Silije Skrevet 25. april 2024 #1 Skrevet 25. april 2024 https://www.nrk.no/nordland/zarina-saidova-kastes-ut-av-norge-etter-avgjorelse-fra-une-1.16853673 Helt utrolig at det fortsetter å dukke opp saker som dette. Hun gjorde alt rett, og nemda velger fremdeles å straffe henne på verst tenkelig måte. Norge er en useriøs stat. 4 1
Bringebærsyltetøy Skrevet 25. april 2024 #2 Skrevet 25. april 2024 Samtidig er det jo nok av dem som får bli bare fordi de nekter å reise tilbake eller fordi de gråter i media. Synes du det er riktig? 18 12
Rosalilje84 Skrevet 25. april 2024 #3 Skrevet 25. april 2024 Jeg synes ikke det er rart at mange utlendinger ikke gidder å integreres. Som førstegenerasjonsinnvandrer har jeg veldig mange ganger hørt at jeg ikke burde klage på forholdene i Norge. Selv om jeg er norsk statsborger og aktiv i lokalpolitikken. Hvis jeg klaget, kunne jeg dra tilbake dit jeg kom fra, var beskjeden. Jeg har også flere ganger hørt "slik gjør vi ikke i Norge", "hvorfor lærer du barna morsmålet ditt, de skal jo ikke bo der borte?" og "du vet ingenting om det" når jeg blir med i diskusjonen av norske skikker, lovverk osv. Jeg er godt integrert, men føler at jeg blir drittlei slik behandling. 9 13 5
Tanuki Skrevet 25. april 2024 #4 Skrevet 25. april 2024 5 minutter siden, Bringebærsyltetøy said: Samtidig er det jo nok av dem som får bli bare fordi de nekter å reise tilbake eller fordi de gråter i media. Synes du det er riktig? Er det ikke meningen at UNE skal utvise skjønn og ta mennesklige hensyn? Jeg syntes det er dumt det skal gjøres eksempel av noen som har vokst opp her, snakker norsk og er integrert. Helt urimelig at hun straffes for at moren fikk opphold på feil grunnlag. 10 3
IDGAF Skrevet 25. april 2024 #5 Skrevet 25. april 2024 Tanuki skrev (1 time siden): Er det ikke meningen at UNE skal utvise skjønn og ta mennesklige hensyn? Jeg syntes det er dumt det skal gjøres eksempel av noen som har vokst opp her, snakker norsk og er integrert. Helt urimelig at hun straffes for at moren fikk opphold på feil grunnlag. Men hun har jo også fortsatt denne løgnen i diverse søknader i voksen alder. 14 13
Flovef Skrevet 25. april 2024 #6 Skrevet 25. april 2024 Rart med det hvordan lovlydige må ut mens de som dreper, raner, slår ned og voldtar som de holder på nå som aldri før får bli 3 11
sandpapirhode Skrevet 25. april 2024 #7 Skrevet 25. april 2024 Jeg er oppriktig nysgjerrig på hva Norge kan gjøre om de nekter å forlate landet. Er det noen her som kan reglene rundt akkurat dette?
Klossmajor Skrevet 25. april 2024 #8 Skrevet 25. april 2024 Jeg synes det er underlig at de to, som jo er kasakhstanere, har klart å få norske myndigheter til å tro at de er fra Tsjetsjenia. Driver de ikke med språktester av flyktninger for å verifisere om bakgrunnen deres stemmer? 11 5
Bringebærsyltetøy Skrevet 25. april 2024 #9 Skrevet 25. april 2024 sandpapirhode skrev (48 minutter siden): Jeg er oppriktig nysgjerrig på hva Norge kan gjøre om de nekter å forlate landet. Er det noen her som kan reglene rundt akkurat dette? Det er vel noe som heter tvangsretur...Eller? 3
Bringebærsyltetøy Skrevet 25. april 2024 #10 Skrevet 25. april 2024 Klossmajor skrev (10 minutter siden): Jeg synes det er underlig at de to, som jo er kasakhstanere, har klart å få norske myndigheter til å tro at de er fra Tsjetsjenia. Driver de ikke med språktester av flyktninger for å verifisere om bakgrunnen deres stemmer? Folk fra begge landene kan (som regel) russisk, så...Men enig med deg. 1
Babushka Skrevet 25. april 2024 #11 Skrevet 25. april 2024 At hun blir utvist handler nok mye om å sette et eksempel. Om de hadde fått opphold basert på denne løgnen er det jo fritt frem for andre. 11 3
Bringebærsyltetøy Skrevet 25. april 2024 #12 Skrevet 25. april 2024 Babushka skrev (6 minutter siden): At hun blir utvist handler nok mye om å sette et eksempel. Om de hadde fått opphold basert på denne løgnen er det jo fritt frem for andre. Det finnes jo allerede mange eksempler på folk som fikk opphold selv om de løy, løy, løy... Husker dere Maria Amelie? 1 1
Babushka Skrevet 25. april 2024 #13 Skrevet 25. april 2024 Rosalilje84 skrev (7 timer siden): Jeg synes ikke det er rart at mange utlendinger ikke gidder å integreres. Som førstegenerasjonsinnvandrer har jeg veldig mange ganger hørt at jeg ikke burde klage på forholdene i Norge. Selv om jeg er norsk statsborger og aktiv i lokalpolitikken. Hvis jeg klaget, kunne jeg dra tilbake dit jeg kom fra, var beskjeden. Jeg har også flere ganger hørt "slik gjør vi ikke i Norge", "hvorfor lærer du barna morsmålet ditt, de skal jo ikke bo der borte?" og "du vet ingenting om det" når jeg blir med i diskusjonen av norske skikker, lovverk osv. Jeg er godt integrert, men føler at jeg blir drittlei slik behandling. Mange spesielt ikke vestlige innvandrere oppdrar barna i sin egen kultur. De vil ikke integreres, men skal likevel kalle seg norske. Man blir aldri norsk om man ikke har en norsk kultur. Hvilke forhold er det du klager på da? Man skal kanskje være litt ydmyk når man kommer til ett nytt land og respektere og tilegne seg den norsk kulturen. Vi ender opp som Sverige om vi skal viske ut egen kultur, det at du sier du skjønner at innvandrere ikke vil integreres er skummelt. Mye strengere krav til innvandring og integrering er eneste løsning på dette problemet. 14 12
Babushka Skrevet 25. april 2024 #14 Skrevet 25. april 2024 Bringebærsyltetøy skrev (7 minutter siden): Det finnes jo allerede mange eksempler på folk som fikk opphold selv om de løy, løy, løy... Husker dere Maria Amelie? Ja, det er også eksempler på det motsatte der også små barn har vært involvert.
Smascha Skrevet 25. april 2024 #15 Skrevet 25. april 2024 Bringebærsyltetøy skrev (3 minutter siden): Det finnes jo allerede mange eksempler på folk som fikk opphold selv om de løy, løy, løy... Husker dere Maria Amelie? Maria Amelie (Madina Salamova) blei jo utvist frå Noreg. Ho vart sendt til Moskva i 2011. Men fordi ho ikkje hadde fått utestengelse frå Schengen-området kunne ho månadar seinare komme attende. Då med gyldig arbeidsløyve. (Trur det var på bakgrunn av jobb for ei avis eller liknande. Sjå NRK arikkel frå 2011: https://www.nrk.no/innlandet/amelie-tilbake-til-lillehammer-1.7607087 4
Rosalilje84 Skrevet 25. april 2024 #16 Skrevet 25. april 2024 Babushka skrev (15 minutter siden): Mange spesielt ikke vestlige innvandrere oppdrar barna i sin egen kultur. De vil ikke integreres, men skal likevel kalle seg norske. Man blir aldri norsk om man ikke har en norsk kultur. Hvilke forhold er det du klager på da? Man skal kanskje være litt ydmyk når man kommer til ett nytt land og respektere og tilegne seg den norsk kulturen. Vi ender opp som Sverige om vi skal viske ut egen kultur, det at du sier du skjønner at innvandrere ikke vil integreres er skummelt. Mye strengere krav til innvandring og integrering er eneste løsning på dette problemet. Integrering og assimilering er to helt forskjellige ting. Jeg respekterer den norske kulturen, men vil heller ikke begrave min egen. Jeg kaller meg heller ikke norsk, da det ikke finnes en eneste dråpe norsk blod i meg. Med klaging mener jeg når det har skjedd noe graverende i helsevesenet og lignende. 6
Rosalilje84 Skrevet 25. april 2024 #17 Skrevet 25. april 2024 1kr ,- skrev (1 time siden): Mener du seriøst at du som innvandrer skal ha noe med diskusjonen om norske skikker å gjøre?`Det er jo nettopp dette som gjør folk innvandringsmotstandere. Hvorfor kommer du hit hvis du vil endre skikkene og kulturen vår? Jeg prøver ikke å endre noen skikker. Men jeg er norsk statsborger, og da har jeg rett til å diskutere samfunnsviktige saker. 10 1
Babushka Skrevet 25. april 2024 #18 Skrevet 25. april 2024 Rosalilje84 skrev (1 minutt siden): Integrering og assimilering er to helt forskjellige ting. Jeg respekterer den norske kulturen, men vil heller ikke begrave min egen. Jeg kaller meg heller ikke norsk, da det ikke finnes en eneste dråpe norsk blod i meg. Med klaging mener jeg når det har skjedd noe graverende i helsevesenet og lignende. Det har du full rett og klage på. Men blir det ikke vanskelig for dine barn og stå med en fot i begge kulturer? Den norske kulturen vil bli vannet ut på sikt om vi skal forsette med like høy innvandring fra ikke vestlige land. Hvorfor ikke da heller velge å bo i et land med lik kultur som din egen? Det vil jo gjøre integreringen mye lettere. 7 6
Bringebærsyltetøy Skrevet 25. april 2024 #19 Skrevet 25. april 2024 Smascha skrev (24 minutter siden): Maria Amelie (Madina Salamova) blei jo utvist frå Noreg. Ho vart sendt til Moskva i 2011. Men fordi ho ikkje hadde fått utestengelse frå Schengen-området kunne ho månadar seinare komme attende. Då med gyldig arbeidsløyve. (Trur det var på bakgrunn av jobb for ei avis eller liknande. Sjå NRK arikkel frå 2011: https://www.nrk.no/innlandet/amelie-tilbake-til-lillehammer-1.7607087 Og jobben fikk hun fordi hun var i media. Noen bruker media for alt den er verdt. Det samme med Mustafa Hasan 3
Tror og ser det Skrevet 25. april 2024 #20 Skrevet 25. april 2024 Hun har jukset seg inn og vil bli sendt ut. Så blir det en ledig plass til en person som har behov for hjelp. 2 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå