Gå til innhold

Til dere som har opplevd langvarig og tung kjærlighetssorg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men klart å komme ut av den. 
 

Hvor lenge varte den? 
Klarte dere finne ny kjærlighet? 
 

Sliter enda, 1,5 år etter bruddet. Livet oppleves som meningsløst. Alle rundt meg er i forhold, får barn og har det bra. Jeg har det vondt. 

Anonymkode: 003cc...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppsøkte psykolog

Anonymkode: 3e59d...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte nesten tre år på å komme over eksen, enda jeg visste han både var slem og ikke bra for meg. Jeg innså at han hadde tvinnet meg så hinnsides rundt lillefingeren, og at jeg var sugd inn i et svart hull. 

Løsningen var så såre enkel, og den ER virkelig så enkel som absolutt alle forteller deg; slett, blokker. OVER ALT. Ikke ta kontakt. 
Når jeg følte at jeg var over han, da kan du jo gjette hvem som kom krypende med halen mellom beina. Da var det for sent. Jeg hadde bestemt meg for at jeg aldri skulle tilbake dit. 

Ja, jeg fant kjærligheten på nytt og innså at det forrige forholdet mitt aldri var ekte kjærlighet, men en besettelse fra begge sider. Den nye kjærligheten fant jeg først når jeg bestemte meg for å gi totalt f i eksen, og nyte livet som singel. Kjærligheten dukket opp når jeg virkelig ikke forventet det. 

Jeg har vært med min nåværende i 6 år, og har det fremdeles helt fantastisk med han. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men klart å komme ut av den. 
 

Hvor lenge varte den? 
Klarte dere finne ny kjærlighet? 
 

Sliter enda, 1,5 år etter bruddet. Livet oppleves som meningsløst. Alle rundt meg er i forhold, får barn og har det bra. Jeg har det vondt. 

Anonymkode: 003cc...4eb

Men hvordan er det mulig å bruke så lang tid? Var han perfekt?!? For ingen er det, husk på alt som irriterte deg, alle ganger han såret deg osv. Du må jo dyrke sorgen, om den varer så lenge

Anonymkode: d80b0...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i et relativt kort, men veldig destruktivt forhold med feil mann i et års tid. Av og på flere ganger, mange ting som spilte inn. Han var ikke en gang typen jeg naturligvis faller for, og har så mye negativ bagasje med seg, at jeg helt rasjonelt sett burde droppet det i utgangspunktet. Men nå slet jeg nok mer selv da jeg gikk inn i det, enn jeg var klar over. Sliter daglig, har vært hos psykolog, tilåmed vært sykemeldt over lengre perioder, men her går det altså sakte. Hele byen han bor i trigger negativitet i meg. 

Den rasjonelle delen av meg begynner å klare seg fint, og det er mye nytte i å tenke på at man faktisk idealiserer POTENSIALET i noen/et forhold, enn å innse hva det faktisk er. Ja, det handler mye om hvor godt man matcher, kjemi osv, MEN har du noen ganger sett en eks forandre seg eller fungere helt perfekt om han f eks finner en ny? Tror ikke det. Sånn har det ihvertfall vært med mine, det er de samme mønstrene, selv om en av de tilslutt fant noen som aksepterte det. 

Du kan også lage en liste over hva du savner, for deretter sette kryss om det er realistisk eller idealisering. Lag også en med negative sider av det 🤠 

For min del er det nok selvfølelsen som har drept meg mest, det at han heller dyttet etter da jeg trengte ham, fremfor å være der på noe sett å vis. Skulle gjerne følt meg bedre, MEN jeg vil jo ikke ha noen som ikke evner å bry seg heller. Så ja, det hjelper litt etter litt, men jeg håper også at det slipper helt en dag, å at jeg kan ta innover meg de bra tinga, og bruke tid på alle de fine folka irundt meg istedet 😊😊

Anonymkode: 3b477...121

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvordan er det mulig å bruke så lang tid? Var han perfekt?!? For ingen er det, husk på alt som irriterte deg, alle ganger han såret deg osv. Du må jo dyrke sorgen, om den varer så lenge

Anonymkode: d80b0...9e3

Det er da helt individuelt hvor lenge folk har kjærlighetssorg. Noen bruker lang tid på å komme over et brudd og andre bruker kanskje kortere tid. Det er ikke noe fasitsvar på hva som er riktig 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt jævlig å ha kjærlighetssorg. Etter mitt aller første ordentlig seriøse forhold hadde jeg kjærlighetssorg i 2 år før det var ganske over. Prøvde å møte andre, men det var umulig når jeg ikke var over eksen min.

Nå, veldig mange år senere, så kan jeg fortsatt tenke på ham. Men jeg ser også at vi ikke var rett for hverandre, og er veldig glad for ham jeg møtte i forhold nr. 2 etter eksen (hadde en pausefisk i mellom… 😆)

Masse lykke til! Det er forferdelig vondt. Men det går faktisk over ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (3 minutter siden):

Det er helt jævlig å ha kjærlighetssorg. Etter mitt aller første ordentlig seriøse forhold hadde jeg kjærlighetssorg i 2 år før det var ganske over. Prøvde å møte andre, men det var umulig når jeg ikke var over eksen min.

Nå, veldig mange år senere, så kan jeg fortsatt tenke på ham. Men jeg ser også at vi ikke var rett for hverandre, og er veldig glad for ham jeg møtte i forhold nr. 2 etter eksen (hadde en pausefisk i mellom… 😆)

Masse lykke til! Det er forferdelig vondt. Men det går faktisk over ❤️

Hvor lenge etter bruddet opplevde du ny kjærlighet? 

Anonymkode: 003cc...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor lenge etter bruddet opplevde du ny kjærlighet? 

Anonymkode: 003cc...4eb

3 år senere, mener jeg å huske. Jeg er gift med ham i dag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12år og det går fortsatt oppover. Hun var den for meg. Jeg missliker virkelig fyren hun er gift med. Men så lenge hun er lykkelig......

Anonymkode: fdaed...065

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk fire år her, men det verste var kanskje at vi ikke engang var kjærester.

Anonymkode: 0f9b2...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og slet med det, men hjalp å snakke om følelsene og få det ut, skrike ut alt det negative med personen. Slett og blokkere og ikke ha noe med vedkommende å gjøre. Snakk om det til du blir lei lei lei. Bruk tiden for den hjelper deg. Skriv ned alt det negative med personen.

Anonymkode: e8703...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (9 timer siden):

3 år senere, mener jeg å huske. Jeg er gift med ham i dag 😊

Var du redd du ikke ville klare å møte en ny? 

Anonymkode: 003cc...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nærmere to år, men det går vanvittig mye bedre nå. Gikk på en virkelig smell så tok kroppen og psyken på alvor. Lavterskeltilbud fra kommunen, antidepressiva, hadde en god kompis som jeg kunne ringe når som helst og som jeg fant på ting med. Gjorde små ubetydelige ting, men som betydde masse for meg i hverdagen.

Nå er jeg kommet dit at jeg ikke er sikker på om jeg ønsker noen ny i livet mitt da jeg koser meg som singel med full fokus på meg selv og barna mine 🙂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var du redd du ikke ville klare å møte en ny? 

Anonymkode: 003cc...4eb

Ja definitivt, klarte bare å tenke på eksen, selv om forholdet hadde vært veldig destruktivt og han var veldig sjalu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men klart å komme ut av den. 
 

Hvor lenge varte den? 
Klarte dere finne ny kjærlighet? 
 

Sliter enda, 1,5 år etter bruddet. Livet oppleves som meningsløst. Alle rundt meg er i forhold, får barn og har det bra. Jeg har det vondt. 

Anonymkode: 003cc...4eb

Er 1,5 år siden det ble slutt med eksen. Har prøvd å godt videre med ny date men de går ikke før jeg er over eksen. Hvem som avsluttet de 

Anonymkode: 7e557...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet ikke, men må bare gi det tid. Absolutt ikke klar for nye nytt på en god stund, kjærlighet sitter dypt når man først kaprer hjertet mitt. Dritt for min del når det ikke fungerer. 

Anonymkode: 92d49...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er livredd for å forelske meg fordi kan bli skikkelig syk av avvisning og ofte bruker mange år før jeg er meg selv igjen. Syns det som  hjelper best er sex med noen andre jeg syns er attraktiv. For meg skaper det avstand til den jeg har kjærlighetssorg over. Men hvor sunn problemløsning det er, er en an sak..

Anonymkode: 3b2a3...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en god del år siden, min første kjærlighetssorg var brutal. Det tok et par år før jeg var helt over han. Jeg fant ikke en ny for å komme over han, da slike "rebounds" ikke så ut til å være for meg. 

Har hatt kjærlighetssorg en gang etter det også. Begge gangene trodde jeg at jeg aldri kom til å komme meg over han, men det har jeg gjort, nå er det flere år siden siste kjærlighetssorg og jeg føler virkelig ikke noe rundt det lenger. Sorgen er der ikke lenger, men jeg husker den. 

Anonymkode: 506b3...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Godt å høre at flere har opplevd å bruke tid på dette. Og at det har gått helt over. 
 

ts

Anonymkode: 003cc...4eb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...