Gå til innhold

Tror jeg er gravid..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg kanskje er gravid.. er for tidlig å teste enda.. fortsatt 8 dager til IKM… hvor tidlig kan jeg teste egentlig?? Har en merkelig magefølelse som bare sier at jeg er gravid.. litt som sommerfugler egentlig, noen som har hatt en sånn «feeling» hvor det har stemt? har også hatt lette murringer, «krampe» og uggen følelse i magen i går og i dag.. er 6-7dpo

Anonymkode: bd7b0...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blåbærrips skrev (Akkurat nå):

Førstegangs?

Ja

Anonymkode: bd7b0...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg lurer på om jeg kanskje er gravid.. er for tidlig å teste enda.. fortsatt 8 dager til IKM… hvor tidlig kan jeg teste egentlig?? Har en merkelig magefølelse som bare sier at jeg er gravid.. litt som sommerfugler egentlig, noen som har hatt en sånn «feeling» hvor det har stemt? har også hatt lette murringer, «krampe» og uggen følelse i magen i går og i dag.. er 6-7dpo

Anonymkode: bd7b0...07f

Man har ofte diverse symptomer om man begynner å kjenne etter. Gravid eller ei😉

Vanligvis kjenner man lite før uteblitt mens. Embryoet skal festes dypt nede i livmoren før hcg-produksjonen starter opp.

Det enkleste er å ta en graviditetstest om mens uteblir. 

Anonymkode: 6c61a...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknisk sett skal man ikke kunne merke noe så tidlig på noen måte. Når det er sagt var jeg overbevist om at jeg var gravid fra typ 3dpo da jeg ble gravid, og da hadde vi prøvd et halvt år. Aner ikke hvorfor, og vanskelig å spesifisere hva som var annerledes, jeg bare følte meg annerledes enn i de andre syklusene, kanskje litt andre symptomer enn jeg pleide ha? Men det var mest at jeg bare følte på meg at jeg var gravid, såpass sterkt at jeg fortalte det til folk. Kan ha vært tilfeldig, men jeg sitter hvertfall her med en unge nå

Anonymkode: 4608c...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Teknisk sett skal man ikke kunne merke noe så tidlig på noen måte. Når det er sagt var jeg overbevist om at jeg var gravid fra typ 3dpo da jeg ble gravid, og da hadde vi prøvd et halvt år. Aner ikke hvorfor, og vanskelig å spesifisere hva som var annerledes, jeg bare følte meg annerledes enn i de andre syklusene, kanskje litt andre symptomer enn jeg pleide ha? Men det var mest at jeg bare følte på meg at jeg var gravid, såpass sterkt at jeg fortalte det til folk. Kan ha vært tilfeldig, men jeg sitter hvertfall her med en unge nå

Anonymkode: 4608c...2dc

Glemte å svare på spørsmålet om testing- jeg fikk positiv test (veldig svak strek!) med metode tidligstrimmel allerede 8-9 dpo, og par dager etter med rfsu billigstrimmel. Anbefaler å teste så tidlig (med tidligtester) for å evnt få bekreftet magefølelsen (om du ikke er gravid ved ikm kan du teknisk sett ha vært gravid og så mistet med en gang (kjemisk), vanligvis liker man å teste etter ikm for å slippe den skuffelsen siden det er relativt vanlig, men jeg ville bare vite fortest mulig uansett hva som skjedde videre :))

Anonymkode: 4608c...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig du har feilbergnet eggløsning? Det er fult mulig med symtomer før mensen, men syntes det hørtes litt vel tidlig ut.. men det er vanskelig å si noe om, forskjell fra person til person 😊 Eller er det også utrolig hva man kan kjenne på i håpet 😅 

Men du kan jo begynne å teste på 9 dpo kanskje, fult mulig å få svak posetiv da. Ellers vil jeg anbefale å vente med å teste til IKM bare pga at man sparer litt penger på tester da, og blir kanskje mindre teste gal. Lykke til 🥰

Anonymkode: 8f7a9...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja

Anonymkode: bd7b0...07f

Jeg følte ingenting med de to første. Første tegn var for sen mensen. Med tredje kjente jeg det på at underlivet forandret seg før ikm men tok ikke test før etter at mensen skulle vært her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mulig du har feilbergnet eggløsning? Det er fult mulig med symtomer før mensen, men syntes det hørtes litt vel tidlig ut.. men det er vanskelig å si noe om, forskjell fra person til person 😊 Eller er det også utrolig hva man kan kjenne på i håpet 😅 

Men du kan jo begynne å teste på 9 dpo kanskje, fult mulig å få svak posetiv da. Ellers vil jeg anbefale å vente med å teste til IKM bare pga at man sparer litt penger på tester da, og blir kanskje mindre teste gal. Lykke til 🥰

Anonymkode: 8f7a9...8ef

Tester etter eggløsning og hadde sterkere symptomer da, jeg vil prøøøve å vente så lenge som mulig med å teste😅 

Anonymkode: bd7b0...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ventet til minst 10-12 dpo med på teste. Helst til IKM. 

Anonymkode: a3ae3...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var gravid, hadde jeg også en følelse på at jeg var det. Ikke hatt den følelsen de gangene det viste seg at jeg ikke var gravid. 

Anonymkode: 197fc...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en test ekstra og sjekk nå.vi testa positivt på dag 10. 

Anonymkode: ff88e...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS Ikke drikk før du har testet deg. 

Anonymkode: ff88e...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjøp en test ekstra og sjekk nå.vi testa positivt på dag 10. 

Anonymkode: ff88e...057

Dag 10dpo?

Anonymkode: bd7b0...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

PS Ikke drikk før du har testet deg. 

Anonymkode: ff88e...057

Lever iallefall som gravd inntil jeg vet det motsatte!🤩

Anonymkode: bd7b0...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...