Gå til innhold

Trenger svar raskt angående bakepapir og makstemperatur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lærte noe nytt nå og det er at bakepapir faktisk har makstemperatur. Det står på bakepapiret jeg har at det er 220 grader. 

Jeg skal steke noe i 45 minutter som skal stekes på 225 grader. Kan bakepapiret ta fyr? Ble litt nervøs for dette nå, jeg må bruke bakekapir! :( Har ikke mulighet til å kjøpe nytt heller. 

Anonymkode: 9288f...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det kan ta fyr. I beste fall blir det bare svidd i kantene.

Anonymkode: edcd8...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det kan ta fyr. I beste fall blir det bare svidd i kantene.

Anonymkode: edcd8...41c

Sååå hva gjør jeg da? 

Anonymkode: 9288f...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ta fyr, ja. For å redusere risiko for det, passer du på at det ikke berører noen annet i ovnen enn rista eller stekeplata det ligger på. Utenom det du steker, så klart. Men unngå sidene i ovnen. Og ikke gjenbruk papiret på så høy temperatur.

Det er ikke farlig om det antenner, det brenner opp på et lite blunk. Og det sprer seg ikke. Bare la papiret brenne i ovnen, uten at du åpner døren. Ja, jeg har selv opplevd det.

Anonymkode: 9f1a3...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det kan ta fyr, ja. For å redusere risiko for det, passer du på at det ikke berører noen annet i ovnen enn rista eller stekeplata det ligger på. Utenom det du steker, så klart. Men unngå sidene i ovnen. Og ikke gjenbruk papiret på så høy temperatur.

Det er ikke farlig om det antenner, det brenner opp på et lite blunk. Og det sprer seg ikke. Bare la papiret brenne i ovnen, uten at du åpner døren. Ja, jeg har selv opplevd det.

Anonymkode: 9f1a3...eae

Syns det høres fryktelig skummelt ut så jeg smurte heller formen med smør og olje. Googlet det og trines matblogg anbefalte å drysse litt mel over og så banke formen - da vil ikke deigen sette seg fast. Krysser fingrene for at det går bra! :) 

Anonymkode: 9288f...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Syns det høres fryktelig skummelt ut så jeg smurte heller formen med smør og olje. Googlet det og trines matblogg anbefalte å drysse litt mel over og så banke formen - da vil ikke deigen sette seg fast. Krysser fingrene for at det går bra! :) 

Anonymkode: 9288f...d54

Ok, så du skulle bruke papiret oppi ei brødform, fylt med deig? Nei, da ville det ikke tatt fyr uansett, da er jo hele papiret dekket.

Anonymkode: 9f1a3...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg steker pizza på bakepapir ved 270 grader. Det blir svidd rundt kantene, men det tar ikke fyr. Så ingen fare!

Anonymkode: 2c947...432

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ok, så du skulle bruke papiret oppi ei brødform, fylt med deig? Nei, da ville det ikke tatt fyr uansett, da er jo hele papiret dekket.

Anonymkode: 9f1a3...eae

En del av papiret ville uansett blitt synlig da. Jeg overtenker det kanskje, men er redd for sånt. 

Men skal bruke bakepapir neste gang om det ikke går så bra denne gangen uten, tusen takk for svar alle sammen:) 

Anonymkode: 9288f...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...