Traktor Skrevet 28. april 2024 #61 Del Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men disse har gjerne flere reelle valg enn menn i samme situasjon? Anonymkode: d8069...382 Ikke nødvendigvis, grunnet kvinners naturlige hypergami. De kan nok alltid finnes seg en mann på eget nivå, men det er kanskje ikke et reelt valg når de anser vedkommende som en taper i forhold til alle mennene de har holdt på med tidligere? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #62 Del Skrevet 28. april 2024 jeg kjenner kun to stykker jeg som er sammen utenlandske. Anonymkode: 944bf...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermann Skrevet 28. april 2024 #63 Del Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg kjenner kun to stykker jeg som er sammen utenlandske. Anonymkode: 944bf...37e Det er nok flere norske kvinner som er i lag med utlendinger eller utenlandsk ættede enn omvendt. Særlig de mellom 18-35. Det virker i alle fall slik på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 28. april 2024 #64 Del Skrevet 28. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Tenker at du ved å si at du behandler folk ulikt med noe så trivielt som kjønn som utgangspunkt er trøblete.. Hvordan behandler du dem forskjellig i utgangspunktet? Anonymkode: 178cf...34b Jeg tenker at du desperat prøver å finne et dårlig og undertrykkende kvinnesyn, der det ikke finnes. Jeg har blitt oppdratt til å være ekstra hjelpsom og behandle kvinner ekstra pent, uten noen baktanker. Rett og slett det dere ser på som en gentleman. Du har forsåvidt rett i at slik oppdragelse er trøblete i dagens ultralikestilte samfunn. Men jeg har jo med årene skjønt at svært mange kvinner ikke ønsker dette, eller at det gir noe mening å behandle et kjønn ekstra pent. Så da har jeg gått over til å kun behandle alle, uavhengig av kjønn, med normal folkeskikk. Så får du bare fortsette å dikte videre på dette narrativet du prøver å fremstille meg som. Men ikke kom å spør hvor det ble av alle gentlemennene. Endret 28. april 2024 av Traktor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #65 Del Skrevet 28. april 2024 Traktor skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at du desperat prøver å finne et dårlig og undertrykkende kvinnesyn, der det ikke finnes. Jeg har blitt oppdratt til å være ekstra hjelpsom og behandle kvinner ekstra pent, uten noen baktanker. Rett og slett det dere ser på som en gentleman. Men jeg har jo med årene skjønt at svært mange kvinner ikke ønsker dette, eller at det gir noe mening å behandle et kjønn ekstra pent. Så da har jeg gått over til å kun behandle alle, uavhengig av kjønn, med normal folkeskikk. Så får du bare fortsette å dikte videre på dette narrativet du prøver å fremstille meg som. Ikke meg du har diskutert med tidligere i tråden her. Ja, det er sjåvinisme å tro at kvinner skal/må behandles annerledes. Du har vokst opp med en god del vi i senere tid har innsett er veldig feil. Akkurat som jeg og andre har. Heldigvis er det ikke slik lenger. Flott du har valgt å behandle mennesker likt, uavhengig av kjønn! 👌💪 Nå gjenstår kun litt av tankegangen bak det. Anonymkode: 178cf...34b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 28. april 2024 #66 Del Skrevet 28. april 2024 Hermann skrev (2 timer siden): Ikke misforstå meg. Når jeg skriver at en del norske kvinner har lite respekt, så tenker jeg ikke at alle er slik. Eller at utenlandske kvinner er så voldsomt mye bedre. Det er bare en oppfattelse jeg har at det er større sannsynlighet for å bli behandlet med respekt, men vil ikke si at sannsynligheten er voldsomt mye høyere. Min opplevelse kan også handle om at ikke hvem som helst flytter til Norge, de er kanskje mer sosialt anlagt av natur. Verdsette andre mennesker generelt i større grad. Du må være sosialt anlagt for å kunne flytte til et helt fremmed land og forbli frisk og rask. Du må gjerne utdype hva du mener med respekt for å fjerne evt misforståelse. Men når jeg ser en mann skrive eller si at kvinner mangler respekt da tenker jeg at han mener at damen skal være lydig og underdanig, mens han kan gjøre som han vil. Respekt er noe man gjør seg fortjent til, ikke noe man kan forvente å få, og hvertfall ikke hvis den "respekten" egentlig handler om frykt for å ytre sine meninger fordi konsekvensen kan være fatal, eller frykt for at hvis ikke hun gjør som han sier så kan han bruke økonomisk makt mot henne. Som kvinne så hadde jeg hatt null problemer med å flytte til et annet land. Jeg er lite sosial, men jeg er økonomisk selvstendig og hadde greid meg helt fint. Det er der forskjellen ligger, i den økonomiske friheten. Og helt ærlig så syns jeg det er utnyttelse av kvinner fra svakerestilte og mindre likestilte land når skandinaviske menn henter seg fattige kvinner fra disse landene. Noen slike forhold oppstår naturlig også, men de holder jeg utenfor herDet jeg reagerer på er der hvor den økonomiske maktbalansen og dermed hele forholdet blir veldig skjevt. Og det tenker jeg forsåvidt også om norske forhold hvor han tjener mye mer enn henne, og hun tar hele ansvaret på hjemmebane uten å få noe igjen for det i form av økonomiske overføringer til seg og oppsparing av pensjon. Men igjen, utdyp gjerne hva du mener med respekt. Det kan hende du mener noe helt annet enn de vibbene jeg får fra menn som sier slikt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 28. april 2024 #67 Del Skrevet 28. april 2024 Hermann skrev (2 timer siden): Det er nok flere norske kvinner som er i lag med utlendinger eller utenlandsk ættede enn omvendt. Særlig de mellom 18-35. Det virker i alle fall slik på meg. Statistikken (hvertfall hvis vi rangerer det etter ekteskap) sier noe helt annet. Det er mange flere blandingsekteskap hvor det er mannen som er norsk. Veldig ofte er han gift med en asiat eller østeuropeer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 28. april 2024 #68 Del Skrevet 28. april 2024 Traktor skrev (2 timer siden): Jeg tenker at du desperat prøver å finne et dårlig og undertrykkende kvinnesyn, der det ikke finnes. Jeg har blitt oppdratt til å være ekstra hjelpsom og behandle kvinner ekstra pent, uten noen baktanker. Rett og slett det dere ser på som en gentleman. Du har forsåvidt rett i at slik oppdragelse er trøblete i dagens ultralikestilte samfunn. Men jeg har jo med årene skjønt at svært mange kvinner ikke ønsker dette, eller at det gir noe mening å behandle et kjønn ekstra pent. Så da har jeg gått over til å kun behandle alle, uavhengig av kjønn, med normal folkeskikk. Så får du bare fortsette å dikte videre på dette narrativet du prøver å fremstille meg som. Men ikke kom å spør hvor det ble av alle gentlemennene. Min mann er det du vil kalle en gentlemann, men han er også feminist, som meg. Det er ikke enten eller, man kan være både og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermann Skrevet 28. april 2024 #69 Del Skrevet 28. april 2024 Bromance skrev (14 minutter siden): Du må gjerne utdype hva du mener med respekt for å fjerne evt misforståelse. Men når jeg ser en mann skrive eller si at kvinner mangler respekt da tenker jeg at han mener at damen skal være lydig og underdanig, mens han kan gjøre som han vil. Respekt er noe man gjør seg fortjent til, ikke noe man kan forvente å få, og hvertfall ikke hvis den "respekten" egentlig handler om frykt for å ytre sine meninger fordi konsekvensen kan være fatal, eller frykt for at hvis ikke hun gjør som han sier så kan han bruke økonomisk makt mot henne. Som kvinne så hadde jeg hatt null problemer med å flytte til et annet land. Jeg er lite sosial, men jeg er økonomisk selvstendig og hadde greid meg helt fint. Det er der forskjellen ligger, i den økonomiske friheten. Og helt ærlig så syns jeg det er utnyttelse av kvinner fra svakerestilte og mindre likestilte land når skandinaviske menn henter seg fattige kvinner fra disse landene. Noen slike forhold oppstår naturlig også, men de holder jeg utenfor herDet jeg reagerer på er der hvor den økonomiske maktbalansen og dermed hele forholdet blir veldig skjevt. Og det tenker jeg forsåvidt også om norske forhold hvor han tjener mye mer enn henne, og hun tar hele ansvaret på hjemmebane uten å få noe igjen for det i form av økonomiske overføringer til seg og oppsparing av pensjon. Men igjen, utdyp gjerne hva du mener med respekt. Det kan hende du mener noe helt annet enn de vibbene jeg får fra menn som sier slikt... Når jeg skriver ordet respekt, mener jeg en annerkjennelse av en annen persons verdi og det å behandle han med folkeskikk. Det ser ut som du forvirrer det med frykt og underdanighet. Som skrevet er det veldig mange og jeg synes det er flere kvinner enn menn, som ikke behandler meg med respekt. Mao å behandle meg med folkeskikk og annerkjenne min iboende verdi som et levende menneske under himmelen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 28. april 2024 #70 Del Skrevet 28. april 2024 Hermann skrev (2 minutter siden): Når jeg skriver ordet respekt, mener jeg en annerkjennelse av en annen persons verdi og det å behandle han med folkeskikk. Det ser ut som du forvirrer det med frykt og underdanighet. Som skrevet er det veldig mange og jeg synes det er flere kvinner enn menn, som ikke behandler meg med respekt. Mao å behandle meg med folkeskikk og annerkjenne min iboende verdi som et levende menneske under himmelen. Takk for oppklaringen av hva du mente. Men hva med egen fremtreden? Kan det være noe med egen oppførsel som gjør at kvinner skygger banen litt? Jeg er forøvrig enig i at normal folkeskikk og lik verdi er viktige elementer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #71 Del Skrevet 28. april 2024 Bromance skrev (5 timer siden): De menn jeg vet om som har funnet seg en utenlandsk (og da mener jeg utenlandsk som i truffet utlandet, ikke at det er snakk om adopterte, eller folk fra utlandet som allerede bor i Norge) er menn som enten har et bedritent kvinnesyn (altså at de ser på seg som mer verdt enn kvinner, eller at kvinner skal ha visse tradisjonelle oppgaver), eller så er det menn som ikke har utseende med seg, er innadvendte, eller litt "rare", som ikke helt forstår sosiale koder o.l.). Snakk om å generalisere. Alle sammen er helt oppegående normale menn verken mer eller mindre. Anonymkode: 924fd...dc5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 28. april 2024 #72 Del Skrevet 28. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Snakk om å generalisere. Alle sammen er helt oppegående normale menn verken mer eller mindre. Anonymkode: 924fd...dc5 Nei, det er de virkelig ikke. Normale oppegående menn går ikke inn i så skjeve, utnyttelses"forhold". 🤢🤮 Endret 28. april 2024 av Bromance endret tekst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #73 Del Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 13.54): Tror du norske damer er verd mer enn damer fra andre land? Hva slags menneskesyn er det? Anonymkode: 85894...bba Hm, klarer ikke helt se ts skrive at norske damer er verd mer enn damer fra utlandet. Anonymkode: 5e816...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #74 Del Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hm, klarer ikke helt se ts skrive at norske damer er verd mer enn damer fra utlandet. Anonymkode: 5e816...330 Han hadde aldri skrevet at han syns det var en trist utvikling om han ikke hadde noen følelser rundt det som peker mot at han er negativ til å ikke ha Norsk kjæreste. Kanskje er det ei han liker han er redd for å bli avvist av? Anonymkode: 84ad0...453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 28. april 2024 #75 Del Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han hadde aldri skrevet at han syns det var en trist utvikling om han ikke hadde noen følelser rundt det som peker mot at han er negativ til å ikke ha Norsk kjæreste. Kanskje er det ei han liker han er redd for å bli avvist av? Anonymkode: 84ad0...453 Kommer der fram noe sted i tråden at TS er mann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #76 Del Skrevet 28. april 2024 Bromance skrev (3 minutter siden): Kommer der fram noe sted i tråden at TS er mann? Sannt 🤔 Men om ts er en kvinne, å hun er Norsk, skulle ikke da den triste vinkelen vært, hvorfor norke kvinner ikke er gode nok? For om hun er ei norsk kvinne som vil date norske menn, da kan hun jo bare gjøre det da? Hvordan kan kravstore fra hennes egen side være hindringen hennes? Eller er hun rasist og missliker at kompisene har utenlandske kjærester? Anonymkode: 84ad0...453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #77 Del Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 13.49): Hva tenker dere menn? At det er vanskeligere å finne damer som jeg er interessert i som også er interessert i meg når det er så lett å velge i damer på Tinder og andre apper som det. Men heldigvis har ikke jeg noe sterkt behov for å ha kjæreste, trives godt som singel også. Anonymkode: 51137...34a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 28. april 2024 #78 Del Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Sannt 🤔 Men om ts er en kvinne, å hun er Norsk, skulle ikke da den triste vinkelen vært, hvorfor norke kvinner ikke er gode nok? For om hun er ei norsk kvinne som vil date norske menn, da kan hun jo bare gjøre det da? Hvordan kan kravstore fra hennes egen side være hindringen hennes? Eller er hun rasist og missliker at kompisene har utenlandske kjærester? Anonymkode: 84ad0...453 Hvis hun er kvinne og norsk så er nok heller vinklingen en helt annen. At hun ikke syns det er noe kjekt at menn henter seg utenlandske kvinner som er svakere stilt økonomisk enn dem, og som blir "hushjelp" i eget hjem. At det blir et "forhold" preget av makt og utnyttelse. (nei, ikke alle slike forhold er sånn, men de kan lett bli det hvis en sitter med den økonomiske makten. Det har forsåvidt ikke noe med etnisitet å gjøre heller, da også norske forhold kan fungere på denne måten, men sannsynligheten er litt mindre jo mer likestilt man har vokst opp som. Det har nada med rasisme å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #79 Del Skrevet 28. april 2024 Bromance skrev (2 minutter siden): Hvis hun er kvinne og norsk så er nok heller vinklingen en helt annen. At hun ikke syns det er noe kjekt at menn henter seg utenlandske kvinner som er svakere stilt økonomisk enn dem, og som blir "hushjelp" i eget hjem. At det blir et "forhold" preget av makt og utnyttelse. (nei, ikke alle slike forhold er sånn, men de kan lett bli det hvis en sitter med den økonomiske makten. Det har forsåvidt ikke noe med etnisitet å gjøre heller, da også norske forhold kan fungere på denne måten, men sannsynligheten er litt mindre jo mer likestilt man har vokst opp som. Det har nada med rasisme å gjøre. Men hun sa norske kvinner er kravstore. Tror ikke ei som har hjerte for rettferd har kommet med den kommentaren. Heller ikke den vinkelen istede for å bare ta gulerota, rive den opp å kommentere ulikhet i forhold, om det er bekymringen det er snakk om. Vet at noen forhold er skjevfordelt, men tror flere har utenlandske partnere for naturlige grunner også, verden er mer tilgjengelig enn før og kroppen vår begrenses ikke av landegrenser når det kommer til tiltrekkning. Jeg tror ts enten er en mann eller et troll, å da kan det godt være ei kvinne også. Anonymkode: 84ad0...453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermann Skrevet 28. april 2024 #80 Del Skrevet 28. april 2024 Bromance skrev (6 timer siden): Takk for oppklaringen av hva du mente. Men hva med egen fremtreden? Kan det være noe med egen oppførsel som gjør at kvinner skygger banen litt? Jeg er forøvrig enig i at normal folkeskikk og lik verdi er viktige elementer. Nei, jeg oppfører meg helt fint. Det som er problemet er at mange har fordommer og utfordringer med å respektere dem de ikke er tiltrukket av fysisk eller psykisk (eks. Mangel på tøffhet). Du ser veldig sjeldent at menn ikke viser respekt til eksempelvis feite damer, til tross for at de ikke er tiltrukket av dem. Det er fordi de er opplært til å behandle andre med respekt. Slik er det ikke med jentene, de blir oppdratt til å være egosentriske. Da særlig gjennom skole og mediene. Hele dette samfunnet er patetisk. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå