siden. Søk i gjennom forumet jeg skrev opp, der finner du alt som er å vite, vi er en hyggelig gjeng der inne. Lykke til
India Skrevet 1. april 2006 #10 Skrevet 1. april 2006 Hva er de typiske tegnene på adhd hos jenter? Hvor kan man lese om dette?
Gjest gjest1 Skrevet 1. april 2006 #11 Skrevet 1. april 2006 Folk på skolen sier jeg har det, folk på fritiden kan ikke skjønne hva skolefolkene snakker om. Nå må det nevnes at jeg er utrolig stresset med mange folk rundt meg, så kanskje jeg er hobby-ADHDer...
kallirhoe Skrevet 7. juli 2006 #13 Skrevet 7. juli 2006 Hei, når det gjelder adhd og skole har jeg noen ting å si: Jeg er 23år og har vært hyperaktiv hatt adhd hele livet, men begynte ikke med medisiner før jeg var 19. Jeg er til tider veldig urolig og klarer ofte ikke, som du beskriver, å se en hel film, til stor frustrasjon for dem jeg ser sammen med Saken er at jeg alltid har likt å lese bøker, helt fra jeg lærte å lese da jeg var fire og alltid har gjort det ekstremt bra på skolen Nå er jeg mastergradsstudent. Poenget er at det å lese bøker og å være flink på skolen ikke utelukker adhd!!!!!! Noe det virker som helsevesenet ikke har fått med seg
kallirhoe Skrevet 7. juli 2006 #14 Skrevet 7. juli 2006 Og omvendt selvfølgelig, adhd utelukker ikke å være flink på skolen!!
Gjest FB57C7 Skrevet 28. september 2007 #15 Skrevet 28. september 2007 Hei. Jeg er ikke utdannet i helsevesenet, men jeg har lært litt om ADHD-lignende helsediagnoser i forbindelse med at min stesønn ble utredet for sine atferdsproblemer. Å utrede noen for ADHD eller andre diagnoser i samme "gate", kan være vanskelig. Mange symptomer finnes i flere diagnoser og det kan være vanskelig å bestemme hvilken diagnose som passer best. Det skrives at kvinner med ADHD risikerer å bli uoppdaget. Mens gutter kan være utagerende og vise symptomer tydelig, kan kvinner med samme diagnose trekke seg inn i seg selv og bli oppfattet som "en stille og ordentlig jente", selv om det koker under lokket. Det er gitt ut noen brosjyrer om ADHD blant kvinner. Du kan kanskje få tak i dette på din lokale helsestasjon, eller spørre fastlegen om hjelp til å skaffe informasjon om emnet? Selv har jeg lest mye om noe som heter Asperger syndrom. Mange symptomer er likt med ADHD, men det er også en del forskjeller. Jeg nevner dette fordi noe av det du skriver kan stemme med denne diagnosen. Det kan kanskje være nyttig å lese litt om dette også? Noen av de typiske trekkene ved Asperger syndrom er; Normal intelligens ( Mange kan ha gode faglige evner og klare seg bra i fagene på skolen, men sliter så mye innenfor konkrete områder at det går ut over det faglige. Veldig mange med Asperger syndrom er klar over at de er annerledes, men uten å klare å få helt tak i hva som er spesielt med dem). Konsentrasjonsproblemer (kan arte seg på mange måter, men ofte vanskelig å konsentrere seg når andre snakker. Man "faller ut" til stadighet. Mange blir slitne av vanlige klassesituasjoner og får økende konsentrasjonsproblemer når klassen er ustrukturert og urolig). Avhengighet av rutiner (brudd på rutiner og uforutsette hendelser kan skape stor uro hos mennesker med Asperger syndrom. Dette kan føre til store følelsesutbrudd. Et typisk problem for barn med Asperger syndrom er at klasseromssituasjonen og spesielt friminuttene oppleves som problematisk, fordi det er lite struktur og orden på alle barna og deres aktiviteter). Uvanlig sterke særinteresser og/eller rutinepreget (tvangsmessig) atferd (På tross av store konsentrasjonsproblemer i mange situasjoner, kan personer med Asperger syndrom ofte vise en utrolig utholdenhet og konsentrasjon innenfor visse felt. Det er typisk at man har en eller flere interesser som er uvanlig sterke og mange blir guruer innenfor et snevert fagområde. Mange har også interesser av typen "pugge togtabeller", mens andre igjen har samlemani. Tvangshandlinger og ritualer er ikke uvanlig). Manglende eller redusert evne til sosial omgang (man synes det er vanskelig å forholde seg til hvordan man skal oppføre seg i sosiale sammenhenger, ofte vansker