Gå til innhold

Grandiosa på tilbud. Er det vanskelig for folk å forstå at mange LIKER Grandiosa ?

Cyndaquil

Anbefalte innlegg

Hensatt skrev (1 time siden):

Sier du det om alle som kjøper ferdigmat? Nesten all mat utenfor grønnsaksdisken i en butikk er prosessert. Hvorfor dette hatet mot akkurat Grandiosa?

jeg sier det til alle som kjøper ferdigmat, men du kan ikke mene seriøst at alt utenfor grønnsaksdisken er på linje med grandiosa? prosessert og ultraprosessert er forøvrig helt forskjellige ting. En jarlsberg eller yoghurt naturell er prosessert, men ikke ultraprosessert sånn en skyr eller tubeost er. Rent kjøtt, fisk, kylling, egg, mel og havregryn, frø og nøtter - det er masse mat å få kjøpt som ikke har lange ingredienslister.

Grandiosa er selvsagt ikke noe verre enn posemat, ferdig bakst, kjøpe-kjeks, wienerpølser etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker absolutt ikke Grandiosa eller annen frossenpizza. Ikke barna heller. 

Anonymkode: 2155a...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som broren min - som var storforbrukerav Grandiosa da han var student - "Grandiosa er ikke pizza" 😉 Personlig foretrekker jeg andre frossenpizzaer enn Grandiosa, men det er jo bare en smakssak :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor godt sterkt og crispy grandis med pommeskrydder er min comfort food uka jeg skal ha mensen og får cravings på de særeste ting 😂 Dét, og de svære ostepoppene er mine "syndebukker", selv om jeg ikke alltid gir etter for cravingsene. Skal tipse mannen om grandis på tilbud, greit å ha til en regnversdag 👍🏻

Anonymkode: 3fe2f...4df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Å spise Grandiosa er som å fortelle at man liker misjonærstillingen når man kommer til en lukket BDSM-klubb med lenker hengende fra taket og et rikholdig utvalg pisker på veggene.

Dette er mat for gjennomsnittsmennesket; de sofistikerte som kan fortelle hvilken årgang det er snakk om og hvilken gård dette kommer fra ved å smake et glass vin fra en flaske til 20.000, foretrekker noe annet.

Anonymkode: 090c6...028

🤮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt over halvparten av de største kritikerne er jo litt "dumme" da... Det virker som om de tror at de som hamstrer/kjøper grandiosa ikke spiser noe annet.... Jeg spiser en grandis et par ganger i året, ungdommene i huset litt flere ganger. Jeg kjøper også inn til å ha i frysen når det er tilbud. Det jeg ikke forstår derimot, er denne hamstringen hvor folk kun tenker på seg selv! 

Anonymkode: a8da7...9bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, Cyndaquil said:

Og kommentater feltet florerer med kommentater som «bortkasta, hvem liker Grandiosa» «dette er ikke mat». «Pappaplate» «kun navere spiser dette»

Misliker slike kommentarer jeg også. Åpenbart er Grandiosa mat. 

I tillegg er smaken som baken. Folk liker forskjellige ting og det er ikke noe fasitsvar på hva som er god og dårlig mat. 

Anonymkode: 750a1...724

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ironisk at nesten akkurat det TS kritiserer, skjer på nytt i denne tråden :)

Må innrømme at jeg heller ikke helt skjønner dette behovet for å fortelle at man ikke spise Grandiosa. Noe gjør åpenbart det, og det må vel være greit?

Også lurer jeg litt på dette med ikke å spise "drittmat". Er det bare meg som noen ganger faktisk heller har lyst på det enn mer fancy greier? Jeg vet jo f.eks. at fiskekaker ikke er det flotteste man kan spise, men noen ganger er det akkurat det jeg har lyst på. Akkurat som jeg noen ganger vil se på "søple-tv" som Love Island, Real housewives osv. Vet godt at det er dårlig, og noe jeg vil glemme ganske fort... men så er det litt gøy likevel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gnå said:

Også lurer jeg litt på dette med ikke å spise "drittmat". Er det bare meg som noen ganger faktisk heller har lyst på det enn mer fancy greier? Jeg vet jo f.eks. at fiskekaker ikke er det flotteste man kan spise, men noen ganger er det akkurat det jeg har lyst på. Akkurat som jeg noen ganger vil se på "søple-tv" som Love Island, Real housewives osv. Vet godt at det er dårlig, og noe jeg vil glemme ganske fort... men så er det litt gøy likevel. 

I tillegg kan det være nostalgi og tradisjon. Da jeg var barn fikk vi alltid Grandiosa etter vi hadde hatt vedlikehold på hytta. Det har jeg fortsatt med som voksne og synes Grandiosaen smaker ekstra godt etter jeg har jobbet på hytta. Det sitter selvsagt kun i holdet mitt, men sånn er det jo ofte med mat. Det er ikke kun hva man spiser, men omstendighetene rundt. 

