Gå til innhold

Er det bare jeg som overtenker e-poster fra sjefen? 😭


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er akkurat det jeg reagerer på. At kommunikasjonsformen forandrer seg. Det er ikke alle i denne tråden som skjønner det. 

Anonymkode: 0e35c...aee

Kanskje har sjefen din slutta røyke sokkene? Kanskje har han fått tilsnakk fra styret/kunder/andre. Du har rett og slett to valg. 1:er du ei nysgjerrig skravle kjærring som legger deg opp i alt og ingenting. Så spør du rett og slett sjefen hvorfor. 

2: Du gir blaffen og fortsetter som den gode arbeidstaker du er.

Er så utrolig at voksne mennesker heller spør en hel flokk med ukjente personer om svar. Fremfor å ta der opp med den det gjelder. 

Anonymkode: bd9bb...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når ble en vanlig melding med vanlig tegnsetting kaldt? Vi kan jo tolke et punktum i en melding som om noen er sure eller kalde. Hadde sjefen min sendt melodier med smilefjes og lignende hadde jeg trodd det hadde rablet for han.

Anonymkode: a15ff...9b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, noen synes kanskje at det er barnslig, spesielt fordi jeg er i 40-årene...men det er jo rart at sjefen som alltid har brukt emojis og har vært ekstra hyggelig i sine meldinger plutselig har sluttet å bruke dem HELT og svarer veldig tørt og rett på saken. Det oppleves jo som "kaldt". Eller? 

Da tenker man "sjefen liker meg ikke lenger" og "har jeg gjort noe galt?" 

Anonymkode: 0e35c...aee

Jeg skjønner at du reagerer når det plutselig endrer seg sånn. Men jeg ville tenkt at det ikke har noe med deg å gjøre, og i tillegg sluttet å bruke emojis tilbake.

Det er tross alt sjefen din så hvis sjefen faktisk har noe i mot deg eller har reagert på noe så har sjefen også et ansvar i å ta det opp med deg. Så hvis det kun er «kalde» svar på mail, så hadde jeg ikke lagt så mye i det, men som sagt kjørt samme stil tilbake. Kan være så mange årsaker til at sjefen svarer deg på den måten, som ikke har noe med deg å gjøre.

Og til alle som reagerer på emojis, jeg var også vant til å ikke bruke emojis/kun bruke smilefjes i mail, men så begynte jeg i en ny jobb hvor folk sendte hjerter og alle mulige emojis i hytt og pine. Så det var et sjokk. Men disse arbeidsplassene finnes og da er man rar om man ikke bruker emojis tilbake. Var en rar greie å vende seg til. Men dette er ofte steder hvor det er et yngre miljø. Sjefen min sender meg (og de andre) hjerter og alt mulig. Veldig rart men man blir vant til det.

Anonymkode: d8856...44c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et filter på jobbmailen som automatisk sletter alle mail fra min nærmeste leder før jeg rekker å lese de.

Anonymkode: 80725...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Kanskje har sjefen din slutta røyke sokkene? Kanskje har han fått tilsnakk fra styret/kunder/andre. Du har rett og slett to valg. 1:er du ei nysgjerrig skravle kjærring som legger deg opp i alt og ingenting. Så spør du rett og slett sjefen hvorfor. 

2: Du gir blaffen og fortsetter som den gode arbeidstaker du er.

Er så utrolig at voksne mennesker heller spør en hel flokk med ukjente personer om svar. Fremfor å ta der opp med den det gjelder. 

Anonymkode: bd9bb...2d6

Man kan jo ikke ta det opp med den det gjelder. "Unnskyld...ehh...men hvorfor er det ingen smilefjes i mailene dine lenger?". 

Anonymkode: 0e35c...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Man kan jo ikke ta det opp med den det gjelder. "Unnskyld...ehh...men hvorfor er det ingen smilefjes i mailene dine lenger?". 

Anonymkode: 0e35c...aee

Jeg kunne gjort det med min sjef, for vi har en god tone, men han er nok typen som ikke bruker emojier i meldinger til kona en gang, og han gjør det i alle fall ikke i epost. 

Men jeg hadde nok ikke gjort det. Jeg hadde valgt å tenke at det ikke hadde noe med meg å gjøre. Kanskje han ønsket å bli tatt mer profesjonell av andre og sluttet til alle, kanskje kona hans ble mistenksom, eller hvis det er en dame så kanskje hun måtte endre seg for å bli tatt seriøst av andre menn eller hun bare følte for å endre stil. Det kan være så mange grunner at du til slutt vil kunne klare å overbevise deg selv om at det er minst sannsynlig at det har med deg å gjøre, og i alle fall på en negativ måte.

Anonymkode: 6254a...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...