Gå til innhold

Jeg har så utrolig lyst til å ha selvtillit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri i mitt liv hatt selvtillit. Ble mobbet som barn og dårlig behandlet av lærere på ungdomsskolen, opplevde aldri å bli løftet opp, skrytt av eller "tatt vare på". Jeg vet mamma prøvde så godt hun kunne men hun kom til kort når ingen andre ga meg anerkjennelse. Hun har fortalt at hun merket det godt allerede når jeg var i barneskolealder, jeg var kjempe redd for nye ting og ville sjeldent prøve noe nytt. Mye nervøsitet. 

For å være ærlig vet jeg ikke hva selvtillit her. Saken er at alt er galt med meg, både personlighet og utseende. Mange usjarmerende trekk ved personligheten, som barn og ungdom var jeg en del med gutta fordi jentene mobbet meg, så jeg var en del av guttegjengen. Med andre ord ikke jenta som fikk oppmerksomhet fra guttene, var heller hun som fikk høre hvor gira guttene var på andre jenter. Har vel noen "maskuline" trekk fra det og i dag kommer jeg fortsatt best overens med menn når det gjelder vennskap. Kommer overens med kvinner også naturligvis, men jeg har ikke venninner. Det har jeg ikke hatt på 10 år. 

Pen har jeg heller aldri vært. Har mange ganger vurdert å legge meg under kniven. Har heller aldri hatt en bra kropp da jeg ikke har brydd meg om kosthold eller trening. Vokste ikke opp i et aktivt hjem og deltok aldri på fritidsaktiviteter. Trening har jeg prøvd et par ganger, på treningssenter, men jeg takler det ikke. 

Sammenligner meg svært mye med andre kvinner. Jeg taper alltid, men jeg innser at jeg setter andre på en pidestall. Jeg er blind for andres uheldige trekk når det kommer til personlighet og utseende. 

Poster i "singelliv og dating" da en av grunnene til at jeg ønsker selvtillit, er at jeg har lyst på kjæreste igjen. Jeg har hatt kjæreste før, men det er også 10 år siden, jeg var veldig forelsket og forelskelsen tok bort den dårlige selvtilliten da det var så utrolig åpenbart at han var forelsket i meg. Han var også flink til å betrygge meg og "hype meg opp". Nå er jeg jo en voksen dame og jeg kan ikke forvente samme behandlingen, jeg må hype meg selv opp og jeg aner ikke hvordan jeg skal klare det. 

Vil så inderlig date, vil ha en trofast partner, masse bra sex, jeg savner veldig mye å ha sex og jeg vet at jo bedre selvtilliten min er jo bedre blir sexlivet også. Men slik situasjonen er nå kan jeg ikke forstå at en mann kan bli hard av å se meg naken eller i det hele tatt bli glad av å se meg smile. 

Vet ikke helt hvor jeg begynner. Treningssenter er ikke aktuelt, jeg har prøvd, jeg går derifra gråtende til butikken hvor jeg kjøper sjokolade og trøstespiser. Jeg klarer aldri å bli som damene som er der. Jeg vet heller ikke om jeg ønsker å bruke flere timer på treningssenter i uka da jeg har nok av hobbyer jeg liker å bruke fritiden min på. Om det er det eneste som skal til for å få selvtillit og bli bra nok, så kan jeg nok se langt etter kjæreste. 

Tør ikke se menn i øynene, tør ikke være meg selv, da "meg selv" virker feil, for lite feminin, jeg vet ikke. Har bare lyst til å føle meg bra nok og møte en mann som ser på meg som det og ikke bare som en han tar til takke med. Ønsker jo å bli elsket men jeg ønsker jo også å elske tilbake. 

K30 

Anonymkode: b1250...371

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har lyst til å få bedre selvtillit, spørs det om "Singelliv og dating" er stedet, for av alle Kvinneguidens underforum, er dette kanskje det tøffeste stedet å være.

Hemmeligheten ved selvtillit er å sette ting i perspektiv; hvis man ser på noen og får dårlig selvtillit, vil situasjonen bli fullstendig annerledes om man i stedet tenker på at man lever på en bitte liten planet i et enormt verdensrom, og at uansett hva man enn gjør eller ikke gjør, er dette uvesentlig i den store sammenhengen. Heller ikke er det noen grunn til å sammenligne seg med andre; stilt ovenfor stjernehimmelen står vi helt, helt alene.

Så om jeg skulle gi deg et godt råd, ville jeg ha anbefalt å vente litt med kjærligheten da dagens opplegg med "dating" er knalltøft, det er mye "bruk og kast" og stor sjanse for at man vil føle seg såret etter hvert; i stedet kan det være en idé å lære seg å få bedre selvtillit ved å utfordre seg selv i hverdagen, og øve på ting som nettopp dette med å sette ting i perspektiv, eller lære seg å bli trygg på seg selv; lære å akseptere at man er det uperfekte mennesket man er, med både svake og sterke sider.

Det er en gammel klisjé, men før man kan begynne å elske andre, bør man kunne lære å bli glad i en selv; bli trygg - trist å høre at andre har mobbet deg og trykket deg ned; kjenner mange som har opplevd dette, og vet hva dette gjør med mennesker, men livet er ingenting å være redd for; livet er den eneste sjansen vi får til å leve her på denne vesle planeten, og det er ingen grunn til å la denne sjansen gå til spille ved å stå i skyggene og føle seg utrygg.

Hvordan man ser ut eller hvor mye man veier, er uvesentlig; du er deg selv, et levende menneske som kan bidra med noe i verden som ingen andre er i stand til - tiden går og går, og før man vet ordet av det har tiårene gått og man vil være gammel eller bli borte, så det gjelder å ta vare på øyeblikket og dagen idag; en dag som aldri kommer tilbake igjen når den er over og forsvinner i tidens horisont.

Uansett lykke til videre på alle måter, og håper at alt ordner seg for deg.

- B. smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Anonymkode: 07fc7...370

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Har aldri i mitt liv hatt selvtillit. Ble mobbet som barn og dårlig behandlet av lærere på ungdomsskolen, opplevde aldri å bli løftet opp, skrytt av eller "tatt vare på". Jeg vet mamma prøvde så godt hun kunne men hun kom til kort når ingen andre ga meg anerkjennelse. Hun har fortalt at hun merket det godt allerede når jeg var i barneskolealder, jeg var kjempe redd for nye ting og ville sjeldent prøve noe nytt. Mye nervøsitet. 

For å være ærlig vet jeg ikke hva selvtillit her. Saken er at alt er galt med meg, både personlighet og utseende. Mange usjarmerende trekk ved personligheten, som barn og ungdom var jeg en del med gutta fordi jentene mobbet meg, så jeg var en del av guttegjengen. Med andre ord ikke jenta som fikk oppmerksomhet fra guttene, var heller hun som fikk høre hvor gira guttene var på andre jenter. Har vel noen "maskuline" trekk fra det og i dag kommer jeg fortsatt best overens med menn når det gjelder vennskap. Kommer overens med kvinner også naturligvis, men jeg har ikke venninner. Det har jeg ikke hatt på 10 år. 

Pen har jeg heller aldri vært. Har mange ganger vurdert å legge meg under kniven. Har heller aldri hatt en bra kropp da jeg ikke har brydd meg om kosthold eller trening. Vokste ikke opp i et aktivt hjem og deltok aldri på fritidsaktiviteter. Trening har jeg prøvd et par ganger, på treningssenter, men jeg takler det ikke. 

Sammenligner meg svært mye med andre kvinner. Jeg taper alltid, men jeg innser at jeg setter andre på en pidestall. Jeg er blind for andres uheldige trekk når det kommer til personlighet og utseende. 

Poster i "singelliv og dating" da en av grunnene til at jeg ønsker selvtillit, er at jeg har lyst på kjæreste igjen. Jeg har hatt kjæreste før, men det er også 10 år siden, jeg var veldig forelsket og forelskelsen tok bort den dårlige selvtilliten da det var så utrolig åpenbart at han var forelsket i meg. Han var også flink til å betrygge meg og "hype meg opp". Nå er jeg jo en voksen dame og jeg kan ikke forvente samme behandlingen, jeg må hype meg selv opp og jeg aner ikke hvordan jeg skal klare det. 

Vil så inderlig date, vil ha en trofast partner, masse bra sex, jeg savner veldig mye å ha sex og jeg vet at jo bedre selvtilliten min er jo bedre blir sexlivet også. Men slik situasjonen er nå kan jeg ikke forstå at en mann kan bli hard av å se meg naken eller i det hele tatt bli glad av å se meg smile. 

Vet ikke helt hvor jeg begynner. Treningssenter er ikke aktuelt, jeg har prøvd, jeg går derifra gråtende til butikken hvor jeg kjøper sjokolade og trøstespiser. Jeg klarer aldri å bli som damene som er der. Jeg vet heller ikke om jeg ønsker å bruke flere timer på treningssenter i uka da jeg har nok av hobbyer jeg liker å bruke fritiden min på. Om det er det eneste som skal til for å få selvtillit og bli bra nok, så kan jeg nok se langt etter kjæreste. 

Tør ikke se menn i øynene, tør ikke være meg selv, da "meg selv" virker feil, for lite feminin, jeg vet ikke. Har bare lyst til å føle meg bra nok og møte en mann som ser på meg som det og ikke bare som en han tar til takke med. Ønsker jo å bli elsket men jeg ønsker jo også å elske tilbake. 

K30 

Anonymkode: b1250...371

Jeg kan garantere 3 ting. 

1. Det her ligger i hodet ditt og bare der.

2. Operasjoner og treningsstudio kan gi deg en maske av bedre selvtillit..men inni vil du være den samme.

3. Veien ut av det her er å gjøre nettopp det du føler den dårlige selvtilliten hindrer deg i å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger definitivt en mindset change. Dor det første begynn å ha på subliminal sleep videos for confidence på YouTube hele natta. Jeg har sett dette endre mange med ekstremt lav selvfølelse, flere av dem går nå i bikini på stranden uten problem osv. Begynner å merke forskjell etter to måneder, og det blir bare bedre og bedre. Det høres humbug ut, men det koster deg ingenting å prøve!

Ellers er det jo slik at selvfølelse bygges best gjennom mestringsfølelse. Ikke gjennom validering av andre. Så du må finne måter å få mesrribgsfølelse. Hva med å ta tak i kostholdet? Det har jo en vanvittig påvirkning på din mentale status og på utseendet.

Anonymkode: caa31...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å trene for å bli slank, bare spise færre kalorier. Muskulatur har du allerede under fettet. Men det vil ikke nødvendigvis gi deg selvtillit å bli slank. Kanskje du bare finner noe annet å skylde på?

Personlig ville jeg valgt deg bort på grunn av maskulin oppførsel og at du er nære venner med andre menn. Jeg ønsker ikke å konkurrere om å være den maskuline i forholdet, eller konkurrere eller bli sammenlignet med andre menn som aldri forsvinner, eller risikere å bli snakket om med andre menn. Dette er store røde flagg for meg. Det er ikke vekten eller selvtilliten din.

Anonymkode: d2dee...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har aldri i mitt liv hatt selvtillit. Ble mobbet som barn og dårlig behandlet av lærere på ungdomsskolen, opplevde aldri å bli løftet opp, skrytt av eller "tatt vare på". Jeg vet mamma prøvde så godt hun kunne men hun kom til kort når ingen andre ga meg anerkjennelse. Hun har fortalt at hun merket det godt allerede når jeg var i barneskolealder, jeg var kjempe redd for nye ting og ville sjeldent prøve noe nytt. Mye nervøsitet. 

For å være ærlig vet jeg ikke hva selvtillit her. Saken er at alt er galt med meg, både personlighet og utseende. Mange usjarmerende trekk ved personligheten, som barn og ungdom var jeg en del med gutta fordi jentene mobbet meg, så jeg var en del av guttegjengen. Med andre ord ikke jenta som fikk oppmerksomhet fra guttene, var heller hun som fikk høre hvor gira guttene var på andre jenter. Har vel noen "maskuline" trekk fra det og i dag kommer jeg fortsatt best overens med menn når det gjelder vennskap. Kommer overens med kvinner også naturligvis, men jeg har ikke venninner. Det har jeg ikke hatt på 10 år. 

