Gå til innhold

Hvordan får man venner i voksen alder som uføretrygdet?


. Anonym.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Quiz, vennskapsgrupper på facebook, bumble BFF, gaming, kor, frivillighet. Om du har andre hobbyer som feks håndarbeid, så vet jeg at det finnes egne grupper på facebook hvor de møtes x-antall ganger i måneden for å være sosiale og gjøre håndarbeid sammen. 

Anonymkode: 98433...7fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par damer i nabolaget, og en mannlig nabo er det jeg kan huske. Det er lenge siden jeg flyttet fra den gaten nå, men vi er venner ennå. 

Ellers har det vært lite nye venner siden jeg ble ufør. Det er stort sett venner fra før det jeg har, fra jobb og oppveksten/tenårene.

Anonymkode: f0556...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Anonym. skrev (11 minutter siden):

Jeg vet ikke. Forslag?

Bli med i kor 🤩

Jeg ble med i det lokale koret, og det er midt i blinken for meg, siden det ikke er krise hvis jeg må stå over en øving pga helsa mi. Jeg ødelegger heller ikke for de andre hvis jeg blir dårlig der og må gå hjem.  

Jeg er ikke akkurat noen Celine Dion, og kan heller ikke lese noter. Men bare man liker å synge så går det bra.

Anonymkode: 75db3...f0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket kommunen din sine hjemmesider for å se om de har noen tilbud? Her hvor jeg bor, i en større by, er det litt forskjellige ting som foregår på dagtid som man kan være med på. Også grupper for yngre.

Det er også masse man kan melde seg på som frivillig, både ting som går over tid, eller i forbindelse med arrangementer. Det er lettere å bli kjent når man gjør noe sammen med andre.

Anonymkode: d0b64...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobbyer, verv i forening, den typen ting. Har møtt mange i voksen alder gjennom verv. 

Anonymkode: ab8b1...aa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva interesserer du deg for? Finn det du interesserer deg for, da er det lettere. Tenk som et barn. Hvordan fikk du venner som barn? Du lekte og snakket med de. Det trenger ikke være noe vanskeilgere som voksen heller. Bare prøv send melding til andre, snakk med de i sosiale medier. Del ting.

Har du noe interesse kan du finne feks nye venner via instagram og tiktok og komme inni spesifikke miljø der, eks. foto, osv...

Anonymkode: 73985...3e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey girl eller appen Venn. 

Anonymkode: 1ff81...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frivillighetssentralen, Aktiv på dagtid, osv. 

I min kommune er det alt fra bassengtrening til dagsenter. 

Du finner mange ulike aktiviteter, men du må ønske å delta :gruppeklem:

Anonymkode: ec697...409

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på å få bekjente gjennom slike ting som kor, verv og hobbygrupper. Å faktisk finne venner er veldig vanskelig. Normale folk skygger banen når de ser at du er funksjonshemmet. 

Anonymkode: b14bd...8f5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Stor forskjell på å få bekjente gjennom slike ting som kor, verv og hobbygrupper. Å faktisk finne venner er veldig vanskelig. Normale folk skygger banen når de ser at du er funksjonshemmet. 

Anonymkode: b14bd...8f5

Faktisk motsatt opplevelser selv. De vennene som jeg har fått etter jeg ble uføre, er mine nærmeste. Da var jeg ærlig med dem om mine utfordringer, at jeg plutselig kan forsvinne litt pga dårlige perioder mm. Og jeg har kun blitt møtt med forståelse. Mine gamle venner, tror jeg er som jeg var i tidligere dager, og har mindre forståelse, noe som gjør at jeg åpner meg mindre for dem, som igjen gjør at de forstår enda mindre. Ond spiral.. 

Men, til spørsmålet. Jeg har truffet mine gjennom idretten til barna, naboer, aktiviteter mm. 

Anonymkode: bea86...fe9

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...