Gå til innhold

Himmelen eller helvete? Bli omvendt no!


Anbefalte innlegg

Be denne bønnen: "Omvend meg, Jesus, så jeg blir omvendt!"! Bli kjent med bibelen! Jesus er sannheten, og summen av Guds Ord er sannhet!

Anonymkode: 6f00c...7ac

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle de kule folka er i helvete. Jeg vil dit, jeg 🤘

Anonymkode: ca22e...1b8

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne hvorfor noen vil til himmelen med tanke på hvor drittsekk Gud er. Barnemorder, torturist, sadist osv osv. Kristne er rare. 

Anonymkode: b0bcb...adc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvete finnes heller ikke

Anonymkode: b8cd5...1b2

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Be denne bønnen: "Omvend meg, Jesus, så jeg blir omvendt!"! Bli kjent med bibelen! Jesus er sannheten, og summen av Guds Ord er sannhet!

Anonymkode: 6f00c...7ac

Ok, jeg er overbevist.

Anonymkode: 6bf17...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Be denne bønnen: "Omvend meg, Jesus, så jeg blir omvendt!"! Bli kjent med bibelen! Jesus er sannheten, og summen av Guds Ord er sannhet!

Anonymkode: 6f00c...7ac

Så fint for deg, men som de sier: religion bør beholdes som pikken din. Helt for deg selv!

Anonymkode: 0e81e...ba6

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så fint for deg, men som de sier: religion bør beholdes som pikken din. Helt for deg selv!

Anonymkode: 0e81e...ba6

What? Deler du ikke på godsakene? 😂

Anonymkode: 81ee7...3da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle de kule folka er i helvete. Jeg vil dit, jeg 🤘

Anonymkode: ca22e...1b8

Jeg fryser bestandig, så helvete er en fin plass for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle de kule folka er i helvete. Jeg vil dit, jeg 🤘

Anonymkode: ca22e...1b8

Har hørt at det er gratis Internett der nede 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å presse meg til å tro på noe jeg ikke tror på eller vil tro på uten at jeg har samtykket er et overgrep!

Jeg vil ha religion inn i samtykkeloven!

Anonymkode: 5953b...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Be denne bønnen: "Omvend meg, Jesus, så jeg blir omvendt!"! Bli kjent med bibelen! Jesus er sannheten, og summen av Guds Ord er sannhet!

Anonymkode: 6f00c...7ac

Jeg er kristen selv, men jeg tror ikke du klarer å skremme noen til kristendommen i våre dager.  Det var et strategi som har vært brukt i 100-vis av år. Vet å skremme folk med allverdens lidelser så skulle man få folk til å bli kristne.  

Anonymkode: fa06a...e07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er kristen selv, men jeg tror ikke du klarer å skremme noen til kristendommen i våre dager.  Det var et strategi som har vært brukt i 100-vis av år. Vet å skremme folk med allverdens lidelser så skulle man få folk til å bli kristne.  

Anonymkode: fa06a...e07

Men hvorfor snakker Jesus om helvete da?

Anonymkode: 6f00c...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hvorfor snakker Jesus om helvete da?

Anonymkode: 6f00c...7ac

Jeg kjenner ikke skriften godt nok til å gå inn i en detaljdiskusjon om dette.

Men mener du veien å gå er å skremme mennesker til å bli kristne?

Anonymkode: fa06a...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kjenner ikke skriften godt nok til å gå inn i en detaljdiskusjon om dette.

Men mener du veien å gå er å skremme mennesker til å bli kristne?

Anonymkode: fa06a...e07

Jeg mener at veien å gå er å tro på det som Jesus sier, at Han er sannheten. Det inkluderer at Han har tatt på seg all verdens synd. Den som tror på Han blir ikke dømt.

Anonymkode: 6f00c...7ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Be denne bønnen: "Omvend meg, Jesus, så jeg blir omvendt!"! Bli kjent med bibelen! Jesus er sannheten, og summen av Guds Ord er sannhet!

Anonymkode: 6f00c...7ac

O mektige Satan, jeg vender meg til deg, søker din visdom og kraft. La meg erkjenne din styrke og følge den stien som du har utvalgt for meg. I din imponerende majestet finner jeg min vei, og jeg streber etter å dykke dypt ned i de mørke sannhetene du åpenbarer. Må din vilje bli kjent og æret av alle som søker din veiledning.

Anonymkode: 88b94...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Men hvorfor snakker Jesus om helvete da?

Anonymkode: 6f00c...7ac

Han gjorde ikke det. Han brukte ved et tilfelle Gehenna, som er en søppelplass utenfor Jerusalem, som et bilde.

Anonymkode: 6bf17...d0f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bibelen er ikke klar på noe Helvete men viser bare til en diffus fortapelse eller Gehenna som var en søppelplass. Forestillingen om Helvete var bare skrekkpropaganda fra den katolske kirke som ville håve inn penger på avlat i middelalderen. 
 

Mange konservative lutheranerne drar tilgivelse og frelse ved tro alene for langt og ignorerer at man må kombinere det med gode gjerninger. Det gjelder tanker, ord og gjerninger. 

Anonymkode: 93ca6...fd5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg ikke på verken himmel eller helvete. Men jeg har hatt et helt for jævlig liv, siden jeg ble født. Utsatt for så mye grusomt. Men i alle år, har jeg hatt et veldig stort hjerte, alltid stilt opp for de rundt meg, og jobbet mye som frivillig, og jobber innen helse. Så hvis det finnes en Gud som mener jeg må til helvete, bare fordi jeg ikke tror på han. Så er det en Gud jeg ikke vil tro på.

Anonymkode: 5b592...d09

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bibelen er ikke klar på noe Helvete men viser bare til en diffus fortapelse eller Gehenna som var en søppelplass. Forestillingen om Helvete var bare skrekkpropaganda fra den katolske kirke som ville håve inn penger på avlat i middelalderen. 
 

Mange konservative lutheranerne drar tilgivelse og frelse ved tro alene for langt og ignorerer at man må kombinere det med gode gjerninger. Det gjelder tanker, ord og gjerninger. 

Anonymkode: 93ca6...fd5

Det er sant! Er nok mange kristne som vil få seg en overraskelse når de går bort fordi de er forferdelige mennesker...

Helvete ser jeg på som en tilværelse uten Gud i en lav dimensjon/lav frekvens. Uten Guds kjærlighet. Bare tanken på at du er så fortapt og ond at selv ikke Jesus ønsker deg er en ganske hard straff i seg selv. Det er ikke kult å havne i helvete. Se for deg all lidelse på jorden, og slik skal det være når du dør. Du får ikke frelse, du kommer ikke til himmelen. Der du havner er det også andre onde skapninger og demoner. Når du lever er du også gjerne så lav i frekvensen at det er lettere for at en demon fester seg til deg også, og så går du der uten sjel.

Det er på tide å tenke hvordan man er som medmenneske nå og hvor god man er med andre for vi er i en kritisk periode akkurat nå, hvor folk får "dommen" sin. God karma, dårlig karma. Kommer du til himmelen eller helvete.

Anonymkode: a4724...421

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå tror jeg ikke på verken himmel eller helvete. Men jeg har hatt et helt for jævlig liv, siden jeg ble født. Utsatt for så mye grusomt. Men i alle år, har jeg hatt et veldig stort hjerte, alltid stilt opp for de rundt meg, og jobbet mye som frivillig, og jobber innen helse. Så hvis det finnes en Gud som mener jeg må til helvete, bare fordi jeg ikke tror på han. Så er det en Gud jeg ikke vil tro på.

Anonymkode: 5b592...d09

Det virker jo ut som om at du vil så hvorfor ikke begynne å tro?

Anonymkode: a4724...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...