for å få venner. Asperger syndrom blir ofte kalt nerdesyndromet, fordi mange med syndromet oppfattes som nerdete, snevre og ensporete). Problemer med å "lese andres følelser" (Man opplever mange misforståelser fordi man ikke har forstått hva andre tenker og føler i ulike situasjoner, vanskelig å vite hva en annen forventer i en samtale osv. ). Bokstavlig språkforståelse (Man har gjerne et godt språk, men kan ofte ha en for bokstavlig forståelse. "Gå i dusjen" kan oppfattes som en beskjed om å spasere rundt i dusjen, eller at man ikke forstår at man skulle dusje når man var kommet til dusjen). Uvanlige sanseopplevelser (mange har sterke sanseopplevelser som ubehag ved lys mot øynene, spesielle lyder, lett berøring osv. Enkelte kan oppleve smerte ved lett berøring, men samtidig ha høy smerteterskel ved slag og spark). Håper du har funnet noen gode svar på det du sliter med. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #16 Skrevet 28. september 2007 Jeg har tre tips: Tilstanden Low Latent Inhibition kan hos noen føre til symptomer som ligner på ADD. Hvis du er usikker på om du har ADD ville jeg googlet Low Latent Inhibition og sett om det kanskje passet bedre. De siste par årene er det gjort eksperimenter ved Karolinska institutet i Sverige rundt muligheten for å trene opp arbeidsminne. Det viste seg at det kunne man i svært stor grad gjennom spesiallagde dataspill. De fleste fikk kraftig reduserte symptomer og langt bedre skoleresultater etter en måned med denne treningen. Selskapet som lager spillet heter Cogmed. Anntageligvis så blir resultatene enda bedre om man fortsetter treningen ut over en måned. Det er gjort en del studier rundt meditasjon og yoga i forhold til adhd og de viser meget gode resultater innenfor det relativt korte tidsrommet studiene omfatter. Yoga og meditasjon virker spesielt bra fordi det gir ro, avspenning, tilstedeværelse og konsentrasjon. Om man fortsetter med det på lang sikt er det nesten ingen grenser for hvor ekstrem evne til konsentrasjon man kan bygge opp. Man kan både øve på den generelle tilstedeværelsen hvor man er i en kompleks situasjon og følger sånn passe med på alt og på den formen for konsentrasjon hvor man fokuserer ensidig på en ting over lang tid. For folk med Low latent Inhibition er yoga og meditasjon også en glimrende løsning. Jeg ville googlet yoga meditation og ADD/ADHD og lett litt rundt. En øvelse som er spesielt god for den fokuserte konsentrasjonen er en som heter tratak. En type meditasjon som er spesielt egnet til å bygge opp den generelle tilstedeværelsen er mindfulness meditasjon/Zen/Vipassana. Det finnes også en haug av steder på nettet med tips om øvelser man kan bruke for å øve opp konsentrasjon. Det sentrale er at man gjør litt hver dag og ikke har store opphold, og at man tøyer grensene for hva man kan klare.
fkdama Skrevet 29. september 2007 #17 Skrevet 29. september 2007 Jeg er kvinne med Add. 29 år. Fikk diagnosen i vår. Etter flere år ( 10 år faktisk ) med psykiske problemer, hovedsaklig depresjoner som svinger kraftig. Kunne snu fra å være "normalt oppegående" til kraftig deprimert på en time. Har blitt medisinert med flere typer ad, og lamictal. Det toppet seg i vår, hadde mye press på jobb og fungerte ikke i hverdagen lenger. Det ble innleggelse. Der ble jeg utredet, for det var ikke gjort tidligere. Psykologen min gav meg flere skjema jeg måtte fylle ut, på bakgrunn av disse og samtaler fikk jeg diagnosen adhd/add. Må legge til at adhd er arvelig, har en bror med adhd. Derfor mistenkte de tidlig adhd. Starta med ritalin for noen mnd siden. Syns det fungerer, merker det best på konsentrasjonen. Klarer å konsentrere meg i lengre perioder enn før. det merker jeg best på jobb. Bruker ennå lamictal (stemningsstabiliserende) cipralex (ad) og ritalin. Tørr ikke slutte med de andre medisinene. Fungerer bra nå, vil ikke risikere å gå i kjelleren igjen. Typisk adhd, har jeg bomma på spm dine? typiske tegn i mitt tilfelle er konsentrasjonen, dagdrømming/tankeflykt, behovet for rutiner. Husker ikke alt, har dårlig hukommelse.
