Gå til innhold

Hvor drastisk har tilværelsen din forandret seg etter at du ble alene/enke/enkemann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hos meg er det tomt, kjedelig, trist og ingen lenger jeg kan fortelle hva jeg har opplevd i løpet av dagen når jeg kommer hjem.

Ingen å dele den samme absurde humoren med, eller ingen som trøster meg når ting er litt kjipt.

Ingen lenger som har middagen klar når jeg kommer hjem, eller ingen lenger som ringer på vei hjem fra jobb og spør om jeg trenger noe på apoteket eller om vi trenger noe fra matbutikken på vei hjem.

Ingen lenger å se serier med og diskutere om den er god eller dårlig, eller bare kommentere til når jeg ser tv.

Ingen jeg kan holde i hånden på kino eller leie når jeg går gatelangs.

Det er tomt og livet mitt er snudd opp ned😔

Anonymkode: 50fe4...2a4

  • Hjerte 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke opplevd samme som deg. Men mistet et familiemedlem i fjor. 
Jeg har fått traumer og går mye redd for å miste andre i familien. 
man sier st motgang gjør en sterkere, men jeg vet ikke helt jeg 

Anonymkode: 454dd...71c

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.4.2024 den 16.32):

Hos meg er det tomt, kjedelig, trist og ingen lenger jeg kan fortelle hva jeg har opplevd i løpet av dagen når jeg kommer hjem.

Ingen å dele den samme absurde humoren med, eller ingen som trøster meg når ting er litt kjipt.

Ingen lenger som har middagen klar når jeg kommer hjem, eller ingen lenger som ringer på vei hjem fra jobb og spør om jeg trenger noe på apoteket eller om vi trenger noe fra matbutikken på vei hjem.

Ingen lenger å se serier med og diskutere om den er god eller dårlig, eller bare kommentere til når jeg ser tv.

Ingen jeg kan holde i hånden på kino eller leie når jeg går gatelangs.

Det er tomt og livet mitt er snudd opp ned😔

Anonymkode: 50fe4...2a4

Den første tiden bare eksisterte jeg, kunne ikke legge meg ned å gråte hadde barn som måtte følges opp og som trengte meg ekstra mye siden de hadde 10 000 sp rundt pappaen og hvor en kom når en var død m m

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.4.2024 den 16.32):

Hos meg er det tomt, kjedelig, trist og ingen lenger jeg kan fortelle hva jeg har opplevd i løpet av dagen når jeg kommer hjem.

Ingen å dele den samme absurde humoren med, eller ingen som trøster meg når ting er litt kjipt.

Ingen lenger som har middagen klar når jeg kommer hjem, eller ingen lenger som ringer på vei hjem fra jobb og spør om jeg trenger noe på apoteket eller om vi trenger noe fra matbutikken på vei hjem.

Ingen lenger å se serier med og diskutere om den er god eller dårlig, eller bare kommentere til når jeg ser tv.

Ingen jeg kan holde i hånden på kino eller leie når jeg går gatelangs.

Det er tomt og livet mitt er snudd opp ned😔

Anonymkode: 50fe4...2a4

Det virker som det har skjedd nylig? Var det plutselig, eller var det langvarig sykdom?

Det at tiden leger alle sår er både en klisjé og en sannhet. En dag blir du vant til at den personen ikke er der, at den humoren mangler, at den hånden i sofaen ikke er der til å holde i. 

inntil da, fake it till you make it. 

En dag vil du ha det fint alene.

Og kanskje, kanskje, en gang møter du en ny kjærlighet. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: jeg kan ikke si at jeg vet hvordan dette føles, men har du mulighet til å skaffe deg et dyr, feks en katt eller hund? Det er mye trøst og ikke minst selskap i husdyr ❤️ 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med det økonomiske? Noen som har måttet selge hus/leilighet når partner dør?

Anonymkode: bfbc0...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innhold, brudd på retningslinjene for Vi som sørger-rommet, brukerdebatt, avsporinger og svar til dette

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...