Gå til innhold

Grandiosa på tilbud. Er det vanskelig for folk å forstå at mange LIKER Grandiosa ?


Cyndaquil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg liker Grandiosa, men spiser det aldri. Kanskje det er det folk egentlig vil frem til? For hvem har vel lyst til å stappe i seg selve definisjonen på ultraprosessert søppel 🤔

Anonymkode: bc154...754

På hvilken måte er akkurat Grandiosa definisjonen på "ultraprosessert søppel"? Kan du henvise til noen dokumentasjon på det utsagnet? Spør ikke for å være frekk, jeg lurer oppriktig på hva som definerer akkurat Grandiosa som ultraprosessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hotwife skrev (32 minutter siden):

Er vel samme folkene som hamstrer pepsi max på tilbud og fyller skapene med sjokoladeplater 4 for 100....

Nettopp, blir som musa på hytta som lagrer musegift i tøfler og sko..i fall hu ikke stryker ihjel nok etter første måltidet..😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er spik spenna gærne. Går mann av huset for billig Grandiosa. Hvorfor setter de ikke ned prisen på sunn mat som kroppen har nytte av? Men folk flest vet ikke sitt eget beste😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familietreff på Egon. Seksåringen var ikke helt imponert over deres litt lunkne pizzabuffet, vinket  på kelneren og spurte. "Har dere ikke Grandiosa!"

Anonymkode: 9e705...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom så synes jeg det er godt. Men for di som har dårlig råd så forstår jeg at dem kjøper den. Lell om det er utrolig mye kalorier i den. Og man blir fort sulten igjen på den. 

Anonymkode: 2bcec...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å se hva som kalles pizza. Grandiosa har ingenting med pizza å gjøre.

Nordmenn og matvaner/kultur er ganske trist generelt. Pizza-hamburger+gatekjøkkenmat er favoritten til de fleste.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltids en nød-grandis i fryseren :)

Spiser det ikke så ofte, men si det er dagen derpå, man er bakfull, bare fysen på noe salt og smeltet ost. Det er som å slenge sammen en helt basic quesadilla eller ostesmørbrød eller lage makaraoni med ost eller noe.

Jeg er faktisk egentlig litt foodie, men noen ganger vil man bare ha karbohydrater og ost, og det kan til og med være litt smakløst om man er småkvalm. Men jeg spiser bare et par stykker, pleier å dele den i to. Jeg blir bare mer kvalm om jeg spiser for mye av den.

Grandiosa er ikke den beste frossenpizzaen, men jeg synes ikke det er enorme kvalitetsforskjeller heller på dem. 

Anonymkode: d47f3...6b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes helt ærlig at Grandios er utrolig god. Det eneste man må gjøre er på ta av paprikaen, men ellers er det perfekt fordeling av osten og pizzakjøttet. (Det er faktisk ikke skinke, sikkert derfor den er så god)

Anonymkode: 33061...a1f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLine skrev (17 minutter siden):

Trist å se hva som kalles pizza. Grandiosa har ingenting med pizza å gjøre.

Nordmenn og matvaner/kultur er ganske trist generelt. Pizza-hamburger+gatekjøkkenmat er favoritten til de fleste.

Lat oss få vera triste i dine auge.

Anonymkode: 10e0b...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Grandis jeg 😄 Men spiser det ikke så ofte. Jeg hamstrer heller ikke når det er på tilbud 😊

Men som andre har skrevet, det er andre frossen-pizza'er som smaker bedre 😊 Savner Nduja-pizza fra Rema 1000 🥲

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i helsevesenet og må ofte handle for pasientene. Å kjøpe Grandiosa er enda flauere enn å kjøpe røyk og Se og Hør, og jeg passer alltid på å gjøre det i arbeidsklær så folk ikke tror det er til meg selv.

Enig med dem som sier at frossenpizza har lite med pizza å gjøre. Men ærlig talt, om man først skal ha en frossenpizza, hvorfor ikke ta en som smaker noe? Det sier jo litt at folk tar ketchup på den, herregud.

Anonymkode: 6b822...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grandiosa er ikke spesielt godt. Det er 4 år siden sist jeg spiste det, og da angret jeg etterpå.