Gjest Fairy Skrevet 29. september 2007 #18 Skrevet 29. september 2007 Trådstarter sitt innlegg kunne like så godt vært skrevet av meg. Jeg har diagnosen bipolar lidelse men har etterhvert prøvd mange behandlinger og medisiner som ikke har fungert tilfredsstillende. Begynte etterhvert å selvmedisinere med amfetamin, noe som selvsagt ikke er bra. Bruker nå små!!! doser amfetamin daglig pga at det gjør at tankekaoset og den indre uroen forsvinner. Jeg blir rolig og tankene mine faller på en måte på plass slik at jeg fungerer bedre enn med noen av de medisinene jeg har blitt foreskrevet av lege (prøvd alt fra antidepressiva, lithium, psykosemedisiner og beroligende). Spørsmålet om det egentlig er ADD (ADHD uten hyperaktivitet) som er riktig diagnose på meg dukker opp oftere og oftere, og jeg kommer til å ta opp dette med legen på neste time. Håper han tar meg seriøst og at jeg kan bli utredet i forhold til dette. Det med rusmisbruken er legen klar over, og det er ikke noe jeg ønsker å fortsette med. Mener også å ha lest et sted at man må ha vært rusfri i 3 mnd før man kan utredes for slike lidelser som ADHD eller ADD.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2007 #19 Skrevet 29. september 2007 Trådstarter sitt innlegg kunne like så godt vært skrevet av meg. Jeg har diagnosen bipolar lidelse men har etterhvert prøvd mange behandlinger og medisiner som ikke har fungert tilfredsstillende. Begynte etterhvert å selvmedisinere med amfetamin, noe som selvsagt ikke er bra. Bruker nå små!!! doser amfetamin daglig pga at det gjør at tankekaoset og den indre uroen forsvinner. Jeg blir rolig og tankene mine faller på en måte på plass slik at jeg fungerer bedre enn med noen av de medisinene jeg har blitt foreskrevet av lege (prøvd alt fra antidepressiva, lithium, psykosemedisiner og beroligende). Spørsmålet om det egentlig er ADD (ADHD uten hyperaktivitet) som er riktig diagnose på meg dukker opp oftere og oftere, og jeg kommer til å ta opp dette med legen på neste time. Håper han tar meg seriøst og at jeg kan bli utredet i forhold til dette. Det med rusmisbruken er legen klar over, og det er ikke noe jeg ønsker å fortsette med. Mener også å ha lest et sted at man må ha vært rusfri i 3 mnd før man kan utredes for slike lidelser som ADHD eller ADD. Jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til forsiktig utprøving av yoga og meditasjon. Det er nettopp den typen tankekaos det hjelper sterkest mot. Men, du må i så fall finne en lærer som også har forståelse for diagnosen din og gjøre dette i samråd med psykolog.
Gjest Fairy Skrevet 29. september 2007 #20 Skrevet 29. september 2007 Jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til forsiktig utprøving av yoga og meditasjon. Det er nettopp den typen tankekaos det hjelper sterkest mot. Men, du må i så fall finne en lærer som også har forståelse for diagnosen din og gjøre dette i samråd med psykolog. Takk for tipset. Jeg kommer til å be om å bli søkt til en psykolog som er spesialist på kombinasjonen rus/psykiatri. Fastlegen har nevnt dette som en mulighet tidligere, men han ville ikke søke meg dit før jeg selv var klar for det. Håper at en evnt add-diagnose kan bli tatt opp der, og da skal jeg også nevne det med yoga og meditasjon. Har gått på yoga-kurs tidligere, og kveldene etter at jeg hadde vært på det kurset er de eneste kveldene jeg kan huske som jeg har vært rolig nok til å klare å sovne uten sovemedisiner. Så jeg er ganske sikker på at dette kan ha noe for seg. Har desverre ikke klart å fokusere på yoga-øvelsene når jeg er hjemme alene. Syns det er altfor ensidig fokusering på medisinering i psykiatrien, så dette med yoga og meditasjon skal jeg jammen forhøre meg om hos psykologen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå