Gå til innhold

Folk har ingen skrupler når det gjelder volum på bussen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går ettermiddag satt jeg på en stappfull buss (10) i Bergen sentrum, og bak meg satt en mann som snakket HØYT i mobilen på arabisk og hadde høyttaler på, og holdt mobilen slik at den var rett ved øret mitt, og han snakket gjennom hele bussturen. 

Ved siden av meg satt en gutt i 17-19 års alderen og snakket med kompisen som satt to rader bak på andre siden av midtgangen, og de ropte til hverandre om skolepensum og eksamen.

Gutten satt på skrå vendt mot meg, og bøyde seg bakover slik at han så kompisen.

I midtgangen sto det folk som snakket i telefonen, snakket med hverandre og en dame hadde med seg to barn og barna spilte skrålete tiktok musikk på full guffe. Jeg lukket øynene og tenkte at dette var j***** slitsomt, og forestilte meg at jeg satt på en buss i Mogadishu.

Jeg blir sjokkert over at folk ikke har noen antenner ute når de er i det offentlige rom, men bare tenker på sine egne behov .

Hva har skjedd med samfunnet vårt?

Anonymkode: 02b62...d55

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke. Jeg observerte det samme i Stavanger. Så hadde kolombus en sånn kampanje med at man ikke skulle forstyrre sidemann med lyd, og det var en sånn reklame-film på skjermen på bussen om dette, og etter det har jeg merket bedring. 

Nå er det mye færre som sitter på den måten . Jeg sluttet å ta buss en periode, for det sliter meg fullstendig ut. 

Anonymkode: c0d0c...db7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lav sosial intelligens og egoisme, total mangel på respekt for andre mennesker i det offentlige rom.   

Anonymkode: d1cbf...b29

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med to tråder rett under hverandre om at folk ikke tåler at folk prater ute i det offentlige? Ikke alle er lik som dere. Vedkommende tenker sannsynligvis ikke over det da det er helt normalt der de kommer fra. Dette er sånn de har pratet HELE livet. Kulturforståelse i Norge = 0.

Det er ikke hele verdens oppgave å beskytte sarte sjeler som ikke tåler litt støy. Hold dere inne eller skaff dere støykansellerende hodetelefoner.  Evt flytt vekk fra sentrum ...

Anonymkode: a79d7...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Lav sosial intelligens og egoisme, total mangel på respekt for andre mennesker i det offentlige rom.   

Anonymkode: d1cbf...b29

Æsj for en kvalm kommentar. Tror du har lavere sosial intelligens som ikke skjønner at forskjellige kulturer og mennesker eksisterer. 

Anonymkode: a79d7...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Æsj for en kvalm kommentar. Tror du har lavere sosial intelligens som ikke skjønner at forskjellige kulturer og mennesker eksisterer. 

Anonymkode: a79d7...0d6

Dette er NORGE, ikke Irak. Hvis du skal bo i Norge, må du faktisk lære deg hvordan man oppfører seg i et sivilisert samfunn. 

Anonymkode: 05b8e...d7e

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at hvis man blir plaget av støy så bruker man støyreduserende hodetelefoner, eller kjører egen bil

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva er greia med to tråder rett under hverandre om at folk ikke tåler at folk prater ute i det offentlige? Ikke alle er lik som dere. Vedkommende tenker sannsynligvis ikke over det da det er helt normalt der de kommer fra. Dette er sånn de har pratet HELE livet. Kulturforståelse i Norge = 0.

Det er ikke hele verdens oppgave å beskytte sarte sjeler som ikke tåler litt støy. Hold dere inne eller skaff dere støykansellerende hodetelefoner.  Evt flytt vekk fra sentrum ...

Anonymkode: a79d7...0d6

En tar hensyn til omgivelsene sine.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva er greia med to tråder rett under hverandre om at folk ikke tåler at folk prater ute i det offentlige? Ikke alle er lik som dere. Vedkommende tenker sannsynligvis ikke over det da det er helt normalt der de kommer fra. Dette er sånn de har pratet HELE livet. Kulturforståelse i Norge = 0.

Det er ikke hele verdens oppgave å beskytte sarte sjeler som ikke tåler litt støy. Hold dere inne eller skaff dere støykansellerende hodetelefoner.  Evt flytt vekk fra sentrum ...

Anonymkode: a79d7...0d6

When in Rome, do as the Romans. 

Hva med deres kulturforståelse av landet de Har flyttet til???

Eller tenker du at jeg kan gå med løst hår og bikinitopp på gata i Iran, de må jo ha litt kulturforståelse..

Anonymkode: 19b9c...357

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke. Jeg observerte det samme i Stavanger. Så hadde kolombus en sånn kampanje med at man ikke skulle forstyrre sidemann med lyd, og det var en sånn reklame-film på skjermen på bussen om dette, og etter det har jeg merket bedring. 

Nå er det mye færre som sitter på den måten . Jeg sluttet å ta buss en periode, for det sliter meg fullstendig ut. 

Anonymkode: c0d0c...db7

Jeg er enig! Jeg bor også i utkanten av Stavanger ( Randaberg), og ja, folk har Facetime snakk fra de går på til de går av! Kan hende Tik-tok eller annet, jeg vet ikke hva de gjør...Og det er lenge! Om folk ikke forstår avstand, men hvis man er uheldig som tar 8-bussen fra Stavanger til Randaberg så er det rundt 40 minutter! Og de venter på bussen i Stavanger og chatter, men med ett de kommer på bussen må de snakke! Jeg forstår det ikke...Hvordsn kan de ikke forstå at det irriterer andre? 

Anonymkode: eab0f...a73

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er greia med to tråder rett under hverandre om at folk ikke tåler at folk prater ute i det offentlige? Ikke alle er lik som dere. Vedkommende tenker sannsynligvis ikke over det da det er helt normalt der de kommer fra. Dette er sånn de har pratet HELE livet. Kulturforståelse i Norge = 0.

Det er ikke hele verdens oppgave å beskytte sarte sjeler som ikke tåler litt støy. Hold dere inne eller skaff dere støykansellerende hodetelefoner.  Evt flytt vekk fra sentrum ...

Anonymkode: a79d7...0d6

Du var ikke på bussen og opplevde ikke det jeg opplevde.

Ts

Anonymkode: 02b62...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omnitron skrev (1 time siden):

Tenker at hvis man blir plaget av støy så bruker man støyreduserende hodetelefoner, eller kjører egen bil

 

Det er jo ikke alltid det er så mye sirkus på bussen da, dessuten høres snakking godt i støyreduserende headset, mens dur blir dempet.

Jeg har ikke bil derfor kjører jeg kollektivt 

Ts

Anonymkode: 02b62...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette er NORGE, ikke Irak. Hvis du skal bo i Norge, må du faktisk lære deg hvordan man oppfører seg i et sivilisert samfunn. 

Anonymkode: 05b8e...d7e

"The soft bigotry of low expectations" som Michael Gerson sa det. 

Alle som kommer hit vet veldig godt hva norsk kultur og forventninger går ut på. Det står på viljen til å etterkomme dette, og det varierer. Med dagens teknologi og flere generasjoner som har bodd her og formidlet tingenes tilstand til andre deler av verden, så er det helt vilt å tro at innvandrere på generell basis har ingen anelse om hva det går i her. Som om de har vært totalt ute av stand til å hverken snakke med enten slekt og venner som bor her før de flyttet hit, eller googlet litt for å finne ut av hva de kunne forvente. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Headset med noise cancellation. 

Anonymkode: beb71...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Headset med noise cancellation. 

Anonymkode: beb71...674

Det hjelper vel ikke mot prating?

Ts

Anonymkode: 02b62...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konser
AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 11.29):

I går ettermiddag satt jeg på en stappfull buss (10) i Bergen sentrum, og bak meg satt en mann som snakket HØYT i mobilen på arabisk og hadde høyttaler på, og holdt mobilen slik at den var rett ved øret mitt, og han snakket gjennom hele bussturen. 

Ved siden av meg satt en gutt i 17-19 års alderen og snakket med kompisen som satt to rader bak på andre siden av midtgangen, og de ropte til hverandre om skolepensum og eksamen.

Gutten satt på skrå vendt mot meg, og bøyde seg bakover slik at han så kompisen.

I midtgangen sto det folk som snakket i telefonen, snakket med hverandre og en dame hadde med seg to barn og barna spilte skrålete tiktok musikk på full guffe. Jeg lukket øynene og tenkte at dette var j***** slitsomt, og forestilte meg at jeg satt på en buss i Mogadishu.

Jeg blir sjokkert over at folk ikke har noen antenner ute når de er i det offentlige rom, men bare tenker på sine egne behov .

Hva har skjedd med samfunnet vårt?

Anonymkode: 02b62...d55

 

Det er ingen oppdragelse lengre, så man må forvente sånt da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det hjelper vel ikke mot prating?

Ts

Anonymkode: 02b62...d55

Jo, så absolutt. 

Anonymkode: beb71...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...