Gå til innhold

Vurderer å melde en bekjent til BV.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er friskt som en fisk. Vet det. Men kan jo få noe lignende med dårlige mat rutiner.. 

Anonymkode: 83fc8...d70

Jeg kjenner mange som spiser nesten bare junkfood uten at de blir meldt til BV, de har heller ikke hatt behov for å gå med bleier. Som regel kjenner folk når de skal drite selv om de spiser mye junkfood.

Anonymkode: ddcf7...2f2

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var ikke noe i innlegget som gjorde meg veldig bekymret, eller fikk meg til å tenke at barnet kan være utsatt for omsorgssvikt. 

Dårlig kosthold er dumt, men det er vanskelig å kjenne kostholdet til en bekjent i detaljer og det kan være det er det moren får i barnet pr. nå. Bleier på skoletur hadde jeg også. Det var ikke gøy! Men jeg slet med sengevæting, akkurat som broren min, tanten min og mormoren min hadde gjort. Det kan vare så lenge for noen uheldige. Det gjelder flere enn man tror, for de færreste snakker om det opp i skolealder. Og det er så vanlig at det er en sannsynlig årsak. Mørkredd er mange. Og mange aktiviteter etter skolen er fint for noen, og for mye for andre. Kort lunte er heller ikke moren alene om, og det går bra det om hun ikke lar det gå utover barnet. Mange menn kan være dumt, men det kommer jo også på hvor mye barnet blir involvert. 

Anonymkode: 7846d...296

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er bekymret ❤️. Hørtes ikke ut som gode oppvekstvilkår. Men usikker på om det er nok til at barnevernet bør inn. Vet du om f.eks skolesykepleier er involvert i noe? Elendig mat, ny stefar i hytt og pine, hissig mor osv vitner ikke akkurat om en moden og god mamma som setter sitt barn først. Sengevæting KAN jo være et symptom på et redd og usikkert barn, men behøver jo ikke å være det. Får barnet gode tilbakemeldinger fra skole? Har det venner? Normal oppførsel ut fra alder?

Anonymkode: 2fe6e...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bleier med på skoletur ? Junk food til middag ? 

Anonymkode: 83fc8...d70

Noen barn bruker bleier hele livet også. Sånne som deg som gjør det så utrolig mye tynnere for oss med diagnose barn! Og utdannet itillegg. Fy!!!!

Anonymkode: ced4f...762

  • Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg vet mer enn jeg uttaler meg om, samt skriver du gutt , er ikke blitt sagt at det er det heller. 

Har ikke barn, så ingen instans å melde meg til. Men uansett ville sørget for at barnet mitt fikk skikkelig mat. Og ikke bare grandis..knapt grønsaker. 

Anonymkode: 83fc8...d70

Utrolig mye du vet om hva barnet får hele tiden, henger du utenfor huset. Det at barnet har med bleier og er undervektig kan være sykdom. Barnet kan være utrolig kresent. Tenker barn med en autisme feks, kan spise kun knekkebrød og potetgull til tider og noen av dem bruker bleier. Kan være mange ting du ikke aner noe ting om. Tror ikke det kostholdet du beskriver gjør at barn må ha bleie i den alderen, da er det mange som hadde gått rundt med bleie. Jeg tenker her er det et barn som forhåpentligvis har med bupp eller sykehuset og gjøre. Kjenner en vennine som tror hun vet alt om en annen vennine som deg, ingen forståelse. Eneste jeg reagerer på er nye mannfolk inn og ut av livet, og kjeftingen som du sier. Resten tenker jeg har en god grunn som du skal være veldig forsiktig med og dømme. Det er ikke forbudt og gi grandis og ferdig posemat. Jeg har en sønn som spiser som en hest, alltid vært undervektig er det ennå i en alder av 18. mine andre barn spiser ikke like mye som han og er ikke undervektig, barn er forkjellige

Anonymkode: ba4b4...f96

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg vet mer enn jeg uttaler meg om, samt skriver du gutt , er ikke blitt sagt at det er det heller. 

Har ikke barn, så ingen instans å melde meg til. Men uansett ville sørget for at barnet mitt fikk skikkelig mat. Og ikke bare grandis..knapt grønsaker. 

Anonymkode: 83fc8...d70

Di har ikke barn nei, ikke overraskende 

Anonymkode: b2338...43b

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen grunner til å melde!

Anonymkode: b2338...43b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Skjønner godt at du er bekymret ❤️. Hørtes ikke ut som gode oppvekstvilkår. Men usikker på om det er nok til at barnevernet bør inn. Vet du om f.eks skolesykepleier er involvert i noe? Elendig mat, ny stefar i hytt og pine, hissig mor osv vitner ikke akkurat om en moden og god mamma som setter sitt barn først. Sengevæting KAN jo være et symptom på et redd og usikkert barn, men behøver jo ikke å være det. Får barnet gode tilbakemeldinger fra skole? Har det venner? Normal oppførsel ut fra alder?

Anonymkode: 2fe6e...d27

Selvsagt er ikke det nok, slutt å kast bort tiden til bv på tull

Anonymkode: b2338...43b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader jo aldri med en bekymringsmelding, så gjør det du føler er rett

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva tenker dere ? Er det noe grunn for uro her ? 

Anonymkode: 83fc8...d70

 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er ikke en hobby, er mer bekymret for dette barnet. Leter heller ikke med lupe etter feil. Er selv utdannet innefor barn så hadde jeg jobbet med dette barnet hadde jeg meldt som man er pliktet til ved denne type bekymring. 

Anonymkode: 83fc8...d70

Motsigende svar er ofte tegn på bullshit.... hvis du virkelig er "utdannet" og reelt bekymret ut over "er med på for mye og spiser junkfood, har med bleier på tur" ville du også visst at du ikke trenger jobbe med dette barnet om din bekymring er berettiget, siden du heller lager tråd på KG vil jeg tro du er ute etter noe og det ligger noe annet bak her enn "bare" en reel bekymring. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vurderer sterkt å melde en bekjent til BV, av diverse grunner. Barnet er 11, blir omtalt som det skulle vært 5, er etter min mening med på alt som er mulig hele uken igjennom etter skole/ Sfo. Får ferdig mat av type pizza/ junk food. Etc etc. Hører sjeldent en bra middag er servert. Barnet ser ut som undervektig av dens alder, ifh til andre barn i samme alder. Når det kommer til enkelte ting er barnet livredd mørket, skal helst bli kjørt til skolen, selv om buss er alternativt. Og det toppet seg når jeg hørte det hadde bleier i bagasjen på skoletur. Som 11 åring. ? Samt har mor et høyt temperament / ustabil i div situasjoner. ( kort lunte) Skal heller ikke dømme, men litt for desperat når det kommer til menn og forhold. En ny stepappa litt for ofte syns jeg da.. 

Hva tenker dere ? Er det noe grunn for uro her ? 

Anonymkode: 83fc8...d70

Før du bestemmer deg for det så må du først tenke godt igjennom an det kan være andre grunner til dette. Det aller meste jeg hørte her er tegn på et barn med angst. Denne bekjente kan være en knallgod forelder selv om barnet har utfordringer. Du skriver som om denne forelderen er alene med barnet.

Er du bekymret, men ikke er helt sikker ville jeg heller forsøkt å tilby min støtte i en naturlig setting. Vise interresse.

Dette med bleier er åpenbart noe du har hørt fra andre. Slike ting skal du aldri stole på. Og aldri basere en bekymringsmelding på.

Anonymkode: e4ee5...741

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sant at du jobber med barn, så burde du vite at du kan drøfte saken anonymt med bv. Ikke opprette tråd på forum der moren lett kan kjenne dette igjen. Bleier på skoletur, hvordan vet du det hvis dere kun er bekjente?

Anonymkode: f1bb3...c42

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal melde pga junk så må du melde sfo i kommunen her i samme slengen. Her serveres kun skive med syltetøy, burger og hotdog. De så rart på meg når jeg spurte om de har hørt om fisk og grønnsaker. 

Anonymkode: f1bb3...c42

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vurderer sterkt å melde en bekjent til BV, av diverse grunner. Barnet er 11, blir omtalt som det skulle vært 5, er etter min mening med på alt som er mulig hele uken igjennom etter skole/ Sfo. Får ferdig mat av type pizza/ junk food. Etc etc. Hører sjeldent en bra middag er servert. Barnet ser ut som undervektig av dens alder, ifh til andre barn i samme alder. Når det kommer til enkelte ting er barnet livredd mørket, skal helst bli kjørt til skolen, selv om buss er alternativt. Og det toppet seg når jeg hørte det hadde bleier i bagasjen på skoletur. Som 11 åring. ? Samt har mor et høyt temperament / ustabil i div situasjoner. ( kort lunte) Skal heller ikke dømme, men litt for desperat når det kommer til menn og forhold. En ny stepappa litt for ofte syns jeg da.. 

Hva tenker dere ? Er det noe grunn for uro her ? 

Anonymkode: 83fc8...d70

Begynn heller å jobbe i barnevernet då du får brukt din omsorgsfulle overkapasitet. 

Anonymkode: 8877c...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 "høyt temperament / ustabil i div situasjoner" er det jeg ser som meldegrunn. Barnevernet kan ikke nekte folk å gå fra et forhold til det neste, eller servere junkfood, eller være helikopterforelder og kjøre til skolen. Jeg ble selv kjørt pga mobbing på bussen og hvis bv ble involvert pga dette, ville det knust foreldrene mine.

Hvis barnet tisser på seg om natta, er det heller ikke en sak for bv, med mindre du tror mor utsetter hen for psykisk vold. Det er en helsesak. 

Anonymkode: f1bb3...c42

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Begynn heller å jobbe i barnevernet då du får brukt din omsorgsfulle overkapasitet. 

Anonymkode: 8877c...f18

Huff nei, trenger ikke flere overivrige der. 

Anonymkode: f1bb3...c42

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes synd på barnefamilier når jeg leser slike innlegg.  Og så lurer jeg på hvor mange barn barnevernet ikke rekker å hjelpe, på grunn av henvendelser fra folk som TS.

Anonymkode: f07a1...b88

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er bekymret varsler du. Barnevernet har mer kompetanse på å vurdere dette en en tilfeldige folk på Kvinneguiden. Det er bedre å melde en gang for mye, enn en gang for lite. 
 

For øvrig er det bekymringsfullt å se hvor mange som er mer opptatt av foreldrevern enn barnevern. 

Anonymkode: bf47a...27f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis du er bekymret varsler du. Barnevernet har mer kompetanse på å vurdere dette en en tilfeldige folk på Kvinneguiden. Det er bedre å melde en gang for mye, enn en gang for lite. 
 

For øvrig er det bekymringsfullt å se hvor mange som er mer opptatt av foreldrevern enn barnevern. 

Anonymkode: bf47a...27f

Barnevernet har ikke nok ressurser til at vi bør kaste de bort ved å melde om bagateller. 

Anonymkode: f07a1...b88

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg. Er mange barn som må bruke bleie om natten av medisinske årsaker og får bleier på blåresesept. Og tror du alle barnefamilier serverer laks hver dag i en travel hverdag? At barnet har mange fritidsaktiviteter er vel ikke ditt problem?

Anonymkode: 8862d...e2d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...