AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #21 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du tar veldig store beslutninger på tynt grunnlag. Du er bare 21 år, knapt voksen. Har du jobb til å forsørge en familie? Og du bør jo kjenne personen du skal gifte deg med, ikke gå all-inn med en person du har møtt 2 ganger. Anonymkode: f6bfb...4ff Nå har jeg lest innleggene til TS flere ganger. Uten å klare å se at han TS har skrevet hverken alder eller hvor mange ganger de har møtt hverandre. Hvor leste du det? Anonymkode: a3840...f3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 25. april 2024 #22 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): 1. Dere kan jo gifte dere selv om hun ikke flytter hit. 2. Giftermål er jo lenge til er aktuelt uansett. Dere har kjent hverandre noen måneder, og er 21 år gamle. Oddsene for at dere fortsatt er sammen om et år er dessverre ikke på deres side. 3. Etniske nordmenn får heller ikke kjærester de har vært sammen med i noen måneder til Norge nei. Om du tenker deg om, er du vel glad for at det er større krav. Anonymkode: bb650...273 Først sier du at de kan gifte seg selv om hun ikke flytter hit, etterfulgt av at det er lenge til ekteskap er aktuelt?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 25. april 2024 #23 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Men resten av verden lever ikke etter din klokke og kalender. Anonymkode: 5b527...41a I alle fall ikke i Norge hvor kvinner ikke begynner å tenke på barn før de nærmer seg 40 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 25. april 2024 #24 Del Skrevet 25. april 2024 Minner litt om arrangert ekteskap dette, sett hverandre noen få ganger, er veldig unge, og travelt med å begynne livet. Jeg er veldig glad vi har den regelen i norge, tvangsekteskap skjer og det er de vi må beskytte selv om det kanskje betyr at noen må begynne familie litt senere. Får dere barn som 25 år, så er dere fortsatt unge, blir en av de yngste med barn da i barnehage og skole. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 25. april 2024 #25 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Ble kjent med ei herlig jente via en dating app for noen måneder siden. Hun bor i et ikke- vestlig land og vi begge er under 24 år. Jeg har møtt henne et par ganger i hjemlandet hennes nå og vi bondet veldig bra sammen. Jeg har som hensikt å gifte meg med henne. UDI mener derimot at jeg ikke kan få henne til Norge siden vi begge er fra land som UDI mener at det forekommer tvangsekteskap. Noen kan få unntak fra 24 års kravet, men dette er som regel kun for etniske nordmenn eller personer med vestlig kulturbakgrunn, som får muligheten til å få partner fra hvilket som helst område. Jeg som referanseperson med ikke-vestlig bakgrunn kan ikke få henne hit til Norge siden jeg også kommer fra et land hvor UDI mener at det forekommer tvangsekteskap. Synes det er så urettferdig. Får ikke engang gifte meg med personen jeg elsker kun pga av bakgrunnen min.... Ellers, er det noen smutthuller til å få unntak fra 24 års kravet? Har lest mye på nett nå og finner ikke så mange ideer. Anonymkode: befc5...25a For å komme hit, når hun ikke er flyktning, må hun vise at hun kan jobbe og skaffe seg en jobb her, og du må kunne forsørge henne i mellomtiden, og UDI må tro på deres kjærlighet. De vil ikke ha lykkejegere og proformaekteskap. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #26 Del Skrevet 25. april 2024 Grüner skrev (12 minutter siden): I alle fall ikke i Norge hvor kvinner ikke begynner å tenke på barn før de nærmer seg 40 😉 Å få barn som 25 er en helt standard alder. Mamma begynte med meg som 25. Fikke flere etterpå. Har gått helt fint. Det finns en mellomting om du ikke tenkte på det, istede for å overdrive. For det er et lite fåtall som ikke får noen før 40. De fleste begynner i 20-30 årene. Halvparten i klassen min på barneskolen har fått, er 30 år. Før har kanskje flere fått, men men. Selv ønsker jeg ikke barn og er singel. Han er en desperat ung mann på 21 som ikke kjenner hun han vil gifte seg og få barn med engang. Det er ikke trygt for henne å reise hit for en sånn mann heller, det må vi anerkjenne. Han må vokse før han er klar. Å få barn er serriøst, ekteskap er serriøst, å flytte til nytt land er serriøst. Det vil kreve mye. Nei bli kjennt, vær trygg som kjæreste, så med tiden, kan det bli barn. Anonymkode: aef25...5c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #27 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har møtt henne et par ganger i hjemlandet hennes nå og vi bondet veldig bra sammen. Jeg har som hensikt å gifte meg med henne. Anonymkode: befc5...25a Har hun som hensikt å gifte seg med deg? Anonymkode: 3cadb...e4c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #28 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Å få barn som 25 er en helt standard alder. Mamma begynte med meg som 25. Fikke flere etterpå. Har gått helt fint. Det finns en mellomting om du ikke tenkte på det, istede for å overdrive. For det er et lite fåtall som ikke får noen før 40. De fleste begynner i 20-30 årene. Halvparten i klassen min på barneskolen har fått, er 30 år. Før har kanskje flere fått, men men. Selv ønsker jeg ikke barn og er singel. Han er en desperat ung mann på 21 som ikke kjenner hun han vil gifte seg og få barn med engang. Det er ikke trygt for henne å reise hit for en sånn mann heller, det må vi anerkjenne. Han må vokse før han er klar. Å få barn er serriøst, ekteskap er serriøst, å flytte til nytt land er serriøst. Det vil kreve mye. Nei bli kjennt, vær trygg som kjæreste, så med tiden, kan det bli barn. Anonymkode: aef25...5c0 Å bare fordi noen ikke får før 40 betyr ikke at de ikke har hatt lyst på siden de var unge. Men noe kan stå i veien. Mangel på partner. Mangel på partner som ønsker barn, også i formen, vi må vente vi må vente. Så blir det slutt, så blir det stress. Så ka det være vanskelig å finne noen når klokka tikker, fordi tikkende klokke har en rømningseffekt på menn. Bra de rømmer da, ellers har det vært et nytt venteværelset mens mulighetene blir mindre. Da er det bedre å være singel så en i det minste står åpen til å møte han som vil. Eller kan få på egen hånd, som flere gjør. Forstår jeg godt. Helse. Økonomi og annet. Perfeksjonisme og forberedning som kan være greit. Men det kan også gå uten. Spørs, men idag er samfunnet dyrere så vanskelig. Tanker om verden, for ulike grunner. Tiden går fort. Nå er ikke jeg 40, men 20 årene forsvant i et shhwop. Nå er det rundt 10 igjen, skremmende. Anonymkode: aef25...5c0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 26. april 2024 #29 Del Skrevet 26. april 2024 Selv om det er noen år til dere er 24, kan dere fortsatt besøke hverandre (lurt å dokumentere i pass og bilder), du kan skaffe bolig passende for et par (og på sikt familie), sørge for å ha en fast inntekt og bli kjent med henne og hennes nære familie, og etterhvert gifte dere og besøke hverandre utvidet. Alt dette tar vanligvis minst ett par år uansett. Så kan dere søke om permanent familieforening når begge er 24. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 26. april 2024 #30 Del Skrevet 26. april 2024 Du skriver ingenting om at du har utdannelse og jobb, og er i stand til å forsørge en kone og en skokk med unger? Har du det, selv om du er under 24? Det er jo en forutsetning for å hente flere folk til dette landet, man må kunne forsørge dem. Første bud er å ta seg en solid utdannelse, sånn at du kan få en jobb der du er i stand til å betale for hus og hjem til hele familien din. Eller skal kona di også jobbe i Norge? Da er det norsk-kurs som er første bud for henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #31 Del Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Syt og klag.. Vær glad for at du får bo i et vestlig land, eller reis tilbake til opprinnelseslandet. Anonymkode: 92dbf...87e Herregud venta på den 😂 endelig fikk du sagt det. Kom senere enn den pleier, vanligvis kommer kommentaren ganske tidlig og får mange likes… Må være deilig å få slengt ut et så meningsløst ikke reflekterende svar. Anonymkode: 4a2c2...c60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #32 Del Skrevet 26. april 2024 Hva slags utdanning/jobb har du da, ts? Er du på vei til å skaffe egen bolig ? Anonymkode: eac55...5ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #33 Del Skrevet 26. april 2024 Grüner skrev (9 timer siden): Først sier du at de kan gifte seg selv om hun ikke flytter hit, etterfulgt av at det er lenge til ekteskap er aktuelt?? Ja det skrev jeg. Og spørsmålet er? Anonymkode: bb650...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #34 Del Skrevet 26. april 2024 Bare å flytte det, hvis det er kjærlighet i bildet burde vel det være null problem?😉 Anonymkode: e7da9...80c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #35 Del Skrevet 26. april 2024 Skaff deg utdanning og skikkelig jobb først. Hvorfor så hastverk med å gifte deg å få barn? Og «tilfeldigvis» så fant du drømmekvinnen i dette landet. Du har kanskje ikke lov å gifte deg med en norsk kvinne? Anonymkode: eaca5...7a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #36 Del Skrevet 26. april 2024 Du vil gifte deg med ei du bare har kjent noen måneder, og møtt 2 ganger? Det er ALT for kort tid sammen til å gifte seg! Det vil være en utrolig dårlig beslutning uansett hvilket land man er fra. Regelen du klager på er til nettopp for å forhindre tvangsekteskap, og om du elsker henne så mye at du vil dele livet med henne tåler du fint å vente til dere er 24. Jeg snakker av erfaring, avstandsforhold i 5 år (vi er fra forskjellige land), nå har vi bodd sammen de siste 4. Vil man det nok så går det. Anonymkode: 1de26...b56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå