Gå til innhold

Trist utvikling

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Alltid like morsomt når damer blir sure for at mennene de ikke er interessert i finner seg noen i utlandet. Det er jo ingenting å være sjalu eller sur for, de vil jo ikke ha dem uansett? Så hvorfor legge seg opp i det?

Og er det ikke mannsjåvinistisk av kvinner å anta at kvinner fra utlandet ikke greier å bestemme selv og alt er nød?

Anonymkode: cce16...910

Jeg driter helt seriøst hvem mennene finner seg. Men jeg har vært en slik "postordrebrud" selv, og det er ikke noe særlig bra tilværelse. Derfor er jeg bekymret for unge jenter som kommer hit og blir sammen med norske menn med nedrig kvinnesyn. Nei, alt er ikke nød. Men disse mennene tyter damene ørene full av diverse feilinformasjon for å få dem til å underordne seg. Jeg fikk blant annet høre fra eksmannen at i Norge så sier man ikke fra, man unngår konflikter og heller "godtar" noe man egentlig ikke synes er greit. At damer gjør husarbeid, mens menn ikke gjør det. Og så videre. Så begynte jeg å se meg rundt. Kvinner sa da virkelig fra, de godtok ikke drittbehandling, og de delte på husarbeid med mannen. Så jeg begynte å kreve det samme fra min eks. Da slo han.

Anonymkode: c524c...519

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg driter helt seriøst hvem mennene finner seg. Men jeg har vært en slik "postordrebrud" selv, og det er ikke noe særlig bra tilværelse. Derfor er jeg bekymret for unge jenter som kommer hit og blir sammen med norske menn med nedrig kvinnesyn. Nei, alt er ikke nød. Men disse mennene tyter damene ørene full av diverse feilinformasjon for å få dem til å underordne seg. Jeg fikk blant annet høre fra eksmannen at i Norge så sier man ikke fra, man unngår konflikter og heller "godtar" noe man egentlig ikke synes er greit. At damer gjør husarbeid, mens menn ikke gjør det. Og så videre. Så begynte jeg å se meg rundt. Kvinner sa da virkelig fra, de godtok ikke drittbehandling, og de delte på husarbeid med mannen. Så jeg begynte å kreve det samme fra min eks. Da slo han.

Ok det representserer sikkert alle vettu. Ja og kvinner tilpasser seg kulturen her fort - til det verre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ok det representserer sikkert alle vettu. Ja og kvinner tilpasser seg kulturen her fort - til det verre

Nei, ikke til det verre. Til det bedre for dem som mennesker, og til stor frustrasjon for menn som trodde de hentet seg en gratis hushjelp og sexslave. 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Noen kvinner liker faktisk å være feminine, så gresset er ikke grønnere på andre siden. Vet om folk som har vært gift med dem i alle år og de er lykkelige med å ta seg av barna. Jeg vet det høres helt merkelig ut for deg. Men mange kvinner (faktisk de fleste i verden utenom vesten) liker å være kvinne.

I norge prøver kvinner å være menn.

Å være feminin og å være en husslave er ikke det samme.

Man kan fint være både feminin og likestilt,  det er faktisk ikke motsetninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har en av de mest likestillte kulturene i verden. Og er en av landene med høyest livstrivsel. Dette sier sitt om hvordan du er mister sketchy. 

Anonymkode: 84ad0...453

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/27/2024 at 8:29 AM, AnonymBruker said:

Jeg er usikker på hva som egentlig er det triste her. Jeg har vært mye i utlandet og det mangler ikke på feministiske, sterke kvinner. Men de oppfører seg fortsatt som kvinner med feminine trekk. Du skal ikke lenger enn til Sverige og Danmark. Det er mest i Norge du treffer kvinner som oppfører seg som om de var menn på en byggeplass. Sorry men det er totalt turn off for meg. Nå er jeg heller ikke så enkel i huet at jeg mener alle norske kvinner er slik, selvfølgelig. Men det er en utbredt greie og mine utenlandske, vestlige, venner kommenterer det. Særlig kvinnene. 

Når kvinner skyter brystkassa fram og poengterer hvor "sterke" de er og inntar dominante og maskuline holdninger så får de menn deretter. (enten fjotter eller menn som klarer å konkurrere med dem på maskulinitet) 

Jeg datet i utgangspunktet norske kvinner. Men da jeg begynte å date en dame fra et annet nordisk land ble jeg overrasket over hvor stor kulturforskjell det er. Hun er sterk og driftig på mange plan, men også helt himmelsk søt. Og jada, hun vil bli åpnet vinflasken for og få skjenket glasset sitt, holdt stolen for, gå arm-i-arm. Hun liker å føle å bl tatt vare på uten at hun ett sekund føler at det nedverdiger henne som kvinne. 

Ei norsk som jeg traff ble sur fordi jeg rakk å betale for begge kaffekoppene før hun rakk å dra opp lommeboka si. En kaffekopp.... 🙄

Anonymkode: e8be4...89b

Når i huleste ble det en mannegreie å "dytte brystkassa frem", egentlig? Dette er jo bare tull. Mulig du vil ha en underkuet kvinne som lager smørbrød til deg, men det er nok av menn som vil ha en kvinnekvinne som mener ting, vil ha en anstendig karriere og tør å vise at de har noe å bidra med utover bleieskift og oppvask.

Det er noe absurd over holdninger hvor generelt gode menneskelige egenskaper plutselig blir turnoff når det er kvinner som har dem. Jeg er jammen glad det er få menn som er sånn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 14.22):

Dette. Jeg er sammen med en fra Finland, og han er snillere og bedre enn mine norske ekser. 

Dansk mann her, han er bedre enn min norske eks, huff

Anonymkode: d798c...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 9.46):

Synes det der er litt vanskelig jeg da. Personlig liker jeg gentlemen, men norske menn er ikke sånn lengre. Det "forventes" at man betaler kaffekoppen sin selv. Har hørt flere menn si det, at på dates deles regningen 50/50. I utgangspunktet har jeg ikke problem med å betale for meg selv, men liker å bli tatt litt vare på, og liker å føle meg som en kvinne. Det er bare ikke så stuerent i Norge lengre, ikke i min generasjon. 

Anonymkode: 8916a...b71

signere den.

Anonymkode: c7273...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne såkalte trenden eksisterer ikke. De aller aller fleste forhold i Norge består av norsk kvinne og mann, og de fleste av disse forholdene fungerer utmerket (hvis ikke de gjør det, så er det ikke fordi de begge er norske). Så er det noen som finner partner i/fra andre land. Hvis noen fler gjør dette enn tidligere skyldes vel det at vi blir mer globale, reiser mer, studerer i utlandet ol. 

Anonymkode: 4c121...7b3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Denne såkalte trenden eksisterer ikke. De aller aller fleste forhold i Norge består av norsk kvinne og mann, og de fleste av disse forholdene fungerer utmerket (hvis ikke de gjør det, så er det ikke fordi de begge er norske). Så er det noen som finner partner i/fra andre land. Hvis noen fler gjør dette enn tidligere skyldes vel det at vi blir mer globale, reiser mer, studerer i utlandet ol. 

Anonymkode: 4c121...7b3

Joda trenden eksisterer, som i at det er en økning i blandingsekteskap. Men det er ofte noen likhetstrekk med de menn som velger en slik kvinne. Noen personlighetstrekk som de aller fleste norske kvinner ikke setter høyt hos en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 13.49):

Jeg synes det er en trist utvikling i Norge, at de fleste mannfolka jeg kjenner er sammen med damer fra utlandet fordi dem ikke får match med norske damer. Dette er menn som jeg anser som snille og gode menn. Flere ser samme trenden? Hva tenker dere menn?

Anonymkode: 924fd...dc5

Mange utenlanske damer har en annen personlighet enn norske, føler det er veldig lite personlighet i de norske damene. Mens utenlanske, så kommer det ann på hvilket land disse damene kommer fra. Dramaet de lager er heller ikke det samme som det norske dramaet, som er litt mer underholdene for oss menn. Jeg vil klart si utenlanske damer ofte vinner mitt hjerte. 

Hilsen mann 24

Anonymkode: a2299...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/30/2024 at 12:44 PM, knooters said:

Når i huleste ble det en mannegreie å "dytte brystkassa frem", egentlig?

For ca 200.000 år siden (eller lenger). Det har aldri vært sjarmerende med folk som "skyter brystkassa" frem, enten det er menn eller kvinner, men dette er en ting kvinner gjerne kritiserer menn for på samme måte som mansplaining og andre former for hersketeknikk. . Det er et uttrykk for folk som bruker autoritet og hersketeknikk. Synes du det er bra at damer oppfører seg sånn og samtidig kritiserer menn for det samme? 

Jeg skriver om min kjæreste:

Hun er sterk og driftig på mange plan, men også helt himmelsk søt. 

Du svarer: 

On 4/30/2024 at 12:44 PM, knooters said:

Mulig du vil ha en underkuet kvinne som lager smørbrød til deg, men det er nok av menn som vil ha en kvinnekvinne som mener ting, vil ha en anstendig karriere og tør å vise at de har noe å bidra med utover bleieskift og oppvask.

Er du helt i vater, Knooters?? Eller skal vi snakke om stråmannsargumentasjon og hersketeknikk??  Å beskrive kjøresten min som "sterk og driftig" burde holde i massevis, men la meg utdype: Hun har mastergrad i sitt fag, er samfunnsengasjert og har prosjekter i sving.   Ikke på noen måte har jeg antydet at hun er underkuet og smører brødskiva mi. Hvor i huleste tar du dette fra??  Til info smører jeg min egen mat og jeg har stort sett laget de fleste middagene og frokostene siden vi stort sett er hos meg. Oppvasken tar maskinen og bleie-unger er det mange år siden noen av oss hadde.

Holdningene du utviser ved å svare på måten du gjør underbygger bare poenget til de menn som sier de ikke orker norske kvinner med dårlige holdninger og som tyr til hersketeknikk og krangel i stedet for å utvise noen form for relasjonskompetanse. 

On 4/30/2024 at 1:32 PM, AnonymBruker said:

Personlig liker jeg gentlemen, men norske menn er ikke sånn lengre

Ikke det? Nå fikk jeg kjeft av "Knooters" fordi jeg beskrev min kjæreste som sterk men at hun samtidig setter pris på at jeg serverer henne middag, åpner vinflaska, skjenker glasset hennes, holder stolen, går arm-i-arm.  I følge deg eksisterer jeg ikke og i følge Knooters er jeg en misogynist...   

Skal vi diskutere hvorfor jeg og mange andre, tydeligvis, faller for sterke og flotte utenlandske damer istedet for norske kranglevorne og bitre?  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For ca 200.000 år siden (eller lenger). Det har aldri vært sjarmerende med folk som "skyter brystkassa" frem, enten det er menn eller kvinner, men dette er en ting kvinner gjerne kritiserer menn for på samme måte som mansplaining og andre former for hersketeknikk. . Det er et uttrykk for folk som bruker autoritet og hersketeknikk. Synes du det er bra at damer oppfører seg sånn og samtidig kritiserer menn for det samme? 

Du svarer: 

Er du helt i vater, Knooters?? Eller skal vi snakke om stråmannsargumentasjon og hersketeknikk??  Å beskrive kjøresten min som "sterk og driftig" burde holde i massevis, men la meg utdype: Hun har mastergrad i sitt fag, er samfunnsengasjert og har prosjekter i sving.   Ikke på noen måte har jeg antydet at hun er underkuet og smører brødskiva mi. Hvor i huleste tar du dette fra??  Til info smører jeg min egen mat og jeg har stort sett laget de fleste middagene og frokostene siden vi stort sett er hos meg. Oppvasken tar maskinen og bleie-unger er det mange år siden noen av oss hadde.

Holdningene du utviser ved å svare på måten du gjør underbygger bare poenget til de menn som sier de ikke orker norske kvinner med dårlige holdninger og som tyr til hersketeknikk og krangel i stedet for å utvise noen form for relasjonskompetanse. 

Ikke det? Nå fikk jeg kjeft av "Knooters" fordi jeg beskrev min kjæreste som sterk men at hun samtidig setter pris på at jeg serverer henne middag, åpner vinflaska, skjenker glasset hennes, holder stolen, går arm-i-arm.  I følge deg eksisterer jeg ikke og i følge Knooters er jeg en misogynist...   

Skal vi diskutere hvorfor jeg og mange andre, tydeligvis, faller for sterke og flotte utenlandske damer istedet for norske kranglevorne og bitre?  

Knooters er en gentleman, ironisk at du ikke ser det.

Du hater Norske damer og de fleste av oss har aldri møtt deg, aldri om du er noen hjerteknuser. Hold ut stolen så mye fu vil, på det mentale falmer du.

Anonymkode: 84ad0...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hermann skrev (På 26.4.2024 den 14.21):

Er dette menn som bor i byer og bygder langt fra studiestedene? For det er jo dessverre slik at menn og kvinner i Norge er veldig geografisk feilfordelt.

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Du svarer: 

Tar heller en kvinne som dytter brystkassa frem enn en mann, fordi i kvinnens tilfelle er det en opposisjon mot kvinnelig undertrykkelse (der det i mannens tilfelle handler om å opprettholde en form for dominerende posisjon man ikke burde ha).

Jeg svarte på innlegget i sin helhet, hvis du mener at jeg siktet til beskrivelsen din av kjæresten må du nesten lære deg å lese norsk. For eksempel beskrev du dette med å dytte brystkassa frem som "noe maskulint", og serverer noe tåpelig ræl rundt hva slags menn kvinner som ikke lar seg underkue så lett ender opp med. DET er det jeg siktet til.

Å ha selvtillit og vise det er forøvrig ikke noe utpreget maskulint i det hele tatt. Det er minst like mye en feminin kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ganske interessant at så mange antar at disse mennene har dårlig kvinnesyn og at de kun vil ha gratis hushjelp og sexslave. Min oppfatning er disse mennene er helt normale menn som ikke har klart å finne parter i norge fordi de ikke var attraktive nok for norske kvinner. 

Jeg ser ikke sammenhengen med dårlig kvinnesyn og dårlig hell på sjekkemarkedet. Vet om mange menn med skremmende kvinnesyn som har null mangel på oppmerksomhet fra kvinner, dette fordi de ser bra ut selvfølgelig.  Dette er det som betyr desidert mest på sjekkemarkedet, ikke om du er mannlig feminist.

Anonymkode: 263d1...fd2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 14.42):

Derfor ønsker de heller ikke tilpasse seg menn slik de tidligere har vært nødt til. Nå er det mennene som må tilpasse seg

Befriende ærlig sagt. Det er sånn vi menn tror at dere damer tenker, så godt å få det bekreftet. Dere synes det var feil at damer måtte tilpasse seg menn, men synes det er riktig at menn må tilpasse seg damer. Mange av oss menn mener tilpasningen bør være jevnt fordelt, men som mistenkt mener dere at det skal være på deres premisser. Det er selvfølgelig ikke likestilling. Men likevel, kudos for at du er ærlig om hvordan damer tenker 👍

Anonymkode: b6190...48d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...