Gå til innhold

Trist utvikling

Fremhevede innlegg

Gjest Bromance
Skrevet
Hermann skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg oppfører meg helt fint. Det som er problemet er at mange har fordommer og utfordringer med å respektere dem de ikke er tiltrukket av fysisk eller psykisk (eks. Mangel på tøffhet). Du ser veldig sjeldent at menn ikke viser respekt til eksempelvis feite damer, til tross for at de ikke er tiltrukket av dem. Det er fordi de er opplært til å behandle andre med respekt. Slik er det ikke med jentene, de blir oppdratt til å være egosentriske. Da særlig gjennom skole og mediene. Hele dette samfunnet er patetisk.

Jeg hører hva du sier, men samtidig så har du ikke kommet med noen konkrete eksempler på hva som er mangel på respekt blant damer du treffer. 

Jeg ser med større bekymring på unge gutter som tror på videoer fra youtube om hvordan jenter / kvinner er. Det er ikke reelt, og ihvertfall ikke overførbart til Norge. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Hermann skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg oppfører meg helt fint. Det som er problemet er at mange har fordommer og utfordringer med å respektere dem de ikke er tiltrukket av fysisk eller psykisk (eks. Mangel på tøffhet). Du ser veldig sjeldent at menn ikke viser respekt til eksempelvis feite damer, til tross for at de ikke er tiltrukket av dem. Det er fordi de er opplært til å behandle andre med respekt. Slik er det ikke med jentene, de blir oppdratt til å være egosentriske. Da særlig gjennom skole og mediene. Hele dette samfunnet er patetisk.

Jeg ser mange 1000 flere stygge kommentarer fra menn på nett. Det hender fra kvinner også, men da får hun kommentarer som, du er kvinne, dette er noe jeg forventet av en mann. Det er seksist mot menn, men det sier litt om det sosiale klimaet. Kvinner er i større grad oppdratt til å være emosjonelt oppmerksomme. Betyr ikke at kvinner er snille eller ikke mobber, men sier noen di feite ku, er det i min erfaring en ekstremt stor sjangse at det er en mann som har skrevet det. 

Jeg ser de fleste stygge kommentarer fra kvinnene om utsendet handler om aldring, fordi de ikke vil assosieres med en hud kvalitet som de anser verre enn sin egen, når det kommer til rynker. Eller hår. Derfor må hun være eldre enn hun sier, for JEG kan ikke være så gammel som det. 

Når det kommer til vekt er menn mest hensynsløse. 

Anonymkode: 84ad0...453

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ser mange 1000 flere stygge kommentarer fra menn på nett. Det hender fra kvinner også, men da får hun kommentarer som, du er kvinne, dette er noe jeg forventet av en mann. Det er seksist mot menn, men det sier litt om det sosiale klimaet. Kvinner er i større grad oppdratt til å være emosjonelt oppmerksomme. Betyr ikke at kvinner er snille eller ikke mobber, men sier noen di feite ku, er det i min erfaring en ekstremt stor sjangse at det er en mann som har skrevet det. 

Jeg ser de fleste stygge kommentarer fra kvinnene om utsendet handler om aldring, fordi de ikke vil assosieres med en hud kvalitet som de anser verre enn sin egen, når det kommer til rynker. Eller hår. Derfor må hun være eldre enn hun sier, for JEG kan ikke være så gammel som det. 

Når det kommer til vekt er menn mest hensynsløse. 

Men dette gjaldt kommentarer til kvinner. Jeg vet ikke hvilke kommentarer menn får. Har sett tørste kvinner i store mengder hos noen menn som ytrer emosjonell intelligens. Men hva har jeg sett av mobbing? Har sett noen dømme en mann grenseløst for personligheten og oppførselen sin. De var fæle mot han. Har også sett folk få høre incel og du er stygg, men det etter at en mann sier det til ei kvinne han mener er for gammel og oppbrukt. Så det er bare de yngre kvinnene, som han bruker mot hun på rundt 30, sitt forsvar. Vi liker deg ikke, slutt å lyve om oss, sånne ting. 

Men tror ikke jeg har sett en mann bli mobbet for utsendet, men jeg tror nok det finnes ja, det er jo Internett, alt finnes. Desverre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 13.52):

Er utenlandske damer og menn mindre verdt enn norske? Jeg ble sammen med en amerikaner som jeg traff på jobb. Er det trist? Er forøvrig dame. 

