AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #1 Del Skrevet 25. april 2024 Hjelp, noen, hun maser intenst og har begynt å bite av stykker på døra, hun løper frem og tilbake og finner. IKKE roen😭😂 hun klorer på døra hele natten, og på dagen hopper hun (det er glass på døren med ramme) hopper opp og tar tak og biter av rammen på døren. Jeg vet ikke hva å gjøre, jeg har gitt mat, jeg gir kos og prøver å distrahere. Men så er det rett på igjen. Anonymkode: 5c5c7...793 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #2 Del Skrevet 25. april 2024 På tide med kastrering? Anonymkode: 23002...2ab 12 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #3 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På tide med kastrering? Anonymkode: 23002...2ab Foreldrene mine har oppdrett så det er desverre ikke mitt valg der😭 ønsker å hjelpe henne så mye som mulig og dekke behovene men kan ikke gjøre nok uten å kastrere. Anonymkode: 5c5c7...793 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #4 Del Skrevet 25. april 2024 Ring dyrlege og få en time, kan jo hende de har noe beroligende midler evt. medisiner. Anonymkode: 6e9ea...120 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #5 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ring dyrlege og få en time, kan jo hende de har noe beroligende midler evt. medisiner. Anonymkode: 6e9ea...120 Det kunne vært noe faktisk.. fordi det er såpass ille stakkars pus😭 Anonymkode: 5c5c7...793 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 25. april 2024 #6 Del Skrevet 25. april 2024 Kastrer katten. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #7 Del Skrevet 25. april 2024 Jeg vet at det er enkelt for meg å sitte her å skrive hva som helst. Men om det er din katt, kastrer katten. Er det foreldrene dine sin katt, hvorfor bor den hos deg? Altså jeg elsker katter, kommer aldri til å leve uten, men jeg hadde aldri takler å ha en hunnkatt med løpetid, nettopp pga, situasjonen du beskriver. Jeg hadde nok faktisk levert katten tilbake og sagt at jeg ikke orker å kunne gjøre noe med dette. Anonymkode: 6066c...fec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #8 Del Skrevet 25. april 2024 Hunnkatter sterilisere man, hannkatter kastrerer man. Bare litt sånn flisespikkeri😁 Anonymkode: 5b304...640 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 25. april 2024 #9 Del Skrevet 25. april 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hunnkatter sterilisere man, hannkatter kastrerer man. Bare litt sånn flisespikkeri😁 Anonymkode: 5b304...640 Det er ikke helt riktig. https://evidensia.no/kjaeledyr-husdyr/kastrering-eller-sterilisering/ 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #10 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hunnkatter sterilisere man, hannkatter kastrerer man. Bare litt sånn flisespikkeri😁 Anonymkode: 5b304...640 Jeg har alltid hatt hannkatter, så jeg pleier å ringe å si: "kan du ta ballene til pus" så skjønner de hva jeg mener 😂 Anonymkode: 6e9ea...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #11 Del Skrevet 25. april 2024 Tabris skrev (2 minutter siden): Det er ikke helt riktig. https://evidensia.no/kjaeledyr-husdyr/kastrering-eller-sterilisering/ Se der! Da lærte jeg noe nytt i dag også🤩 Anonymkode: 5b304...640 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #12 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hunnkatter sterilisere man, hannkatter kastrerer man. Bare litt sånn flisespikkeri😁 Anonymkode: 5b304...640 Problemet er dagligtalen her, for sterilisering er ofte ikke det man velger. Kastrering av både hunn- og hannkatter. https://evidensia.no/kjaeledyr-husdyr/kastrering-eller-sterilisering/ Anonymkode: 6066c...fec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjelp23 Skrevet 25. april 2024 #13 Del Skrevet 25. april 2024 Min katt gjør det samme🥲 Twins😻😽✌️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #14 Del Skrevet 25. april 2024 Hjelp23 skrev (2 minutter siden): Min katt gjør det samme🥲 Twins😻😽✌️ Det er rene kattekoret i huset her, fordi det er faktisk 2 stk med løpetid.. samtidig😂😭😭 jeg ender opp med å si "nå er det nok!" Også roer de seg i 5-10 min🥲 jeg bor hjemme hos mine foreldre atm, kan heller ikke gjøre noe med det (vil ikke forklare hvorfor men kan ikke flytte ut akk nå)🙈 Anonymkode: 5c5c7...793 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #15 Del Skrevet 25. april 2024 Hjelp23 skrev (7 minutter siden): Min katt gjør det samme🥲 Twins😻😽✌️ Da er det på tide å få henne kastrert! Anonymkode: b2ca0...d79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 25. april 2024 #16 Del Skrevet 25. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hunnkatter sterilisere man, hannkatter kastrerer man. Bare litt sånn flisespikkeri😁 Anonymkode: 5b304...640 Det er feil. Kastrering er når man operer ut og fysisk FJERNER forplantningsorganene i kroppen til dyret. Dvs man fjerner testiklene hos hannkatter, og man fjerner livmor og eggstokker hos hunnkatter. Det er å kastrere. Når man steriliserer, beholder både hann- og hunnkatten disse organene, forskjellen er at man bare kutter egglederen eller sædlederen av, slik at eggene ikke kan vandre ned i livmoren og befruktes, og sædcellene ikke kan komme ut av testiklene. Dyret blir sterilt, men dyret vil likevel beholde full hormonproduksjon som før, noe de ikke har ved kastrering. Derfor velger nesten ingen dyreeiere å sterilisere dyrene sine (heller ikke katter), fordi da blir de jo like rabiate som før, med full løpetid og parringslyst og tilhørende slåssing osv. PS! Til ts; jeg hadde en hunnkatt for en del år siden. Når den fikk løpetid og ble helt rabiat og ikke til å ha i hus (men kunne ikke få gå ut nettopp pga løpetiden), så ga jeg den en katte-p-pille. Det stoppet løpetiden, dagen etter var hun som normalt igjen. Vet ikke om dette er noe dyrleger i dag anbefaler. Man vet jo at katter kan få svulster av p-piller for katter, men det er kanskje ved ukentlig medisinering over tid. En enkelt p-pille ved løpetid for å avbryte den er kanskje ikke så farlig? Spør dyrlegen om råd. Endret 25. april 2024 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #17 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hjelp, noen, hun maser intenst og har begynt å bite av stykker på døra, hun løper frem og tilbake og finner. IKKE roen😭😂 hun klorer på døra hele natten, og på dagen hopper hun (det er glass på døren med ramme) hopper opp og tar tak og biter av rammen på døren. Jeg vet ikke hva å gjøre, jeg har gitt mat, jeg gir kos og prøver å distrahere. Men så er det rett på igjen. Anonymkode: 5c5c7...793 Du kastrerer selvsagt den stakkars lille😢. Og du burde virkelig lese deg opp på hva det innebærer for en hunnkatt og ikke bli kastrert. De kastrerer ikke kun for å ikke få kattunger Anonymkode: b3f47...a8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #18 Del Skrevet 25. april 2024 Skjønner ikke at dere orker å ha katter med alt det fører med seg! Det er jo bare styr hele tiden! Anonymkode: e7035...0b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjelp23 Skrevet 25. april 2024 #19 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er rene kattekoret i huset her, fordi det er faktisk 2 stk med løpetid.. samtidig😂😭😭 jeg ender opp med å si "nå er det nok!" Også roer de seg i 5-10 min🥲 jeg bor hjemme hos mine foreldre atm, kan heller ikke gjøre noe med det (vil ikke forklare hvorfor men kan ikke flytte ut akk nå)🙈 Anonymkode: 5c5c7...793 Oiiiiiiiiida🥲😭😭😭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjelp23 Skrevet 25. april 2024 #20 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Da er det på tide å få henne kastrert! Anonymkode: b2ca0...d79 Ja det er nokk det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå