Hermann Skrevet 27. april 2024 #21 Del Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så når du har bestemt at en fremmed person skal bruke tid på deg, fordi det passer deg, så er de forpliktet til det, samt å være interessert i deg som person? Anonymkode: c25f5...74b Jeg snakker mest om det å vise respekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #22 Del Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er usikker på hva som egentlig er det triste her. Jeg har vært mye i utlandet og det mangler ikke på feministiske, sterke kvinner. Men de oppfører seg fortsatt som kvinner med feminine trekk. Du skal ikke lenger enn til Sverige og Danmark. Det er mest i Norge du treffer kvinner som oppfører seg som om de var menn på en byggeplass. Sorry men det er totalt turn off for meg. Nå er jeg heller ikke så enkel i huet at jeg mener alle norske kvinner er slik, selvfølgelig. Men det er en utbredt greie og mine utenlandske, vestlige, venner kommenterer det. Særlig kvinnene. Når kvinner skyter brystkassa fram og poengterer hvor "sterke" de er og inntar dominante og maskuline holdninger så får de menn deretter. (enten fjotter eller menn som klarer å konkurrere med dem på maskulinitet) Jeg datet i utgangspunktet norske kvinner. Men da jeg begynte å date en dame fra et annet nordisk land ble jeg overrasket over hvor stor kulturforskjell det er. Hun er sterk og driftig på mange plan, men også helt himmelsk søt. Og jada, hun vil bli åpnet vinflasken for og få skjenket glasset sitt, holdt stolen for, gå arm-i-arm. Hun liker å føle å bl tatt vare på uten at hun ett sekund føler at det nedverdiger henne som kvinne. Ei norsk som jeg traff ble sur fordi jeg rakk å betale for begge kaffekoppene før hun rakk å dra opp lommeboka si. En kaffekopp.... 🙄 Anonymkode: e8be4...89b Men norske menn vil jo egentlig ikke betale for en middag/kaffe på date? Iallefall på denne siden her. Så burde ikke menn bli glade hvis de møter noen som absolutt ikke vil la de betale for en kaffe?😄 Anonymkode: 42ebf...900 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 27. april 2024 #23 Del Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg synes det er en trist utvikling i Norge, at de fleste mannfolka jeg kjenner er sammen med damer fra utlandet fordi dem ikke får match med norske damer. Dette er menn som jeg anser som snille og gode menn. Flere ser samme trenden? Hva tenker dere menn? Anonymkode: 924fd...dc5 Som mann tenker jeg at mitt valg av partner baserer seg ca 0% på hva du synes er trist. Jeg velger partner basert på hvem jeg blir forelsket i, ikke basert på etnisitet. Om hun er norsk (etter dine definisjoner) spiller absolutt ingen rolle. 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #24 Del Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): 🙋 Men vet du hva som skjer da? Damene blir sure, og tydeligvis beskylder meg for å kreve sex for den kaffekoppen, eller at jeg har et kvinnefiendtlig syn. Jeg gjør hyggelige ting mot daten min fordi det faller meg naturlig. Heldigvis har jeg endelig truffet en som setter pris på meg uten å føle st det har noe med kvinnesyn å gjøre. Har lyst til å føye til. Har tidligere datet en fra Iran, Frankrike og England, men mest norske. Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet til TS. Anonymkode: e8be4...89b Fordi mange norske menn er slik. Derfor tror de at du også er slik. Snakk med kompisene dine og be dem om å endre seg. Anonymkode: c524c...519 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Konser Skrevet 27. april 2024 #25 Del Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 13.49): Jeg synes det er en trist utvikling i Norge, at de fleste mannfolka jeg kjenner er sammen med damer fra utlandet fordi dem ikke får match med norske damer. Dette er menn som jeg anser som snille og gode menn. Flere ser samme trenden? Hva tenker dere menn? Anonymkode: 924fd...dc5 Vestlige jenter er ikke spesielt attraktive, er vel samfunnet som gjør det. Er åpen for forhold likevel da, er ikke så nøye på det. Men utenlandske er jo mer attraktive da, og morsomme. Er vel det samme egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #26 Del Skrevet 27. april 2024 Nei, det er ikke en trend jeg har lagt merke til. Den eksisterer nok kun i enkelte menns incel-hode. Anonymkode: 575df...eea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #27 Del Skrevet 27. april 2024 De må få finne kjærligheten i dem de liker, å det gjelder alle. Men det jeg tror ofte skjer i dating er tilfeldigheter. Du vet ikke om alle som er single og som kan passe godt med deg på forhånd, før du møter noen. Å vi reiser mer og har internett, som en annen sier er det helt naturlig at vi med tilgang til andre steder naturligvis finner partnere der. Og andre kommer til oss. Så det blir feil å si at norske kvinner som en helhet ikke liker noen utifra det, også fordi disse individene ikke har møtt alle norske kvinner og om de har ligger det ikke bestandig til rette for at noen kan finne ut at de er en god match heller. Mennesker fra utlandet, mennekser fra samme land, det har jo egentlig ingen betydning uansett, forbi at noen må flytte langt og kanskje ofte savner familie og venner. Anonymkode: 84ad0...453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #28 Del Skrevet 27. april 2024 Konser skrev (2 timer siden): Vestlige jenter er ikke spesielt attraktive, er vel samfunnet som gjør det. Er åpen for forhold likevel da, er ikke så nøye på det. Men utenlandske er jo mer attraktive da, og morsomme. Er vel det samme egentlig Du bør jo være mer nøye på det om du tenker negativt om vestlige jenter. For det er jo ikke så fint for ei vestlig jente i denne situasjonen. Det er jo greit å være glad i den du deler hverdagen med. Så anbefaler deg å søke utenlandske så lenge du føler på dette. Anonymkode: 84ad0...453 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #29 Del Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er usikker på hva som egentlig er det triste her. Jeg har vært mye i utlandet og det mangler ikke på feministiske, sterke kvinner. Men de oppfører seg fortsatt som kvinner med feminine trekk. Du skal ikke lenger enn til Sverige og Danmark. Det er mest i Norge du treffer kvinner som oppfører seg som om de var menn på en byggeplass. Sorry men det er totalt turn off for meg. Nå er jeg heller ikke så enkel i huet at jeg mener alle norske kvinner er slik, selvfølgelig. Men det er en utbredt greie og mine utenlandske, vestlige, venner kommenterer det. Særlig kvinnene. Når kvinner skyter brystkassa fram og poengterer hvor "sterke" de er og inntar dominante og maskuline holdninger så får de menn deretter. (enten fjotter eller menn som klarer å konkurrere med dem på maskulinitet) Jeg datet i utgangspunktet norske kvinner. Men da jeg begynte å date en dame fra et annet nordisk land ble jeg overrasket over hvor stor kulturforskjell det er. Hun er sterk og driftig på mange plan, men også helt himmelsk søt. Og jada, hun vil bli åpnet vinflasken for og få skjenket glasset sitt, holdt stolen for, gå arm-i-arm. Hun liker å føle å bl tatt vare på uten at hun ett sekund føler at det nedverdiger henne som kvinne. Ei norsk som jeg traff ble sur fordi jeg rakk å betale for begge kaffekoppene før hun rakk å dra opp lommeboka si. En kaffekopp.... 🙄 Anonymkode: e8be4...89b Jeg tror det handler mer om at du er glad i å dulle med noen. For det å skjenke i et glass eller holde ut en stol, det har ingenting med kjønn å gjøre. Å det hadde blitt til bry for meg å stå å vente eller hele tiden ha noen etter meg for å åpne noe. Jeg har hender. Noen ganger åpner andre, noen ganger åpner jeg. Men føler femininiteten min er inntakt selv om jeg dro ut stolen jeg sitter på allikevel. Tror grunnen til at det blir nedverdigende er fordi du tenker disse veldig lette tingene er noe kvinner ikke skal gjennomføre på daglig basis. Det blir et styr og du later som at de er ufunskjonelle kropper uten en hjerne. Å åpne en dør er noe av det letteste vi gjør. Men det er hyggelige gester, men ikke om det er tvang og kjønnet mitt er truet om jeg ikke later som at du er tidenes prins. Det må være en balanse der mellom å sette pris på, men ikke undervurdere noen om du får gjøre noe for dem. Om du