Gå til innhold

Hvorfor dør mange av revmatisme når de er 50-70?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jahn Teigen hadde visst gått på medisiner helt siden 90 tallet noe jeg ble paff over for jeg la ikke merke til leddgikten hans før i 2000-2001, han ble bare 70 og jeg antar at det var hjertet som stoppet i og med at han døde samme dagen, som han havnet på sykehus er det sant at revmatisme skader hjertet og lungene? han hadde store pustevansker...

Anonymkode: 095af...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skriver revmatisme i Google får du dette øverst :

"Revmatisme er en fellesbetegnelse for over 200 forskjellige sykdomsformer i ledd, muskler, senehinner og nerver, ledsaget av smerter og organiske endringer i vekslende omfang. Sykdommen omtales ofte som muskel- og skjelettsykdommer, men revmatisme kan også angripe huden, lungene, slimhinner og andre organer."

Anonymkode: 97985...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Dør mange» og eksempelet ditt er én artist? Som ikke døde spesielt tidlig? 
 

Jeg har leddgikt og er medlem i revmatikerforbundet. Jeg har ikke funnet noe seriøs forskning som underbygger utsagnet i tittelen, har du? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du påstår stemmer ikke. Revmatisme er en samlebetegnelse på mange sykdommer. 
Behandlingen for feks leddgikt har hatt en enorm utvikling de siste 20 årene, og mange lever tilnærmet friske, men med usynlig sykdom. 
Behandlingen før biologiske legemidler var en helt annen enn nå. De som er 70 nå har mye større skader i leddene enn dagens pasienter som blir fulgt opp på en helt annen måte. 
Det er en høyere risiko for hjertesykdom som revmatiker. Men med oppfølging, sunt kosthold, trening og for all del ingen røyking, så minimerer man sjansene en god del.
 

 

Anonymkode: af011...777

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (6 timer siden):

«Dør mange» og eksempelet ditt er én artist? Som ikke døde spesielt tidlig? 
 

Jeg har leddgikt og er medlem i revmatikerforbundet. Jeg har ikke funnet noe seriøs forskning som underbygger utsagnet i tittelen, har du? 

Jeg hadde en bror med bekthrevs han fikk et kraftig hjerteinfarkt ble 46,5 men en annen kalte det bekthrevs anfall, noe jeg ikke har hørt om det som skjedde var at han fikk krampe i nesten hele kroppen dødsrapporten sa at det var et hjerteinfarkt, forårsaket av bekthrevs og dårlig hjertegener mye hjerteinfarkter i slekta min søster har fibromyalgi fikk 2 hjerteinfarkt ved 47.

Anonymkode: 095af...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde en bror med bekthrevs han fikk et kraftig hjerteinfarkt ble 46,5 men en annen kalte det bekthrevs anfall, noe jeg ikke har hørt om det som skjedde var at han fikk krampe i nesten hele kroppen dødsrapporten sa at det var et hjerteinfarkt, forårsaket av bekthrevs og dårlig hjertegener mye hjerteinfarkter i slekta min søster har fibromyalgi fikk 2 hjerteinfarkt ved 47.

Anonymkode: 095af...dd1

Bechtrewsanfall? Jeg har bechtrews og ble nysgjerrig på hva det er? 

Anonymkode: 66f4e...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...