Anonymkode: 750a1...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt morsom at grandis-misjonærene ikke bare kjøper det de liker men må opprette en tråd om at noen ikke liker det,, selv de som tenker med ræva forstår at når man oppretter en sånn tråd vil kritikken komme, hadde ikke tråden blitt opprettet hadde sikkert ikke folk kritisert den hellige kartongen heller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnå skrev (46 minutter siden):

Litt ironisk at nesten akkurat det TS kritiserer, skjer på nytt i denne tråden :)

Nja... Det legges jo opp til at folk fra begge sider skal svare her da. Ellers ser jeg ikke grunnen til å lage en tråd om det på et diskusjonsforum.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om vi kunne lest Grandiosakjøpernes tanker. Da tror jeg vi hadde funnet ganske mange som tenkte billig, spiselig, enkelt, og grei reservemat.  Jeg har ikke noe imot å få servert det hos andre, men jeg kjøper det ikke selv, fordi jeg er glad i å lage mat.  

Anonymkode: f679f...b2a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (1 time siden):

jeg sier det til alle som kjøper ferdigmat, men du kan ikke mene seriøst at alt utenfor grønnsaksdisken er på linje med grandiosa? prosessert og ultraprosessert er forøvrig helt forskjellige ting. En jarlsberg eller yoghurt naturell er prosessert, men ikke ultraprosessert sånn en skyr eller tubeost er. Rent kjøtt, fisk, kylling, egg, mel og havregryn, frø og nøtter - det er masse mat å få kjøpt som ikke har lange ingredienslister.

Grandiosa er selvsagt ikke noe verre enn posemat, ferdig bakst, kjøpe-kjeks, wienerpølser etc.

Problemet er at for den vanlige forbruker ikke er mulig å vite hva som er ultraprosessert og ikke. Hvor lang må en ingrediensliste være for å kalle det ultraprosessert og hvor i alle dager går denne magiske grensen?

Dette er det altfor mange meninger om og ikke noe som har et fasitsvar, og det ser man jo når du blander inn Skyr som eksempel. Skyr har for øvrig kun èn ingrediens i utenom melkesyrebakteriene (som for øvrig lages av samme melka)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat

Er det vanskelig for folk å forstå at mange LIKER Grandiosa ?

Nei, det er ikke vanskelig å forstå. Det er jo ikke akkurat noen nyhet at nordmenn generelt ikke har matkultur. Det viktigste med mat er tydeligvis at den er billigst mulig, smaker minst mulig og tar kortest mulig tid å lage.

Når det er utgangspunktet er det overhode ikke vanskelig å forstå at mange liker Grandiosa, den tilfredsstiller jo alle kravene.

Anonymkode: 0781f...d5a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (1 minutt siden):

Problemet er at for den vanlige forbruker ikke er mulig å vite hva som er ultraprosessert og ikke. Hvor lang må en ingrediensliste være for å kalle det ultraprosessert og hvor i alle dager går denne magiske grensen?

Dette er det altfor mange meninger om og ikke noe som har et fasitsvar, og det ser man jo når du blander inn Skyr som eksempel. Skyr har for øvrig kun èn ingrediens i utenom melkesyrebakteriene (som for øvrig lages av samme melka)

Ultraprosessert har blitt ett moteord som mange bruker uten at de har det minste begrep om hva som ligger i ordet, akkurat som turbo for noen år siden, så til og med gressklippere som het Turbo fordi folk trodde turbo var bra.

Anonymkode: 6aeac...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Grandiosa smaker jo rett og slett vondt. Det gjør jo ikke all annen ferdigmat.

Anonymkode: 51694...b53

Siden det selges 25 millioner Grandiosa tror jeg ikke alle er enige med deg. Skjønner fremdeles ikke dette hatet mot akkurat Grandiosa. Om man ikke liker noe er det vel bare å la være å kommentere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker Grandiosa på samme måte som jeg også liker f.eks. Joikakaker og sånn spaghetti på boks. Det er noe minner ved det som jeg liker. Er det gourmetmat? Nei. Men det trenger det heller ikke være. Av og til er det noe helt spesifikt man vil ha, og av og til er det Grandiosasmaken.

Anonymkode: 87a32...704

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (1 minutt siden):

Siden det selges 25 millioner Grandiosa tror jeg ikke alle er enige med deg. Skjønner fremdeles ikke dette hatet mot akkurat Grandiosa. Om man ikke liker noe er det vel bare å la være å kommentere...

Og om man liker det kan man vel bare kjøpe det og kose seg med det uten at man lager tråder om at noen ikke liker det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har Grandiosa blitt en tradisjon, da jeg var liten så var tirsdager Grandiosa og Donald dag. Mor stekte Grandiosa og lagde masse salat, grillkrydder og Thousand Island var fast tilbehør.

Anonymkode: 36ac4...09d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to tenåringer,  og de er på trening/kamp/venner hver dag og vi er ofte en manko til middag. En trener tidlig og en trener sent. Det er greit å ha litt grandiser i fryseren til sånne dager. Pleier alltid å legge på litt mer fyll og dele den i to før steking og fryse ned halve igjen. 

Har klart oss uten grandis denne uka, men har kjøpt ferdige små pizzabunner og hatt på saus, fyll og ost og stekt i airfryeren så yngste skulle rekke litt varm mat før trening og slippe brødmat.  

Anonymkode: 8d748...3b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...