Gå til innhold

En kompis har fått seg kjæreste og jeg har følelser for han


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg verdsetter vennskapet vårt veldig, vi har vært venner lenge. Jeg har hatt følelser for han hele veien men aldri sagt noe om det. 

Nå har han fått kjæreste. Er til og meg jeg som har motivert han til å ta kontakt med henne, spørre henne ut og lignende. Han er veldig glad. Jeg er knust, men også glad på hans vegne for jeg vet han har det fint nå.

Hvordan håndtere dette? Jeg er mye lei meg og har vondt i magen. Ekkelt å være sammen med de begge, men jeg klarer å holde maska. Jeg vil ikke miste han som kompis men jeg er lei meg for at det ikke ble som jeg håpte det skulle bli. 

Har IKKE tenkt å si noe til han om at jeg har følelser for han. Det skaper bare drama og har ingenting for seg da han 100% garantert ikke har følelser for meg. 

Har nå lært at jeg ikke skal holde på vennskap hvor jeg får følelser og vennskapet ikke er gjensidig, men her er relasjonen så dypt forankret at det å dumpe han som venn ikke er aktuelt. 

Anonymkode: e7a52...cdc

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det funker ikke med alle disse «kompisene» vet du. 

Anonymkode: da1f7...8ff

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det funker ikke med alle disse «kompisene» vet du. 

Anonymkode: da1f7...8ff

Nei..

Anonymkode: e7a52...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å trekke seg litt unna

Anonymkode: 7fe26...7e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter

Anonymkode: e7a52...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke noe mer å si. Du sa aldri noe on følelsene dine og skjøv han i tillegg inn i armene på noen andre. Skjønner at det er vondt, men du har malt deg selv inn i et hjørne. Før kunne vært åpen med han og fortalt hva du føler, og i verste fall satt vennskapet på prøve. Nå må du egentlig bare komme deg videre.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør spørre deg selv hvorfor du saboterer for deg selv ved å dytte den du er interessert i inn i forhold med noen andre.

Best at du kutter ut kontakt med kompisen.

Anonymkode: b699f...549

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg verdsetter vennskapet vårt veldig, vi har vært venner lenge. Jeg har hatt følelser for han hele veien men aldri sagt noe om det. 

9 av 10 gutter pleier ikke jentevenner, uten at de kunne tenkt seg noe mer. Her har du mest sannsynlig sabotert for deg selv.

Anonymkode: 4ed3a...004

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så? Tror du dine følelser er verdens navle?

Anonymkode: 4fe4d...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan finne deg en kjæreste også TS. Så blir ikke alt fokuset på han. 

Anonymkode: 3d984...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai, den er vond... har vært på begge sider av den saken.

Om du vet 100% at han ikke har eller noensinne kommer til å få den type følelser for deg, så må du bare ta det valget som er best for deg selv.

Det er jo veldig vanskelig å kutte en sånn person ut av livet, selv om det egentlig er det beste rådet. Man vil jo heller ha litt enn ingenting. Men jeg vil likevel oppmuntre deg til å bevege deg iltt den veien. Ta litt avstand, date andre, alt det der. 

Jeg har endt opp som god platonisk venn både med folk jeg har vært forelsket i og som har vært forelsket i meg. Det går an, med tid. Forelskelse er sjelden evig. 

Men noen forsvinner også ut av livet ditt. Da var det sånn det skulle være, tenker jeg. Noen av de vennskapene som har endt på den måten, har endt der og da, men så har vi blitt platoniske venner igjen årevis etterpå. Er vennskapet sterkt så er det fremdeles der etter romantiske følelser er over.

Anonymkode: 24700...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg trekker meg unna, trenger ikke avslutte det men å holde litt avstand tror jeg vil hjelpe på. Om vennskapet går over av seg selv så får det bare være. 

Vennskap kommer og vennskap går. 

Anonymkode: e7a52...cdc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (4 timer siden):

Det er egentlig ikke noe mer å si. Du sa aldri noe on følelsene dine og skjøv han i tillegg inn i armene på noen andre. Skjønner at det er vondt, men du har malt deg selv inn i et hjørne. Før kunne vært åpen med han og fortalt hva du føler, og i verste fall satt vennskapet på prøve. Nå må du egentlig bare komme deg videre.

Jeg er 100% sikker på at han ikke likte/liker meg som noe mer enn venn, så det ville ikke gjort noen forskjell. Jeg har syntes det har vært fint å "bare" være venn selv om jeg har følelser for han, men når han nå har fått seg kjæreste er ikke det like fint lenger. 

Ja, jeg må videre. Har innsett det nå. 

Anonymkode: e7a52...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du snakker om å grave sin egen grav, da… Hvorfor i all verden gjorde du det??! 

Anonymkode: 9cbdb...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du ikke at det at du er glad i han som noe annet enn en venn er noe han har rett på å vite, ts? 

Se for deg at du får vite at en av dine bedre venner har hatt følelser for deg fra før dere ble venner. Ville du følt at det var ålreit? Eller ville du kanskje følt at vedkommende hadde lurt deg? 

Vennskap brister ikke fordi den ene parten innrømmer følelser for den andre. De brister fordi den ene parten over tid har valgt å holde vesentlige opplysninger om relasjonen dem imellom skjult, og den andre parten ikke synes det er forenelig med vennskap.

Så vær ærlig mot dine venner. 

Det er mulig dette vennskapet er dødsdømt. Men ikke fordi du er glad i han og han ikke i deg - det er godt forenelig med vennskap så lenge begge parter vet og finner det uproblematisk. Fordi du valgte å skjule det over tid slik at din venn ikke selv kan avgjøre om dette er ok for han.

Anonymkode: d2d25...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, må si jeg er litt overrasket over at jeg blir fremstilt som en ondskapsfull drittkjerring. Vi har vært gode venner, jeg har verdsatt vennskapet, ja jeg har hatt følelser for han men jeg håpte aldri på at det skulle bli noe mer da jeg vet veldig godt at jeg IKKE er hans type. Det er da ikke noe jeg har holdt skjult for å være slem, heller for at det ikke skal ødelegge et vennskap som fungerer og som jeg tror han har verdsatt. Det ville blitt kleint og ødelagt om jeg sa jeg hadde følelser for han. Har da ikke lurt han på noen som helst måte, han har en nydelig kjæreste nå, jeg kom til og med med råd og hjalp han i riktig retning slik at han ikke skulle ødelegge det for seg selv. Og så burde jeg bli slått i trynet???? 

Dere vet like godt som meg om at jeg nå sier til han at jeg har følelser for han så er jeg hun som skaper drama og jeg er enda verre enn jeg allerede er. Her kan jeg ikke vinne og beste er å trekke seg tilbake, han har nok med henne uansett så han vil ikke merke det. 

Anonymkode: e7a52...cdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar. Jeg trekker meg unna, trenger ikke avslutte det men å holde litt avstand tror jeg vil hjelpe på. Om vennskapet går over av seg selv så får det bare være. 

Vennskap kommer og vennskap går. 

Anonymkode: e7a52...cdc

Hvis du uansett har holdningen om at vennskap kommer og går, hvorfor gutset du ikke selv? Da hadde du jo absolutt ingenting å tape på å fortelle om følelsene dine. 

Anonymkode: 70ac4...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du uansett har holdningen om at vennskap kommer og går, hvorfor gutset du ikke selv? Da hadde du jo absolutt ingenting å tape på å fortelle om følelsene dine. 

Anonymkode: 70ac4...6da

Har egentlig ikke den holdningen men jeg må jo ha det for det er jo sånn det er. Fordi jeg er ikke hans type og det ville bare skapt kleine øyeblikk.

Anonymkode: e7a52...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig i de andre, jeg har flere gode venner og to av kompisene mine er av mine beste venner. 

Hadde vært helt jævlig at en av de hadde kuttet meg ut fordi de i hemmelighet hadde følelser for meg. Hvorfor var du da venn med meg med det første, og løyet meg opp i fjeset alle disse årene? Da er du ikke langt unna en psykotisk dritt, nei.

Anonymkode: 3d984...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Litt enig i de andre, jeg har flere gode venner og to av kompisene mine er av mine beste venner. 

Hadde vært helt jævlig at en av de hadde kuttet meg ut fordi de i hemmelighet hadde følelser for meg. Hvorfor var du da venn med meg med det første, og løyet meg opp i fjeset alle disse årene? Da er du ikke langt unna en psykotisk dritt, nei.

Anonymkode: 3d984...3d4

Forskjellen er vel at de kompisene bare er venn med deg fordi de vil ha sex med deg (om de har følelser for deg), jeg er fortsatt venn med han fordi jeg også liker han som en venn. 

Du vet ingenting om hva en "psykotisk dritt" er, du er ikke helt god selv som sier sånt om noen. Så mange slemme folk det er her inne. 

Anonymkode: e7a52...cdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...