Gå til innhold

Hvor lang tid tok det fra du søkte på aap og til det ble innvilget?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg innser at det å jobbe 100% ikke fungerer. Har nå vært delvis sykemeldt i mange måneder. Prøvd å jobbe meg opp til full stilling, men det klarer jeg ikke. 

Er jo bekymret for det økonomiske og for det å bli stående noen måneder med bare halv inntekt i påvente av nav. 

Anonymkode: eff37...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Behandlingstiden er vel 12-14 uker? 

Anonymkode: b7aa3...23d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 mnd

Anonymkode: 2f77b...a6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker her

Anonymkode: 4a46b...9c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del år siden jeg gikk på AAP nå, rundt 9 - 10 år, men mener på at det bare tok noen få uker å få det innvilget.

Anonymkode: 9e50a...ec7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må jo snakke med legen din angående AAP. Det er greit og være litt i forkant og ikke vente til siste dag. Det er ikke gitt at man får det heller. Jeg venta 7 måneder før jeg fikk innvilga, da hadde jeg fått avslag 3 ganger før endelig saken ble oversendt annet kontor og fikk det innvilget. Nav ville ikke godta lege eller spesialist erklæring. Vi fant ut av det til slutt, det var nav konsulenten som trenerte saken så aldeles da vedkommende sa jeg ikke var syk. I de fleste tilfeller så ordne det seg rimelig raskt. Fikk ny saksbehandler som var fantatisk og hjelpsom. 

Anonymkode: a7d02...136

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at det tok 11-12 uker, og da jeg søkte sto det at saksbehandlingstiden var 10 uker. Noe slikt. Sjekk på Nav hva som er saksbehandlingstiden, og sørg for å være ute i god tid.

Anonymkode: 594ae...3c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaring tilsier at det avhenger av hvor du bor. Det anbefalte er å søke tre mnd før sykmelding går ut. Sjekk med dum NAV-rådgiver 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre uker, men dette var over 10 år siden. Umulig p spå

Anonymkode: 57af3...f18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vedtaket etter 13 uker.

Anonymkode: fb10a...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker, det var raskere enn jeg hadde trodd. NAV kontakter fastlegen og ber om legeerklæring, og da har legen frist på tre uker til å sende inn. Min lege svarte på 1 dag, så da forkortet jo det behandlingstiden på søknaden med 3 uker.

Du må søke AAP i god tid før maxdato på sykemeldingen din, for å unngå å gå en periode uten inntekt. Jeg søkte 11 uker før maxdato, og fikk altså vedtaket 6 uker før maxdato.

Anonymkode: 38b38...501

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...