Pen har jeg heller aldri vært. Har mange ganger vurdert å legge meg under kniven. Har heller aldri hatt en bra kropp da jeg ikke har brydd meg om kosthold eller trening. Vokste ikke opp i et aktivt hjem og deltok aldri på fritidsaktiviteter. Trening har jeg prøvd et par ganger, på treningssenter, men jeg takler det ikke. 

Sammenligner meg svært mye med andre kvinner. Jeg taper alltid, men jeg innser at jeg setter andre på en pidestall. Jeg er blind for andres uheldige trekk når det kommer til personlighet og utseende. 

Poster i "singelliv og dating" da en av grunnene til at jeg ønsker selvtillit, er at jeg har lyst på kjæreste igjen. Jeg har hatt kjæreste før, men det er også 10 år siden, jeg var veldig forelsket og forelskelsen tok bort den dårlige selvtilliten da det var så utrolig åpenbart at han var forelsket i meg. Han var også flink til å betrygge meg og "hype meg opp". Nå er jeg jo en voksen dame og jeg kan ikke forvente samme behandlingen, jeg må hype meg selv opp og jeg aner ikke hvordan jeg skal klare det. 

Vil så inderlig date, vil ha en trofast partner, masse bra sex, jeg savner veldig mye å ha sex og jeg vet at jo bedre selvtilliten min er jo bedre blir sexlivet også. Men slik situasjonen er nå kan jeg ikke forstå at en mann kan bli hard av å se meg naken eller i det hele tatt bli glad av å se meg smile. 

Vet ikke helt hvor jeg begynner. Treningssenter er ikke aktuelt, jeg har prøvd, jeg går derifra gråtende til butikken hvor jeg kjøper sjokolade og trøstespiser. Jeg klarer aldri å bli som damene som er der. Jeg vet heller ikke om jeg ønsker å bruke flere timer på treningssenter i uka da jeg har nok av hobbyer jeg liker å bruke fritiden min på. Om det er det eneste som skal til for å få selvtillit og bli bra nok, så kan jeg nok se langt etter kjæreste. 

Tør ikke se menn i øynene, tør ikke være meg selv, da "meg selv" virker feil, for lite feminin, jeg vet ikke. Har bare lyst til å føle meg bra nok og møte en mann som ser på meg som det og ikke bare som en han tar til takke med. Ønsker jo å bli elsket men jeg ønsker jo også å elske tilbake. 

K30 

Anonymkode: b1250...371

Virker på meg som om du har et lavt selvbilde...

Da kan man tenke veldig dårlig om seg selv...

Typisk sånn "jeg er ikke god nok", "alle andre er bedre enn meg", "jeg mislykkes" osv...

Dette er negative tankemønstre som setter seg fast på en måte, og det er ikke bra....

Er det slik du føler det? 

Man må først lære seg å elske seg selv for den man er på godt og vondt, før man kan elske noen andre ❤️

Og hvis ikke du klarer å tenke godt om deg selv....Hvem skal gjøre det da? 

Altså dette er jo oppskriften på å bli utnyttet slik jeg ser det.....

Kjære TS...

Hva gjør deg glad? 

Oppfordrer deg til å lage en liste på det...

Så gjør du det...

Begynn i det små er mitt råd...

Så kan det hende du oppdager etterhvert at det faktisk ikke er så mye som skal til, for å kunne ha det bra....

Når andre mennesker ser at du har det bra så vil du automatisk tiltrekke deg menn ❤️

Ikke alltid, men ofte er det slik..

Utstråling og glede går hånd i hånd...

Noe menn synes er attraktivt er min erfaring...

Heier på deg TS ❤️

Endret av Irak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dating burde være det siste du fokuserer på akkurat nå. Når man har så dårlig selvtillit som du har så er det veldig fort gjort at du finner menn som ikke er snille med deg.

Du har nok godt av å prate med en psykolog.

Anonymkode: 4b6e2...fad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...