Anonymkode: 72418...f5c

Hvorfor må denne typen diskusjoner alltid vris til å handle om menneskeverdi. Virker som en del nordmenn er programmert til å trekke rasistkortet. Ts stiller et uskyldig spørsmål om noe h*n har observert. Et forhold på tvers av landegrenser/kulturer byr på ekstra utfordringer, selv om verdien på forholdet og menneskene er den samme. Det må også være lov å bry seg litt om egen kulturarv uten at dette skal angripes som rasistiske utsagn. Selv om jeg har et nærere forhold til min familie enn mine naboer betyr ikke at jeg mener naboen har mindre verdi. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 13.49):

Jeg synes det er en trist utvikling i Norge, at de fleste mannfolka jeg kjenner er sammen med damer fra utlandet fordi dem ikke får match med norske damer. Dette er menn som jeg anser som snille og gode menn. Flere ser samme trenden? Hva tenker dere menn?

Anonymkode: 924fd...dc5

Jeg er mann og synes også det er trist. Ikke at forskjellige nasjonaliteter forelsker seg, men at det er for mye av det. At det blir en trend. Det er ikke bærekraftig for en nasjon og en kultur. Ikke er det bærekraftig for den som er opptatt av varighet i et forhold heller. Det er lett å bli lurt inn av en kunstig spenning for noe som er annerledes, til å begynne med. Det varer sjelden lenge.

Anonymkode: 8490a...01d

AnonymBruker
Skrevet
Mayer skrev (1 minutt siden):

Hvorfor må denne typen diskusjoner alltid vris til å handle om menneskeverdi. Virker som en del nordmenn er programmert til å trekke rasistkortet. Ts stiller et uskyldig spørsmål om noe h*n har observert. Et forhold på tvers av landegrenser/kulturer byr på ekstra utfordringer, selv om verdien på forholdet og menneskene er den samme. Det må også være lov å bry seg litt om egen kulturarv uten at dette skal angripes som rasistiske utsagn. Selv om jeg har et nærere forhold til min familie enn mine naboer betyr ikke at jeg mener naboen har mindre verdi. 

Takk. Jeg tenkte som deg. Derfor jeg siterte HI i svaret mitt ovenfor. Rasister med sin misforståtte moral rundt menneskeverd avsporer alt som har med kulturforskjeller å gjøre. De blokkerer enhver fornuftig diskusjon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk. Jeg tenkte som deg. Derfor jeg siterte HI i svaret mitt ovenfor. Rasister med sin misforståtte moral rundt menneskeverd avsporer alt som har med kulturforskjeller å gjøre. De blokkerer enhver fornuftig diskusjon.

Mente selvsagt antirasister

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mayer skrev (2 timer siden):

Men om noen er i et forhold med noen fra en annen kultur, så tror jeg ikke de det gjelder har så store problemer med kulturforskjeller og da forsvinner mye av problemstillingen. Kompisene til ts elsker jo sikkert damene sine med kulturforskjellene på kjøpet. Ts er ikke i disse forholdene. 

Jeg har ikke problemer med å bli sammen med en fra andre steder i verden. Kan være noe kulturforskjeller er nytt og kanskje ikke fungerer, men det går jo på individ også. Er tungt å bo langt unna familie, men de dette gjelder har jo tatt det valget å det må de få lov til. Kjærlighet er kjærlighet, å andre er ikke tvunget til å gjøre det samme. Om dere vil ha norske kjærester må dere for all del prøve å få det. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er mann og synes også det er trist. Ikke at forskjellige nasjonaliteter forelsker seg, men at det er for mye av det. At det blir en trend. Det er ikke bærekraftig for en nasjon og en kultur. Ikke er det bærekraftig for den som er opptatt av varighet i et forhold heller. Det er lett å bli lurt inn av en kunstig spenning for noe som er annerledes, til å begynne med. Det varer sjelden lenge.

Jeg er uenig. Menneskers tiltrekkning til andre mennesker er mye dypere anlagt i oss enn det trender og tradisjoner er. Vi er et dyr, vi liker vår egen art, som bare har delt seg i store flokker. Bare fordi flokkene er delt og det er visse sosiale normer, betyr ikke det at arten ikke vil forplante seg eller hekke med resten av arten i de andre flokkene. 

Når det sies på denne måten tenker jeg, hva er det vi mennekser holder på med 😂 Veldig rart og mye drama. 

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer påstanden til TS?

Bare for å se til egen omgangskrets og bekjentskaper, så vet jeg kun om et par personer som har partner fra et annet land. Tror det var veldig tilfeldig at de ble sammen med dem, basert på yrker der de reiser mye til utlandet.

Ser av og til mannfolk (gjerne ikke de som vil stå først i køen når det gjelder norske damer, sånn utseendemessig) sammen med asiatiske kvinner. Tror jeg heller ville foretrukket å være alene enn å skulle hente meg en dame som kun ble sammen med meg på grunn av økonomi og at hun kom fra vanskelige kår. Men, synes dette hører med til sjeldenhetene.

Anonymkode: b3233...97a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann og det holder med en sjef - på jobb. Visste du forresten at de fleste mennesker bor i "utlandet"?

Anonymkode: 0668e...9e1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 8.29):

Jeg er usikker på hva som egentlig er det triste her. Jeg har vært mye i utlandet og det mangler ikke på feministiske, sterke kvinner. Men de oppfører seg fortsatt som kvinner med feminine trekk. Du skal ikke lenger enn til Sverige og Danmark. Det er mest i Norge du treffer kvinner som oppfører seg som om de var menn på en byggeplass. Sorry men det er totalt turn off for meg. Nå er jeg heller ikke så enkel i huet at jeg mener alle norske kvinner er slik, selvfølgelig. Men det er en utbredt greie og mine utenlandske, vestlige, venner kommenterer det. Særlig kvinnene. 

Når kvinner skyter brystkassa fram og poengterer hvor "sterke" de er og inntar dominante og maskuline holdninger så får de menn deretter. (enten fjotter eller menn som klarer å konkurrere med dem på maskulinitet) 

Jeg datet i utgangspunktet norske kvinner. Men da jeg begynte å date en dame fra et annet nordisk land ble jeg overrasket over hvor stor kulturforskjell det er. Hun er sterk og driftig på mange plan, men også helt himmelsk søt. Og jada, hun vil bli åpnet vinflasken for og få skjenket glasset sitt, holdt stolen for, gå arm-i-arm. Hun liker å føle å bl tatt vare på uten at hun ett sekund føler at det nedverdiger henne som kvinne. 

Ei norsk som jeg traff ble sur fordi jeg rakk å betale for begge kaffekoppene før hun rakk å dra opp lommeboka si. En kaffekopp.... 🙄

Anonymkode: e8be4...89b

Som sagt, mennene sliter med å tilpasse seg... Fint at du understreker poenget mitt. Det er tross alt mennene som klager på at de ikke får napp hos norske kvinner. De mennene som klarer tilpasse seg er populære hos kvinnene. Så du har kanskje litt å lære av mennene som du ser på som fjotter.

Anonymkode: 789f8...ac6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De tilpasser seg med å finne damer som fortsatt er feminine i utlandet :)

Anonymkode: cce16...910

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som sagt, mennene sliter med å tilpasse seg... Fint at du understreker poenget mitt. Det er tross alt mennene som klager på at de ikke får napp hos norske kvinner. De mennene som klarer tilpasse seg er populære hos kvinnene. Så du har kanskje litt å lære av mennene som du ser på som fjotter.

Anonymkode: 789f8...ac6

Nettopp. Min mann er fra et annet nordisk land, og han er forskjellig fra mine norske ekser. Grunnen til at jeg søkte litt utover, var nettopp mine norske eksers manglende vilje til å dele på byrdene. Jeg oppfatter både mannen og menn i hans omgangskrets som mye bedre tilpasset moderne arbeidsfordeling mellom kjønnene enn det mine ekser var. Jeg vet også at det finnes en del likestilte norske menn, men de er som regel godt gift, og drar ingen steder. Nettopp fordi de har tilpasset seg.

Det er egentlig helt greit at menn som ikke vil tilpasse seg, forblir single og ikke reproduseres. Survival of the fittest, ikke strongest, coolest eller prettiest. 

Anonymkode: c524c...519

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

De tilpasser seg med å finne damer som fortsatt er feminine i utlandet :)

Og når disse damene ser hvordan kvinner i Norge lever, endrer de fort væremåten. De forstår at de ikke trenger å slave for mannen og spille annenfiolin for å overleve, og skilles, eventuelt endrer seg og blir annerledes i forholdet, som mannen da ikke tør å forlate fordi han vet at han da blir alene igjen. Been there, done that. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Og når disse damene ser hvordan kvinner i Norge lever, endrer de fort væremåten. De forstår at de ikke trenger å slave for mannen og spille annenfiolin for å overleve, og skilles, eventuelt endrer seg og blir annerledes i forholdet, som mannen da ikke tør å forlate fordi han vet at han da blir alene igjen. Been there, done that. 

Noen kvinner liker faktisk å være feminine, så gresset er ikke grønnere på andre siden. Vet om folk som har vært gift med dem i alle år og de er lykkelige med å ta seg av barna. Jeg vet det høres helt merkelig ut for deg. Men mange kvinner (faktisk de fleste i verden utenom vesten) liker å være kvinne.

I norge prøver kvinner å være menn.

• Liker 2
Gjest LanoAltforstor
Skrevet (endret)

.

Endret av LanoAltforstor
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Noen kvinner liker faktisk å være feminine, så gresset er ikke grønnere på andre siden. Vet om folk som har vært gift med dem i alle år og de er lykkelige med å ta seg av barna. Jeg vet det høres helt merkelig ut for deg. Men mange kvinner (faktisk de fleste i verden utenom vesten) liker å være kvinne.

Å være feminin er ikke det samme for alle som det dere legger i begrepet. Nei, de aller fleste kvinner er ikke lykkelige for å slave for mannen og ikke eie nåla i veggen. Jeg er da kvinne, selv om jeg ikke er min manns slave. Og han er da mann, selv om han rydder etter seg selv. Vi prøver ikke å være menn. Langt ifra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er ikke å prøve å være mann, men segselv. Vi mennesker er kompliserte, og danner oss ulike preferanser for livet. Jeg har ikke lyst på barn, men jeg er fortsatt en kvinne og elsker å være det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
LanoAltforstor skrev (22 minutter siden):

Har lite eller ingenting med underdanighet å gjøre, ei heller at man skal finne seg en kvinne som skal subbe hjemme og være husmor ala 1950 og ellers holde kjeft.

Min erfaring er at ikke-norske damer ofte er mye mer avslappet, har færre pigger ute og setter pris på sin egen femininitet og forskjellene mellom kjønnene og hvordan disse utfyller hverandre. Fra min side, behandler jeg enhver partner (norske og ikke-norske) med respekt og likestilling som utgangspunkt, uansett hvor de er fra. Min erfaring er at utenlandske damer er ofte er overrasket over det og at det ikke nødvendigvis passer med hva de selv ønsker heller, avhengig av kultur.

Uansett så ble det ring på fingeren med ei ikke-norsk til slutt og vi har det helt topp.

Tror mange av de sure innleggene i denne tråden er ren sjalusi.

Ingen har noen grunn for å være sjalu verken den ene eller andre veien, foruten i situasjoner hvor det er mer personlig. Om jeg er forelsket i en mann og han liker ei anna ei, da er det funstig for meg å prosessere sjalusi. 

Men over noen vi ikke en gang kjenner og ikke har føelsler ovenfor, det er for mye uvisst til at noen bør bære en så vondt føelsle som sjalusi. For om de har sett det med egene øyne er det ikke sikkert de hadde følt noen ting, ikke håning eller fryd, så jeg mener ikke det. Jeg mener bare at vi ser mange relasjoner på vår vei, å jeg tror ikke så mange av dem egentlig går innover oss emosjonellt. De fleste passerer vi, eller kjenner og er glade i og på deres vegne. Det er en mye suere vei å gå. Konkurransen er ikke konkurransen noen tror den er, for vi liker ikke de samme folka, vi er ikke de samme folka, og vi har ulike ønsker for livet, noe også de vi liker har. 

AnonymBruker
Skrevet

Alltid like morsomt når damer blir sure for at mennene de ikke er interessert i finner seg noen i utlandet. Det er jo ingenting å være sjalu eller sur for, de vil jo ikke ha dem uansett? Så hvorfor legge seg opp i det?

Og er det ikke mannsjåvinistisk av kvinner å anta at kvinner fra utlandet ikke greier å bestemme selv og alt er nød?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...