Jeg lager pizza selv. Med luftig, god bunn og godt fyll på! Lager da et par pizzaer, og fryser ned det som ikke blir spist. Kjapt og lettvint å ta opp et stykke ved behov eller når en bare har lyst på et stykke.  Lager gjerne ulike varianter. Grov bunn, blanding/fin bunn og ulik type fyll på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grandiosa er vel egentlig "studentmat", sammen med nudler, i den forstand at det tradisjonelt har vært relativt billig og lettvint og ikke inneholder noe av det man faktisk trenger.

Men, når de skal ha 60 kr for en helt standard Grandis er de på bærtur, 20 kr er mer enn nok.

Selv kjøpte jeg 3 stk når de hadde "knalltilbud" sist men merket at det er rimelig døll mat. Man må peise på med så mye ekstra at en "god" Grandis koster mye, da kunne man like gjerne laget pizza fra bunnen selv :D

Jeg liker en del av Dr. Ökter(?) men som oftest lager jeg pizza selv, det er ikke så mye pes å sette deig og lage saus på forhånd, slik at man man lage skikkelig Napolitansk pizza kjapt og greit (og smaker 1000 ganger bedre).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELSKER Grandiosa!! Det er tidenes comfort-food! Å komme hjem dausliten fra jobb og bare fyre løs en grandis, DEILIG. Ikke noe kokkelering, ikke noe oppvask, ikke masse penger. Hver gang samboer reiser vekk så tar jeg en grandis. 

Spesielt kjøttdeig og løk med ketchup på toppen. Og et glass Pepsi Max. Nam nam nam.

Og hvis noen lurte, jeg er 33 år og jobber som jurist. Det første jeg gjør når jeg kommer hjem er å rive av meg hvitskjorta, ta på joggebuksa og embrace alt av trashyness med både grandis og paradise hotel. Det er livet ass ❤️

Anonymkode: 7685a...5a5

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg med grandis en gang i blant, men det finnes definitivt bedre alternativer der ute. 
De av dere som sier at den smaker absolutt ingenting bør kanskje sjekke smaksløkene deres? 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg synes helt ærlig at Grandios er utrolig god. Det eneste man må gjøre er på ta av paprikaen, men ellers er det perfekt fordeling av osten og pizzakjøttet. (Det er faktisk ikke skinke, sikkert derfor den er så god)

Anonymkode: 33061...a1f

Det er MUK skinke.

Anonymkode: 43557...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er jo at det inneholder mye salt. Grandiosa Original inneholder 0,9g -  pr 100g / 2,7g - per porsjon 300g. En grandiosa er 575g.

Mennesker bør ikke spise mer enn 5g salt om dagen.

Så sier du kanskje,  at du ikke spiser en hel grandiosa, så det blir ikke så mye salt. Men tenker du over resten av dagen? All pålegget du spiser? Brødet? Det er salt i MYE mat.

Det er også en av grunnene til at jeg unngår ferdigpizza/ferdigmat/kjøpebrød. Jeg dropper salt på hjemmelaget pizza, det blir ikke smakløst. Vil andre ha salt på, kan de strø på når de har pizzastykke på tallerken. 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Hotwife said:

Er vel samme folkene som hamstrer pepsi max på tilbud og fyller skapene med sjokoladeplater 4 for 100....

Det er da bare smart, dersom man vet at det er det det går i.
Hvorfor skal man betale nærmest dobbel pris for noe man generelt forbruker?

Greit nok, det skal ikke være en unnskyldning til å stappe seg eller hamstre noe hinsides, bare fordi det er på tilbud. Men, å kjøpe inn og ha stående når det først er gode tilbud, er generelt noe man absolutt bør gjøre, det er bare sunn husholdningsøkonomi.

- Dersom man ikke har en merkelig fetish for å betale mer, bare for å betale mer da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (1 time siden):

Sier du det om alle som kjøper ferdigmat? Nesten all mat utenfor grønnsaksdisken i en butikk er prosessert. Hvorfor dette hatet mot akkurat Grandiosa?

Grandiosa smaker jo rett og slett vondt. Det gjør jo ikke all annen ferdigmat.

Anonymkode: 51694...b53

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...