Gå til innhold

Vurderer å melde en bekjent til BV.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer sterkt å melde en bekjent til BV, av diverse grunner. Barnet er 11, blir omtalt som det skulle vært 5, er etter min mening med på alt som er mulig hele uken igjennom etter skole/ Sfo. Får ferdig mat av type pizza/ junk food. Etc etc. Hører sjeldent en bra middag er servert. Barnet ser ut som undervektig av dens alder, ifh til andre barn i samme alder. Når det kommer til enkelte ting er barnet livredd mørket, skal helst bli kjørt til skolen, selv om buss er alternativt. Og det toppet seg når jeg hørte det hadde bleier i bagasjen på skoletur. Som 11 åring. ? Samt har mor et høyt temperament / ustabil i div situasjoner. ( kort lunte) Skal heller ikke dømme, men litt for desperat når det kommer til menn og forhold. En ny stepappa litt for ofte syns jeg da.. 

Hva tenker dere ? Er det noe grunn for uro her ? 

Anonymkode: 83fc8...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Finn deg en annen hobby enn å lete med lupe og pinsett etter feil hos andre. 

Anonymkode: c8653...9f7

Er ikke en hobby, er mer bekymret for dette barnet. Leter heller ikke med lupe etter feil. Er selv utdannet innefor barn så hadde jeg jobbet med dette barnet hadde jeg meldt som man er pliktet til ved denne type bekymring. 

Anonymkode: 83fc8...d70

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du utdannet innen barn, burde du jo skjønne at det der ikke er noe grunnlag for å melde til bv. 

Anonymkode: c8653...9f7

  • Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du utdannet innen barn, burde du jo skjønne at det der ikke er noe grunnlag for å melde til bv. 

Anonymkode: c8653...9f7

Bleier med på skoletur ? Junk food til middag ? 

Anonymkode: 83fc8...d70

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bleier med på skoletur ? Junk food til middag ? 

Anonymkode: 83fc8...d70

Har tanken streifet deg at barnet har en tarmsykdom?

Anonymkode: 3b56f...2ca

  • Liker 33
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har tanken streifet deg at barnet har en tarmsykdom?

Anonymkode: 3b56f...2ca

Det er friskt som en fisk. Vet det. Men kan jo få noe lignende med dårlige mat rutiner.. 

Anonymkode: 83fc8...d70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du VET jo ingenting, du bare antar. Siden ungen er tynn så får han dårlig mat??? Herregud mange gutter på den alderen er tynne og har høy forbrenning. Du ANTAR at han får dårlig niste? Eller står du å kikker inn vinduet på skolen?

Det er du som skulle vært meldt til en eller annen instans.

Anonymkode: 52492...d30

  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er friskt som en fisk. Vet det. Men kan jo få noe lignende med dårlige mat rutiner.. 

Anonymkode: 83fc8...d70

Du skriver bekjent.  De færreste er helt åpne om barns plager og tilstand til bekjente. Mange deler ikke slikt med venner og familie engang. 

Tror du barnet har med bleier eller mor sender det med bare fordi de vil? Det er jo selvsagt en grunn. 

Anonymkode: 2626f...e1b

  • Liker 24
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er friskt som en fisk. Vet det. Men kan jo få noe lignende med dårlige mat rutiner.. 

Anonymkode: 83fc8...d70

Har du sjekket journalen hans også? Hmmm....bekymringsverdig. Hun er en bekjent av deg, altså ikke en venn. Tror du hun forteller deg alt? Du virker jo som en stalker som spionerer på dem siden du vet om alt han putter i seg. 

Anonymkode: 52492...d30

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er friskt som en fisk. Vet det. Men kan jo få noe lignende med dårlige mat rutiner.. 

Anonymkode: 83fc8...d70

Nå må du gi deg. Latterlige uttalelser du kommer med. Finn deg en annen jobb, du er uskikket.

Anonymkode: c8653...9f7

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Du VET jo ingenting, du bare antar. Siden ungen er tynn så får han dårlig mat??? Herregud mange gutter på den alderen er tynne og har høy forbrenning. Du ANTAR at han får dårlig niste? Eller står du å kikker inn vinduet på skolen?

Det er du som skulle vært meldt til en eller annen instans.

Anonymkode: 52492...d30

Jeg vet mer enn jeg uttaler meg om, samt skriver du gutt , er ikke blitt sagt at det er det heller. 

Har ikke barn, så ingen instans å melde meg til. Men uansett ville sørget for at barnet mitt fikk skikkelig mat. Og ikke bare grandis..knapt grønsaker. 

Anonymkode: 83fc8...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Du skriver bekjent.  De færreste er helt åpne om barns plager og tilstand til bekjente. Mange deler ikke slikt med venner og familie engang. 

Tror du barnet har med bleier eller mor sender det med bare fordi de vil? Det er jo selvsagt en grunn. 

Anonymkode: 2626f...e1b

Skriver bekjent ja, men vet veldig mye. Og ja h** tisser i sengen på natten av div grunner. 

Anonymkode: 83fc8...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At ting ikke er 

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Er ikke en hobby, er mer bekymret for dette barnet. Leter heller ikke med lupe etter feil. Er selv utdannet innefor barn så hadde jeg jobbet med dette barnet hadde jeg meldt som man er pliktet til ved denne type bekymring. 

Anonymkode: 83fc8...d70

Tydeligvis ikke utdannet godt nok, da. Det du beskriver her utløser ikke meldeplikt.

Anonymkode: a8124...b1f

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, slutt. Du skal selvsagt ikke melde noen for noe så lite. Skjerp deg.

Anonymkode: 2f7a7...4db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva tenker dere ? Er det noe grunn for uro her ? 

Umulig å vite.

Gidder ikke å være like gneldrete som anonymbrukerne i tråden som ikke forstår hensikten med tråden. Mistenker du barnets velvære er i fare er det lurt å holde et øye med situasjonen. Du sitter ikke akkurat med mye bevis for å varsle med mindre barnet er veldig undervektig.

Å faktisk opprette en tråd om dette når man har tvil er langt bedre enn å ignorere situasjonen om man mistenker omsorgssvikt.  Ikke bry deg om  hva hylekoret i tråden her projiserer over på deg ;) 

Endret av Bigote
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud, slutt. Du skal selvsagt ikke melde noen for noe så lite. Skjerp deg.

Anonymkode: 2f7a7...4db

Det er ganske mye men kan ikke skrive en bok heller, hva om en du kjente ble sammen med en stoffmisbruker og hadde barn boende hjemme ? 

Anonymkode: 83fc8...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bigote said:

Umulig å vite.

Gidder ikke å være like gneldrete som anonymbrukerne i tråden som ikke forstår hensikten med tråden. Mistenker du barnets velvære er i fare er det lurt å holde et øye med situasjonen. Du sitter ikke akkurat med mye bevis for å varsle med mindre barnet er veldig undervektig.

Å faktisk opprette en tråd om dette når man har tvil er langt bedre enn å ignorere situasjonen om man mistenker omsorgssvikt.  Ikke bry deg om  hva hylekoret i tråden her projiserer over på deg ;) 

Takk 😊 

Er ganske mye jeg kan skrive men lar noe ligge.. er bekymret for barnets helse og en del andre ting. 

Anonymkode: 83fc8...d70

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Takk 😊 

Er ganske mye jeg kan skrive men lar noe ligge.. er bekymret for barnets helse og en del andre ting. 

Anonymkode: 83fc8...d70

Og du spør her fordi du lurer på om det er grunn til å varsle fordi du er usikker, noe som er helt innafor. Ser virkelig ikke hvorfor folk ble å snurte for dette.

Internett i et nøtteskall.😅

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skriver bekjent ja, men vet veldig mye. Og ja h** tisser i sengen på natten av div grunner. 

Anonymkode: 83fc8...d70

Herregud. Mitt barn er 12 og har sengevætingsvansker. Disse er utredet og handler om umodent hormonsystem og dårlig tømmeteknikk. Han må ha bleie hvis han skal på skoletur. Kjedelig for ham. Men omsorgssvikt er ikke årsak. Det er fullt mulig å ha sengevætingsproblemer uten at det handler om ytre omstendigheter eller dårlig omsorg 

Anonymkode: 78f11...8af

  • Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...