Gå til innhold

"Når man har gått ned det man ønsker"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har gått ned 12 kg med kalloritelling i appen lifesum. Jeg veide 70, veier 58 nå snart nådd målet.

Jeg ser at å spise mer ren mat, unngå godis og søtt i ukedagene hjelper på mange områder, så vil fortsette med det, men.....

Hvordan skal jeg spise fremover for å unngå å gå opp? Skal jeg gå rett på å spise antall kalorier "jeg skal ha?" Altså med min nye vekt, ikke gamle. Spiser ca 700 under daglig kalori behov nå.

Anonymkode: cb188...c8f

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk en TDEE kalkulator for å finne ut hvor mye du skal spise for å holde vekten stabil.

https://tdeecalculator.net/

 

 

Anonymkode: 3f271...4f5

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned fra 80 kg til 55. Holder vekten på ca. 1600 kcal. Er en del i fysisk aktivitet. 

Anonymkode: 8f716...386

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har gått ned 12 kg med kalloritelling i appen lifesum. Jeg veide 70, veier 58 nå snart nådd målet.

Jeg ser at å spise mer ren mat, unngå godis og søtt i ukedagene hjelper på mange områder, så vil fortsette med det, men.....

Hvordan skal jeg spise fremover for å unngå å gå opp? Skal jeg gå rett på å spise antall kalorier "jeg skal ha?" Altså med min nye vekt, ikke gamle. Spiser ca 700 under daglig kalori behov nå.

Anonymkode: cb188...c8f

700 kalorier i uka er jo ingenting. Så du burde spise det du skal ha, ja

Anonymkode: b017a...df8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

700 kalorier i uka er jo ingenting. Så du burde spise det du skal ha, ja

Anonymkode: b017a...df8

700 i uka?? Hun skrev da 700 under daglig behov...

Anonymkode: 2efdb...64e

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn med at vekta varierer litt, ikke få panikk ta heller en ekstra gåtur hver dag. 

Gratulerer med fin nedgang. 

Anonymkode: fe267...016

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg har gått ned fra 80 kg til 55. Holder vekten på ca. 1600 kcal. Er en del i fysisk aktivitet. 

Anonymkode: 8f716...386

Men man skal med min høyde ha mer enn 1600.

Anonymkode: cb188...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men man skal med min høyde ha mer enn 1600.

Anonymkode: cb188...c8f

Javel, da er det vel bare å spise mer da? Trodde du spurte om råd/innspill.

Anonymkode: 8f716...386

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 23 kg på seks måneder, og var spent på hvordan jeg skulle klare å holde vekten når jeg nådde målet mitt. For meg har det fungert å fortsette med høyt aktivitetsnivå ( trene HIIT tre ganger pr uke, og gå minst 9000 skritt hver dag) og gå opp til ca 2000 kcal pr dag. Har holdt meg på 64 kg i fem måneder uten problemer. 

Anonymkode: 9921f...bea

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Javel, da er det vel bare å spise mer da? Trodde du spurte om råd/innspill.

Anonymkode: 8f716...386

Ja?

Anonymkode: cb188...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gikk ned 23 kg på seks måneder, og var spent på hvordan jeg skulle klare å holde vekten når jeg nådde målet mitt. For meg har det fungert å fortsette med høyt aktivitetsnivå ( trene HIIT tre ganger pr uke, og gå minst 9000 skritt hver dag) og gå opp til ca 2000 kcal pr dag. Har holdt meg på 64 kg i fem måneder uten problemer. 

Anonymkode: 9921f...bea

Jeg går minst 18000, så da er jeg iallefall nok aktiv🤪

Anonymkode: cb188...c8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies vel at man skal øke kalorimengden med 100-200 Kcal i uken i starten, og fortsette å veie seg 1 gang i uken for å se hvordan vekten reagerer på ekstra kalorier. 

Anonymkode: 4686a...37d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også spent på det... Jeg går jo ikke på en "kur" eller "diett", men er spent på hvordan det går etter hvert. Har gått ned 26 kilo og vil gjerne ned 10 til. Er 173 cm høy, så jeg har vel "flaks i forhold til om jeg hadde vært 15 cm lavere....

Får øke litt etter hvert når jeg har nådd målet og se hvor jeg kan legge meg.

Anonymkode: 5e630...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er også spent på det... Jeg går jo ikke på en "kur" eller "diett", men er spent på hvordan det går etter hvert. Har gått ned 26 kilo og vil gjerne ned 10 til. Er 173 cm høy, så jeg har vel "flaks i forhold til om jeg hadde vært 15 cm lavere....

Får øke litt etter hvert når jeg har nådd målet og se hvor jeg kan legge meg.

Anonymkode: 5e630...953

Vet ikke om det er lov her inne; men hva spiste du for å klare et så stort vekttap? Spør bare for å få mer inspo å tips til meg selv! 

Anonymkode: 45cf5...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk ned 18 kilo så fortsatte jeg bare med det samme som jeg gjorde da jeg slanket meg. Spiser nøyaktig det samme i hverdagen, men slakket på situasjoner hvor folk tilbyr meg mat som hos familie og venner som serverer kake eller godteri eller ferieturer osv hvor jeg spiser det jeg vil. Disse "untaksituasjonene" har overraskende mye å si for vekten. De gjør at jeg holder meg stabil etter slanking selv om jeg spiser jevnt over som om jeg fremdeles slanker meg. Nå kaller jeg det bare ikke "slanking", men livsstil.

To kakestykker i uken, eller en liten pose smågodt betyr gjerne 100 kcal over bestemt daglig kaloriinntak. Så når jeg regner på det, og tror at jeg spiser 1600 kcal hver dag så spiser jeg egentlig 1700 kcal med disse unntakene. Ikke det at jeg teller lengre, men jeg er veldig bevisst på nettopp dette likevel.

Det har gått opp for meg hvor mye det vi tror er unntak egentlig betyr for vekten. 

Har holdt vektmålet i 6 år +/- et par kilo. 

Anonymkode: 4ce2c...56b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Da jeg gikk ned 18 kilo så fortsatte jeg bare med det samme som jeg gjorde da jeg slanket meg. Spiser nøyaktig det samme i hverdagen, men slakket på situasjoner hvor folk tilbyr meg mat som hos familie og venner som serverer kake eller godteri eller ferieturer osv hvor jeg spiser det jeg vil. Disse "untaksituasjonene" har overraskende mye å si for vekten. De gjør at jeg holder meg stabil etter slanking selv om jeg spiser jevnt over som om jeg fremdeles slanker meg. Nå kaller jeg det bare ikke "slanking", men livsstil.

To kakestykker i uken, eller en liten pose smågodt betyr gjerne 100 kcal over bestemt daglig kaloriinntak. Så når jeg regner på det, og tror at jeg spiser 1600 kcal hver dag så spiser jeg egentlig 1700 kcal med disse unntakene. Ikke det at jeg teller lengre, men jeg er veldig bevisst på nettopp dette likevel.

Det har gått opp for meg hvor mye det vi tror er unntak egentlig betyr for vekten. 

Har holdt vektmålet i 6 år +/- et par kilo. 

Anonymkode: 4ce2c...56b

Hmmm, men med å spise det samme som nå, går jeg sulten, og da ønsker jeg heller spise mer rent enn kake. De gangene jeg skal spise kake, så får jeg gå over eller bevege meg mer. Jeg er jo ikke tjukk, jeg veide 70, nå 57.

Anonymkode: cb188...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vet ikke om det er lov her inne; men hva spiste du for å klare et så stort vekttap? Spør bare for å få mer inspo å tips til meg selv! 

Anonymkode: 45cf5...e65

Jeg begynte på 120 kilo, altså BMI på nøyaktig 40. Da skal det ikke like mye til som om jeg hadde begynt på nåværende vekt på 94.... 

Har telt kalorier i Lifesum, særlig i starten, og fikk meg et par aha-opplevelser. Så har jeg tatt bevisste valg både hjemme og i sosiale sammenhenger - men dette er en livsstil og ikke en kur eller diett, så jeg har skeiet ut så det synger en god del ganger også! Veier meg en gang i uka og ser om jeg er på rett spor.

Hadde et greit kosthold, men det var alt jeg spiste utenom som utgjorde de ekstra kiloene. Det har hjulpet enormt å bli bevisst på hvor kalorifellene er!

Anonymkode: 5e630...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øke med et par hundre å se, mange normal vektig ligger litt under i uke dagen før kompensere før helga.

Anonymkode: c0b62...a1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned fra nesten 120 til 66 kg på 1 år. og er nå normalvektig. Og for å holde vekten så har jeg økt matinntaket litt for å ikke gå opp eller ned i vekt. Jeg har ikke brukt noe tell kalorier greier, men veier meg en til 2 ganger i uken og passer på. Men har fått et helt nytt perspekt med mat og inntak enn jeg gjorde da jeg var overvektig. Spiser lite nå og koser meg med litt sjokolade et par ganger i uke, men er liten mengde. Så du kan egentlig spise det du vil, så lenge det ikke er så mye. Spiser meg aldri mett heller, bare sånn at jeg kjenner at jeg har litt magefyll, og da stopper jeg. Er ubehagelig å spise seg mett og slik jeg holdt på før. Nå har jeg et sunt og bra livstil med mat og drikke. Er så deilig med ny kropp lettere og jeg har ikke det spise behovet jeg hadde før. Føler meg fri rett og slett. Har klart å holde vekten 1 år nå så.

Anonymkode: 2fbc2...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...