skjønner? Jeg blir spandert på og er takknemlig for det. Men vet også at det finnes noen virkelig ekkle mennesker der ute og når du dater må du passe på å ikke havne i skyll hos en av dem. Så jeg skjønner kaffekoppen litt også. De har nok opplevd sitt. Konkurrerer ikke med noen. Tror egentlig du overdriver om du forhåndsdømmer alle på det viset. Og kanskje har noen komplekser for å føle deg sterkest selv om du gjør lite. Men det trenger ikke være noen konkurranse og det å gjøre noe for noen bør bare være det, å bry seg om noen. Men det har ikke med kjønn å gjøre. Anonymkode: 84ad0...453 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #30 Del Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er usikker på hva som egentlig er det triste her. Jeg har vært mye i utlandet og det mangler ikke på feministiske, sterke kvinner. Men de oppfører seg fortsatt som kvinner med feminine trekk. Du skal ikke lenger enn til Sverige og Danmark. Det er mest i Norge du treffer kvinner som oppfører seg som om de var menn på en byggeplass. Sorry men det er totalt turn off for meg. Nå er jeg heller ikke så enkel i huet at jeg mener alle norske kvinner er slik, selvfølgelig. Men det er en utbredt greie og mine utenlandske, vestlige, venner kommenterer det. Særlig kvinnene. Når kvinner skyter brystkassa fram og poengterer hvor "sterke" de er og inntar dominante og maskuline holdninger så får de menn deretter. (enten fjotter eller menn som klarer å konkurrere med dem på maskulinitet) Jeg datet i utgangspunktet norske kvinner. Men da jeg begynte å date en dame fra et annet nordisk land ble jeg overrasket over hvor stor kulturforskjell det er. Hun er sterk og driftig på mange plan, men også helt himmelsk søt. Og jada, hun vil bli åpnet vinflasken for og få skjenket glasset sitt, holdt stolen for, gå arm-i-arm. Hun liker å føle å bl tatt vare på uten at hun ett sekund føler at det nedverdiger henne som kvinne. Ei norsk som jeg traff ble sur fordi jeg rakk å betale for begge kaffekoppene før hun rakk å dra opp lommeboka si. En kaffekopp.... 🙄 Anonymkode: e8be4...89b Norske kvinner vil stort sett ha maskuline menn, men uten denne «ivaretagelsen». Mange kvinner syntes det er infantiliserende med menn som «skal ta seg av kvinnen». Mer feminine menn trekkes mot mer utpregete feminine kvinner du finner i andre land. Det er Vanskeligere for mer feminine menn å finne seg partner i Norge. Anonymkode: a367a...0cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #31 Del Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Norske kvinner vil stort sett ha maskuline menn, men uten denne «ivaretagelsen». Mange kvinner syntes det er infantiliserende med menn som «skal ta seg av kvinnen». Mer feminine menn trekkes mot mer utpregete feminine kvinner du finner i andre land. Det er Vanskeligere for mer feminine menn å finne seg partner i Norge. Anonymkode: a367a...0cb Å det å ta seg av kan være så mye. Jeg liker å ligge i armkroken og det å bli strøket på håret og ryggen. Støttende ord. Trøstet når det er sårt. Den tryggheten med å tørre å åpne seg og gråte med noen, det sitter langt inne og er noe jeg hadde satt pris på og trenger i en partner. Anonymkode: 84ad0...453 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meretejensen Skrevet 27. april 2024 #32 Del Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 13.49): Jeg synes det er en trist utvikling i Norge, at de fleste mannfolka jeg kjenner er sammen med damer fra utlandet fordi dem ikke får match med norske damer. Dette er menn som jeg anser som snille og gode menn. Flere ser samme trenden? Hva tenker dere menn? Anonymkode: 924fd...dc5 Jeg ser ikke poenget ditt. Er man ikke kvinne hvis man ikke er norsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ZarahSweet Skrevet 27. april 2024 #33 Del Skrevet 27. april 2024 7 hours ago, Hermann said: Jeg opplever litt det samme. At en del norske kvinner ikke en gang er interessert i en vanlig samtale og er veldig dømmende. Det er nesten som om de tror jeg har planer om å slikke dem der og da dersom de ga meg noen sekund av den dyrebare tiden deres. Klart da går du til kvinner som faktisk respekterer deg og er interessert i hvem du er. Tenker du må ha veldig sære sosiale antenner👀 Er sammen med en norsk mann og da jeg møtte han fikk jeg ikke de vibbene du utlyser🤨 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Konser Skrevet 27. april 2024 #34 Del Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du bør jo være mer nøye på det om du tenker negativt om vestlige jenter. For det er jo ikke så fint for ei vestlig jente i denne situasjonen. Det er jo greit å være glad i den du deler hverdagen med. Så anbefaler deg å søke utenlandske så lenge du føler på dette. Anonymkode: 84ad0...453 Nja, de sier europa blir borte uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #35 Del Skrevet 27. april 2024 Konser skrev (1 time siden): Nja, de sier europa blir borte uansett Hvem er «de»? Eneste jeg ser som hevder dette er typ «gates og Vienna» og andre ultrasære blogger i den politiske perifirien. Anonymkode: a367a...0cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Konser Skrevet 27. april 2024 #36 Del Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvem er «de»? Eneste jeg ser som hevder dette er typ «gates og Vienna» og andre ultrasære blogger i den politiske perifirien. Anonymkode: a367a...0cb De sa det på nyhetene, tror jeg, i går. Var noen på forumet også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #37 Del Skrevet 28. april 2024 Meretejensen skrev (19 timer siden): Jeg ser ikke poenget ditt. Er man ikke kvinne hvis man ikke er norsk? Hvor har du det fra? Poenget er at flere og flere etnisk norske menn finner seg kvinner som ikke er etnisk norsk, fordi dem ikke får match med norske kvinner. Synes det er spesielt at vi er kommet dit og spurte om flere ser det samme. Ser jeg blir angripet som incels fordi jeg spørr om det. Anonymkode: 924fd...dc5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 28. april 2024 #38 Del Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 9.46): Personlig liker jeg gentlemen, men norske menn er ikke sånn lengre. Korrekt. Men dette er fordi den norske kvinnen ikke engang er noe i nærheten av en lady lenger. Dere valgte bort gentlemannen den dagen dere fant ut at dere i stedet skulle bli brautende feminister som synes det er greit å utnytte en mann hvis anledningen byr seg. Da er det ikke lenger smart for menn å være galante. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 28. april 2024 #39 Del Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 11.34): Hermann skrev (På 27.4.2024 den 10.41): Jeg opplever litt det samme. At en del norske kvinner ikke en gang er interessert i en vanlig samtale og er veldig dømmende. Det er nesten som om de tror jeg har planer om å slikke dem der og da dersom de ga meg noen sekund av den dyrebare tiden deres. Klart da går du til kvinner som faktisk respekterer deg og er interessert i hvem du er. Så når du har bestemt at en fremmed person skal bruke tid på deg, fordi det passer deg, så er de forpliktet til det, samt å være interessert i deg som person? Anonymkode: c25f5...74b … og med en gang fikk vi en stilstudium av den norske kvinnens mentalitet. Se den umiddelbare aggressiviteten, dere! Rett i angrepsmodus, uten å vingle et øyeblikk! Her er det bare å nyte ren fiendtlig ufyselighet i fri dressur. For dette er nøyaktig det vi snakker om. 😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #40 Del Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 13.49): Jeg synes det er en trist utvikling i Norge, at de fleste mannfolka jeg kjenner er sammen med damer fra utlandet fordi dem ikke får match med norske damer. Dette er menn som jeg anser som snille og gode menn. Flere ser samme trenden? Hva tenker dere menn? Anonymkode: 924fd...dc5 Jeg kjenner noen menn som har funnet seg damer i utlandet. Snille menn, men litt sær... Men stusser litt over omgangskretsen din, hvis de fleste menn du kjenner sliter med å matche med norske kvinner...? At en del menn finner seg damer i utlandet er en ting, men når de fleste menn du kjenner gjør det...? Anonymkode: 4638c...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå