Gå til innhold

Er det ikke ok å være ambisøs mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste denne og skjønner den helt

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/vi-ma-snakke-positivt-om-menn/o/5-95-1769328?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1D8cS24SkWfqIJtF1s0XYuUDhJJhgZWjfzNG4zumJxMnJExvxVoL_Uy7E_aem_AR2fJKamNtsa2zfF0klUecLsxPv6lymGll0gLYwOYBiXFQZoEcoJoydhHzj4zTtNovxsgO6tNtA8y5AGNeKBwe8i#Echobox=1713791858

Har jobbet i mange mannsdominerte yrker. Og eneste jeg klarer å komme på dette passer  er de få mennene som føler seg truet av meg og min kunnskap og posisjon. Disse menene ville også ha følt seg truet av andre menn. 

Alle de andre mennene jeg har jobbet med har vært og er stolte av sin karriere og de har vært stolte på hverandres og min. Denne ene perosonen som ikke aksepterer min podisjon og føler seg truet av min kunnskap.  Er for meg på ingen måte representerende for alle menn jeg har jobbet med.  Det er ola som har dette problemet.  Men nesten hver plass har minst en ola. Ola han føler seg underlegen. Av meg og alle de andre mennene. 

Sånn sett morsomere å jobbe med menn som feirer litt egen suksess og som feirer andres. Det har jeg aldri opplevd i kvinne yrker. Vi hadde bjelle som vi ringte i om vi fikk til ordre over en mill. Det var ikke ofte.  Men egen og hverandres suksess ble feiret av alle. 

Jeg bare lurer på hvor det komner inn at det er kvinners feil at gutter og menn gjør det dårligere?  

Det er vel i praksis hver enkelt sitt ansvar å gjøre en insats god nok til å lykkes. Menn kan jo ikke skylde på at damer brukte tide sin på lekser fremfor gaming  i skoletiden. Der må de jo ta ansvar selv.

Hvorfor drar jeg inn gaming.  Jo fordi jeg har nyvoksne barn.  I to klasser. Jentene har gengjort det bra. Gutta  de slet. Men så plinget jo alt av teknologi hele natta. Det var vrient å få egen sønn til å spise middag. Fordi det skulle spilles så fort man var inne døra. Og vi var jo super strenge som slo av alt nettet kl22 for da skulle det soves. Det var ikke uvanlig at jeg så det var kommunikasjon til kl 06 om morgen på gruppechatter på skoledager.  

Så kanskje man heller skal se litt mer mot foreldre og barna selv . For det sier seg jo selv at å være våken halve natta,  lite aktivitet og lite mat. Da er det ikke lett å få med seg ting på skolen . Så istedenfor å legge skylden på kvinnekjønnet for at gutta sliter på skolen.  Så kanskje man heller skal rette øynene mot en tafatt foreldre generasjon  som ikke klarer å legge til  rette for godt læringsgrunnlag. Og at gutta også må ta litt mer ansvar for egne prioriteringer iht å nå mål og lykkes. 

Her kan også mennene hjelp mer sønnene sine på rett vei. 

Anonymkode: 6974e...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...