Gå til innhold

Jeg vil på jobb igjen, sykemeldt, legen mener jeg ikke burde enda


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Årsaken er depresjon. Jeg får ikke hjelp uansett, DPS avviser meg gang etter gang og psykologen jeg går til privat tvinner bare tommeltotter. Jeg har vært sykemeldt i flere måneder og jeg blir bare galere. Jeg har ikke orket tanken på jobb men jeg kjenner nå at det har blusset opp litt. Nå skal det sies at jeg har blitt relativt "funksjonssvak" i perioden jeg har vært sykemeldt. Energien er ikke-eksisterende, jeg blir svimmel av lite mosjon. Men jeg vil sårt tilbake på jobb kjenner jeg, men jeg vet at jeg ville gått på veggen allerede etter et par timer. Har en sosial og fysisk krevende jobb. 

Råd? Hva gjør jeg? Står i det her helt alene og det er grusomt å fortelle sjefen at nei, jeg har ikke blitt noe bedre når h*n spør hvordan det går. Er åpen til h*n, h*n er veldig forståelsesfull. 

Legen sa ved siste time for en uke siden at nei, jeg skal ikke tilbake på jobb enda og det er viktig at jeg ikke gjør noe impulsivt. Ja, jeg er emosjonelt ustabil også... Jeg er sliten. 😢 

Anonymkode: 078b8...7d3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Årsaken er depresjon. Jeg får ikke hjelp uansett, DPS avviser meg gang etter gang og psykologen jeg går til privat tvinner bare tommeltotter. Jeg har vært sykemeldt i flere måneder og jeg blir bare galere. Jeg har ikke orket tanken på jobb men jeg kjenner nå at det har blusset opp litt. Nå skal det sies at jeg har blitt relativt "funksjonssvak" i perioden jeg har vært sykemeldt. Energien er ikke-eksisterende, jeg blir svimmel av lite mosjon. Men jeg vil sårt tilbake på jobb kjenner jeg, men jeg vet at jeg ville gått på veggen allerede etter et par timer. Har en sosial og fysisk krevende jobb. 

Råd? Hva gjør jeg? Står i det her helt alene og det er grusomt å fortelle sjefen at nei, jeg har ikke blitt noe bedre når h*n spør hvordan det går. Er åpen til h*n, h*n er veldig forståelsesfull. 

Legen sa ved siste time for en uke siden at nei, jeg skal ikke tilbake på jobb enda og det er viktig at jeg ikke gjør noe impulsivt. Ja, jeg er emosjonelt ustabil også... Jeg er sliten. 😢 

Anonymkode: 078b8...7d3

Dette hørtes ikke så enkelt ut. Så kjedelig å høre at du har det sånn. Har du vurdert å bytte psykolog? Jeg går selv til psykolog privat og ofte må en snakke med flere før man finner den riktige. Synes ofte det hjelper å lese bioen deres på nettsidene og se hva de er gode på.

Jeg har selv prøvd Dps og hadde lite utbytte av det. Riktig psykolog privat ble løsningen. 
 

Har selv vært deprimert så vet hvor tøft det kan være, men med riktig hjelp og verktøy så kommer man seg ut av det. Så jeg håper det løser seg for deg. Jobb er nok ikke den riktige løsningen akkurat nå dessverre, men heller en psykolog som kan dra deg opp av gjørma. 

Anonymkode: 1763c...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lite energi og blir fort svimmel, mener du da at du vil kunne utføre jobben din? I tillegg til å lage mat, dusje, husarbeid og psykolog? 

Hvis du prøver deg i 25% jobb, og ikke mestrer det, hvordan vil du takle det?

Jeg husker når jeg fikk sjefen til å styre masse for at jeg skulle kunne jobbe 20%. Og etter en uke måtte jeg si stopp. Det var var ett enormt nederlag å innse at man ikke engang mestret det....

Anonymkode: 33111...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sykemeldt på funksjon og ikke tid. Hvis du kjenner at du blir friskere av å dra på jobben og du kan spise lunsj med gode kolleger, delta på et møte, gå dobbelt i skiftet med noen så er det god tilrettelegging og noe du og arbeidsgiver kan avtale å gjøre en utprøving av uten å justere på sykemeldingsprosenten. Så blir du og arbeidsgiver enig om hvor mye du faktisk har arbeidet og skriver det på sykepengesøknaden i ettertid. Snakk med nav veilederen din om dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen gode råd, ville bare si at du ikke er alene♥️

Er langtidssykemeldt selv, og har nada energi. Men jeg får virkelig ikke mer energi av å være hjemme uten noe positiv påvirkning heller. Samtidig skjønner jeg ikke hvordan jeg i det hele tatt skal kunne klare å møte opp noe som helst sted til en gitt tid.

Evig ambivalent og skikkelig vanskelig.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (4 timer siden):

Du er sykemeldt på funksjon og ikke tid. Hvis du kjenner at du blir friskere av å dra på jobben og du kan spise lunsj med gode kolleger, delta på et møte, gå dobbelt i skiftet med noen så er det god tilrettelegging og noe du og arbeidsgiver kan avtale å gjøre en utprøving av uten å justere på sykemeldingsprosenten. Så blir du og arbeidsgiver enig om hvor mye du faktisk har arbeidet og skriver det på sykepengesøknaden i ettertid. Snakk med nav veilederen din om dette

Først og fremst takk for svar alle sammen. 

Jeg har ikke vært i kontakt med noen NAV veileder tidligere. Har også lite kontakt med arbeidsgiver.. Tilrettelegging er veldig vanskelig (umulig i følge leder, vil ikke utdype så mye mer) men jeg kan så klart prøve en dag hvor jeg går dobbelt i skiftet. 

Nå har det snudd litt, er plutselig nervøs og engstelig for å dra tilbake på jobb. Vet ikke.. Det er så vanskelig. 

Anonymkode: 078b8...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...