Gå til innhold

Urettferdig at jeg ble født som ikke- vestlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble kjent med ei herlig jente via en dating app for noen måneder siden. Hun bor i et ikke- vestlig land og vi begge er under 24 år. Jeg har møtt henne et par ganger i hjemlandet hennes nå og vi bondet veldig bra sammen. Jeg har som hensikt å gifte meg med henne. UDI mener derimot at jeg ikke kan få henne til Norge siden vi begge er fra land som UDI mener at det forekommer tvangsekteskap. Noen kan få unntak fra 24 års kravet, men dette er som regel kun for etniske nordmenn eller personer med vestlig kulturbakgrunn, som får muligheten til å få partner fra hvilket som helst område. Jeg som referanseperson med ikke-vestlig bakgrunn kan ikke få henne hit til Norge siden jeg også kommer fra et land hvor UDI mener at det forekommer tvangsekteskap. 

Synes det er så urettferdig. Får ikke engang gifte meg med personen jeg elsker kun pga av bakgrunnen min....

Ellers, er det noen smutthuller til å få unntak fra 24 års kravet? Har lest mye på nett nå og finner ikke så mange ideer. 

Anonymkode: befc5...25a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kan vel bosette dere i hennes hjemland til hun har fylt 24 år?

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere klarer ikke vente til dere er 24? Siden jeg var 24 har jeg hatt 3 kjærester. Jeg er 10 år eldre enn dere. Dere er for unge til å tro at det varer 

Anonymkode: d7bc2...c4c

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Dere kan jo gifte dere selv om hun ikke flytter hit.

2. Giftermål er jo lenge til er aktuelt uansett. Dere har kjent hverandre noen måneder, og er 21 år gamle. Oddsene for at dere fortsatt er sammen om et år er dessverre ikke på deres side. 

3. Etniske nordmenn får heller ikke kjærester de har vært sammen med i noen måneder til Norge nei. Om du tenker deg om, er du vel glad for at det er større krav. 

Anonymkode: bb650...273

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som over her. Om om du skulle hatt henne hit måtte du vist at du kan forsørge henne. Og om du har møtt henne 2 ganger så kan du ikke vite om du elsker henne.

Tenker det er greit det finnes regler for dette. Du får jo flytte til hennes hjemland om det er viktig at dere får være sammen. Problem løst.

 

Anonymkode: 5f2eb...ee7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor å velte deg i selvmedlidenhet så kan dere heller bruke tiden på å bli bedre kjent. Det er ikke lurt for noen, uansett opphav, å løpe inn i et ekteskap. Hun kan også bruke tiden på å opparbeide seg kompetanse som gjør det lettere for henne å tilpasse seg her.

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor må dere bo i Norge?

Anonymkode: 972c1...002

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (12 minutter siden):

Dere kan vel bosette dere i hennes hjemland til hun har fylt 24 år?

Er ikke bare bare, blir litt vanskelig.

 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dere klarer ikke vente til dere er 24? Siden jeg var 24 har jeg hatt 3 kjærester. Jeg er 10 år eldre enn dere. Dere er for unge til å tro at det varer 

Anonymkode: d7bc2...c4c

24 år blir for gammelt å vente til. Må starte familielivet tidlig og ikke utover 30 åra.

Anonymkode: befc5...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke bare bare, blir litt vanskelig.

 

24 år blir for gammelt å vente til. Må starte familielivet tidlig og ikke utover 30 åra.

Anonymkode: befc5...25a

Det er 6 år fra 24 til 30

Anonymkode: 972c1...002

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke bare bare, blir litt vanskelig.

 

24 år blir for gammelt å vente til. starte familielivet tidlig og ikke utover 30 åra.

Anonymkode: befc5...25a

Nei, det må man ikke. 24 er ikke i 30-åra heller. 

Anonymkode: 0af02...8c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er 6 år fra 24 til 30

Anonymkode: 972c1...002

Fortsatt altfor lenge til. Jeg har vært klar for dame og familie helt siden jeg var 19 år. 

Anonymkode: befc5...25a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fortsatt altfor lenge til. Jeg har vært klar for dame og familie helt siden jeg var 19 år. 

Anonymkode: befc5...25a

Men resten av verden lever ikke etter din klokke og kalender.

Anonymkode: 5b527...41a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fortsatt altfor lenge til. Jeg har vært klar for dame og familie helt siden jeg var 19 år. 

Anonymkode: befc5...25a

Det er veldig lite å vente i perspektiv av ett helt liv. Om dere skal være sammen for alltid, så er det ingenting å vent ett par år. Om forholdet ikke overlever ventetiden så hadde det uansett ikke gått så bra til slutt om dere fikk gifte dere med engang. 

Anonymkode: d8e14...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men resten av verden lever ikke etter din klokke og kalender.

Anonymkode: 5b527...41a

Ja dessverre, men jeg vil ikke gå den retningen verden går nå. Rett og slett deprimerende. Jeg vil bli gift og ha unger allerede nå som jeg er ung. 

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er veldig lite å vente i perspektiv av ett helt liv. Om dere skal være sammen for alltid, så er det ingenting å vent ett par år. Om forholdet ikke overlever ventetiden så hadde det uansett ikke gått så bra til slutt om dere fikk gifte dere med engang. 

Anonymkode: d8e14...6ef

Mtp tredje verdenskrig og alt annet helvette som skjer i verden nå, så blir jeg bekymret av å vente. 

Anonymkode: befc5...25a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere da TS? Dere trenger jo ikke vente med å bli godt kjent som kjærester og dere kan jo forlove dere. Besøke hverandre masse, planlegge fremtiden og lære henne norsk og alt hun trenger for å klare seg godt her. Ta utdannelse og spare penger osv. 

Anonymkode: cedfc...c94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar veldig store beslutninger på tynt grunnlag. Du er bare 21 år, knapt voksen. Har du jobb til å forsørge en familie? 

Og du bør jo kjenne personen du skal gifte deg med, ikke gå all-inn med en person du har møtt 2 ganger.

Anonymkode: f6bfb...4ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja dessverre, men jeg vil ikke gå den retningen verden går nå. Rett og slett deprimerende. Jeg vil bli gift og ha unger allerede nå som jeg er ung. 

 

Mtp tredje verdenskrig og alt annet helvette som skjer i verden nå, så blir jeg bekymret av å vente. 

Anonymkode: befc5...25a

Vanligvis er ikke truende krig det som får folk til å tenke at nå er det optimal tid for å skaffe babyer..

Anonymkode: f6bfb...4ff

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som hindrer dere i å gifte dere.

Anonymkode: e963e...df4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er ikke bare bare, blir litt vanskelig.

 

24 år blir for gammelt å vente til. Må starte familielivet tidlig og ikke utover 30 åra.

Anonymkode: befc5...25a

Nei det er ikke for gammelt å vente til 24. Men det vet ikke du, for du er for ung til å skjønne det. 

Ta det med ro, bli kjennt med hverandre, nyt stadiet dere er på nå. Så kan ekteskap og barn komme på sikt. Men som du haster og overdriver så har det jo faktisk en litt tvangsekteskap tone over seg. 

Du er umoden, og det er greit. Jeg var umoden på din alder jeg også. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja dessverre, men jeg vil ikke gå den retningen verden går nå. Rett og slett deprimerende. Jeg vil bli gift og ha unger allerede nå som jeg er ung. 

 

Mtp tredje verdenskrig og alt annet helvette som skjer i verden nå, så blir jeg bekymret av å vente. 

Anonymkode: befc5...25a

Forstår den, men redselen for krig er ikke en god grunn til å gifte seg og få barn med noen du så vidt kjenner når dere er 21 år gamle. 

Anonymkode: aef25...5c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syt og klag.. Vær glad for at du får bo i et vestlig land, eller reis tilbake til opprinnelseslandet.

Anonymkode: 92dbf...87e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...