Gå til innhold

Har dere noen gang sett hvor lang tid det tar før venner kontakter deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et prosjekt her nå der jeg venter og ser hvor lang tid det tar før noen kontakter meg og hører om vi skal finne på noe. Rett å slett å se om jeg har betydning for noen. 

Anonymkode: f0859...079

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det 20 år siden noen spurte om jeg vil finne på noe. Så ikke hold pusten. 

Anonymkode: 42aaa...59f

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også testet ut flere ganger før! 

 

Jeg er ALLTID den som spør om å finne på ting i alle vennskap 😕

Anonymkode: e7621...acd

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mange ganger. Kommer aldri noe godt ut av det. 

Vi er ikke alle likanes.

Anonymkode: 26bb5...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Her er det 20 år siden noen spurte om jeg vil finne på noe. Så ikke hold pusten. 

Anonymkode: 42aaa...59f

Hva skjedde da? Du tar alltid kontakt eller er det ikke lengre kontakt? 

Anonymkode: f0859...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Dette har jeg også testet ut flere ganger før! 

 

Jeg er ALLTID den som spør om å finne på ting i alle vennskap 😕

Anonymkode: e7621...acd

Er det greit for deg? 

Anonymkode: f0859...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ja, mange ganger. Kommer aldri noe godt ut av det. 

Vi er ikke alle likanes.

Anonymkode: 26bb5...db5

Har du sluttet å gjøre det? 

Anonymkode: f0859...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Har et prosjekt her nå der jeg venter og ser hvor lang tid det tar før noen kontakter meg og hører om vi skal finne på noe. Rett å slett å se om jeg har betydning for noen. 

Anonymkode: f0859...079

Dette er så usunt og litt barnslig. Du kan godt være av betydning selv om noen ikke tar kontakt. Jeg har mange jeg gjerne skulle sett, men som bare driver avsted uten at jeg får sett dem. Det betyr ikke at de ikke har betydning, det betyr bare at jeg er opptatt med familie eller jobb eller andre ting som tar tiden min.

Anonymkode: 28d14...eff

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. En del av dem har jeg ikke kontakt med lenger, dvs, jeg venter fremdeles 🤭

 

Anonymkode: a940f...4e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke. Så barnslig er jeg ikke. 

Noen er flink til å ta kontakt, andre ikke, og trenger å bli dratt litt i gang. Har for eksempel ei venninne jeg vet jeg ikke hadde hørt fra på en evighet om ikke jeg tok initiativ. Men vi har det jo veldig gøy sammen hver gang vi treffes, jeg merker hun bryr seg mye, og hun er også den som kaster alt og stiller opp om noe tøft skjer i livet. Så ser på ingen måte hvorfor mange i denne tråden mener jeg skal kutte henne ut. 

Anonymkode: d7b3c...31b

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva skjedde da? Du tar alltid kontakt eller er det ikke lengre kontakt? 

Anonymkode: f0859...079

Ingen kontakt ja 

Anonymkode: 42aaa...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dramaqueen-oppførsel. I vennskap er det give some take some. Jeg er glad jeg har venninner som jeg ikke trenger å føre regnskap over hvem som tok initiativ sist. Det går begge veier, noen ganger mer enn andre, det kan være av ulike årsaker som jobbsituasjon, familieliv, hvor sliten man er, hva man har behov for etc etc. De beste vennskapene er de der man kan være fra hverandre lenge for så å plukke opp tråden som om man aldri hadde mistet den. 

Anonymkode: 3a8cb...594

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er dramaqueen-oppførsel. I vennskap er det give some take some. Jeg er glad jeg har venninner som jeg ikke trenger å føre regnskap over hvem som tok initiativ sist. Det går begge veier, noen ganger mer enn andre, det kan være av ulike årsaker som jobbsituasjon, familieliv, hvor sliten man er, hva man har behov for etc etc. De beste vennskapene er de der man kan være fra hverandre lenge for så å plukke opp tråden som om man aldri hadde mistet den. 

Anonymkode: 3a8cb...594

Ikke sant. 

Det kan være så mange grunner til at man er dårlig på å ta kontakt. Alt fra telefonskrekk, til at man er distre, til at det er mye annet som skjer i livet.

Når jeg leste dette slo det meg at jeg er glad jeg ikke har venner som "tester" meg. Jeg har gått gjennom et-par tøffe perioder der jeg var ganske flat, og all ork til å ta initiativ gikk til å klare å komme seg på jobb, og få i seg litt mat, og holde huset. Da er jeg i etterkant veldig takknemlig for de som tok kontakt og initiativ, for det er lettere å bare si "ja", enn å dra noe selv. 

Anonymkode: d7b3c...31b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fører ikke regnskap over sånt. I noen vennskap er jeg den mest aktive, i andre er det motsatt og ofte varierer det, det er så mye som spiller inn. Det som teller, er at initiativ blir positivt møtt, og ikke minst at vi faktisk har det hyggelig sammen når vi treffes. -Jeg er så glad for at du tar initiativ - jeg er ikke noe flink til det, men jeg vil jo gjerne treffes! sa en venninne en gang, og jeg tror jo egentlig at det er sånn for de fleste. Man vil så gjerne, men hverdagen er travel og det er så mye å tenke på og følge opp.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva det skal være godt for. 
 

Personlig vet jeg at jeg kunne vært flinkere til å ta initiativ, med ukene flyr og jeg er opptatt med jobb, barn, trening og barnas fritidsaktiviteter. Derimot har ikke mine to nærmeste venninner barn, og om en av dem spør om vi skal feks gå ut å spise en lørdag så sier jeg som oftest ja og ser gjerne frem til det hele uken. 
 

Ja, jeg vet at jeg burde bli flinkere til å foreslå ting selv også, og prøver å være obs på det. Men jeg syns det hadde vært trist om jeg hadde fått vite at en av dem med vilje ikke hadde tatt kontakt bare for å sjekke hvor lang tid det tok. Hva godt skal egentlig komme av det? 
Når man er voksen med travle uker og forpliktelser er det ikke ment som en fornærmelse å ikke spørre om å finne på noe. 

Anonymkode: 77be2...d06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ikke dette for å være kjip med noen, men jeg trenger et tegn på at jeg er bra og at det ikke bare går en vei. Er det så rart da? 

Anonymkode: f0859...079

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dette er så usunt og litt barnslig. Du kan godt være av betydning selv om noen ikke tar kontakt. Jeg har mange jeg gjerne skulle sett, men som bare driver avsted uten at jeg får sett dem. Det betyr ikke at de ikke har betydning, det betyr bare at jeg er opptatt med familie eller jobb eller andre ting som tar tiden min.

Anonymkode: 28d14...eff

Vil man ha venner så bør man klare å spørre om å møtes også

Anonymkode: bd7b8...0c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke sant. 

Det kan være så mange grunner til at man er dårlig på å ta kontakt. Alt fra telefonskrekk, til at man er distre, til at det er mye annet som skjer i livet.

Når jeg leste dette slo det meg at jeg er glad jeg ikke har venner som "tester" meg. Jeg har gått gjennom et-par tøffe perioder der jeg var ganske flat, og all ork til å ta initiativ gikk til å klare å komme seg på jobb, og få i seg litt mat, og holde huset. Da er jeg i etterkant veldig takknemlig for de som tok kontakt og initiativ, for det er lettere å bare si "ja", enn å dra noe selv. 

Anonymkode: d7b3c...31b

Tøffe perioder er en ting, men om det kun er e øn person som tar initiativ alltid så er det litt rart

Anonymkode: bd7b8...0c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er dramaqueen-oppførsel. I vennskap er det give some take some. Jeg er glad jeg har venninner som jeg ikke trenger å føre regnskap over hvem som tok initiativ sist. Det går begge veier, noen ganger mer enn andre, det kan være av ulike årsaker som jobbsituasjon, familieliv, hvor sliten man er, hva man har behov for etc etc. De beste vennskapene er de der man kan være fra hverandre lenge for så å plukke opp tråden som om man aldri hadde mistet den. 

Anonymkode: 3a8cb...594

Du skriver jo det selvv, det går begge veier hos deg, ikke alle det gjør det hos

Anonymkode: bd7b8...0c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg gjort. Ikke hatt kontakt på 16 år.. 

Anonymkode: c14ae...f58

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...