Gå til innhold

Si opp jobb og gå arbeidsledig noen uker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er bortkastet for den du siterer, ikke nødvendigvis for dem som jobber med dette.

Anonymkode: 93624...8a4

Nettopp! :) Jeg har vært 20år i arbeidslivet, nå er jeg drittlei. Pga utviklingen i samfunnet, våre folkevalgte jobber ikke for folket. Når de inviterte Taliban til Norge med privatjet....da fikk jeg nok, sa opp jobben den dagen de kom. Når ting er så katastrofalt ute av kurs i staten gir man opp. Så nå skal jeg aldri under noen omstendigheter betale mer inntektskatt, for jeg betaler jo avgifter utenom. Hver gang jeg kjøper noe betaler jeg moms for eks.

Så blir å leve på en ytelse, staten for selv bestemme hvilken. For en sats havner man på uansett, fengsel koster mest. I dont care.

Anonymkode: ba1cc...3bc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva om du brekker benet og ingen er på sin bortkastede jobb?

Anonymkode: 9263a...c37

Det vil ikke skje, for de fleste vil jobbe :) Så null problem!

Anonymkode: ba1cc...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva om du brekker benet og ingen er på sin bortkastede jobb?

Anonymkode: 9263a...c37

Den er antakeligvis ikke bortkastet for dem, siden de har jobben.

Anonymkode: 93624...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nettopp! :) Jeg har vært 20år i arbeidslivet, nå er jeg drittlei. Pga utviklingen i samfunnet, våre folkevalgte jobber ikke for folket. Når de inviterte Taliban til Norge med privatjet....da fikk jeg nok, sa opp jobben den dagen de kom. Når ting er så katastrofalt ute av kurs i staten gir man opp. Så nå skal jeg aldri under noen omstendigheter betale mer inntektskatt, for jeg betaler jo avgifter utenom. Hver gang jeg kjøper noe betaler jeg moms for eks.

Så blir å leve på en ytelse, staten for selv bestemme hvilken. For en sats havner man på uansett, fengsel koster mest. I dont care.

Anonymkode: ba1cc...3bc

Her er vi dønn enige. Det er ikke for alle å følge saueflokken og være a4.

Anonymkode: 93624...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ta eventuelt ferie?

sykemelding eller egenmelding noen dager så du ikke taper så mye. 

Anonymkode: e43ce...193

Hva er TS sin diagnose for å få dette mener du?

Å ikke tape penger var ikke en gyldig grunn for sykemelding sist gang jeg sjekket iallfall.

Endret av Me for life
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Her er vi dønn enige. Det er ikke for alle å følge saueflokken og være a4.

Anonymkode: 93624...8a4

Stemmer, men husk at flertallet i et samfunn vil jobbe og leve under illusjonen om at det er et fellesskap. Avstanden mellom stat og folket har aldri vært større.....de fleste som stamper man-fredag har ikke evne til å forstå utviklingen. Neste pandemi kommer om noen få år, fugleinfluensaen. Da står nok folk i kø igjen for vaksiner.

Anonymkode: ba1cc...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nettopp! :) Jeg har vært 20år i arbeidslivet, nå er jeg drittlei. Pga utviklingen i samfunnet, våre folkevalgte jobber ikke for folket. Når de inviterte Taliban til Norge med privatjet....da fikk jeg nok, sa opp jobben den dagen de kom. Når ting er så katastrofalt ute av kurs i staten gir man opp. Så nå skal jeg aldri under noen omstendigheter betale mer inntektskatt, for jeg betaler jo avgifter utenom. Hver gang jeg kjøper noe betaler jeg moms for eks.

Så blir å leve på en ytelse, staten for selv bestemme hvilken. For en sats havner man på uansett, fengsel koster mest. I dont care.

Anonymkode: ba1cc...3bc

Du bør starte en blogg eller noe. Blir interessant å høre hvordan dette går. Jobbet du i offentlig eller privat sektor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (26 minutter siden):

Du bør starte en blogg eller noe. Blir interessant å høre hvordan dette går. Jobbet du i offentlig eller privat sektor?

Jeg jobbet privat og offentlig på slutten, har høy utdannelse. Til slutt gidder man ikke, når man ser at alt er ikke-fungerende. Det offentlige er en katastrofe når det kommer til den daglige driften, mange som jobber der har ingen eller liten kompetanse til jobben sin. Får aldri sparken, blir flyttet et annet sted om de ikke duger.

Det går fint for meg, levd på dagpenger siden den gang. Etter de tok slutt fikk jeg AAP, som er god nok betaling for å leve et vanlig liv for min del. Nok til mat og tak over hodet, trenger ikke noe mer.

Anonymkode: ba1cc...3bc

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Får ikke ta ut all ferien før jeg slutter dessverre. Ellers hadde jeg helt klart gjort det.

Anonymkode: b0688...70c

Da tar du den ferien etter du har sluttet, og ferierer i august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alle som klarer seg uten jobb økonomisk bør gjøre det...

Arbeidslivet er bortkastet tid.

Anonymkode: ba1cc...3bc

Å klare seg økonomisk med støtte fra NAV er strengt tatt ikke å klare seg uten jobb.....

Anonymkode: 1b192...578

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stemmer, men husk at flertallet i et samfunn vil jobbe og leve under illusjonen om at det er et fellesskap. Avstanden mellom stat og folket har aldri vært større.....de fleste som stamper man-fredag har ikke evne til å forstå utviklingen. Neste pandemi kommer om noen få år, fugleinfluensaen. Da står nok folk i kø igjen for vaksiner.

Anonymkode: ba1cc...3bc

Ja, og det er bra at de "velger" dette så samfunnet og velferd kan opprettholdes.

Anonymkode: 93624...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Å klare seg økonomisk med støtte fra NAV er strengt tatt ikke å klare seg uten jobb.....

Anonymkode: 1b192...578

Det synes jeg, nå kan jeg styre min egen tid. Gjøre det jeg vil :) En ytelse havner man på uansett uten jobb, sosialhjelp, AAP eller i verstefall kriminalomsorgen. Alle disse 3 tingene koster staten penger, da er vel greit å velge den billigste?

Høysikkerhet i kriminalomsorgen koster jo ca 100 000kr pr mnd. Dårlig deal for staten.

Anonymkode: ba1cc...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Har bedt om å få de to ukene med ferie jeg skal ha i høst, helt i slutten av oppsigelsestiden. Jobber innen helse og har dessverre tidlig ferie i år, dvs jeg skal tilbake på jobb i midten av juli. Det er vanskelig for sjefen å flytte på ferien min siden vi er mange som skal avvikle. Sjefen mener jeg skal ta disse to ukene i ny jobb. Men, hvis jeg ikke trekkes for de 2 ukene med ferie når jeg får feriepenger i juni (siden jeg tross alt ikke får tatt ut de feireukene før jeg slutter, da skal de vel ikke trekkes!??) Så vil jeg jo uansett ha to uker "ekstra lønn" å rutte med til ulønnet eventuelt? Så hvis jeg kun tar 14 dager mellom jobbene (og dermed beholder alt av rettigheter mtp sykepenger osv) så går jeg egentlig i null? Er det noen som ikke falt av lasset her nå?😂

Anonymkode: b0688...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva om du brekker benet og ingen er på sin bortkastede jobb?

Anonymkode: 9263a...c37

Så om man ikke jobber så skal man gå med brekt bein uten å få gipsa det ? Heldigvis har vi et helsevesen for alle! 

Anonymkode: b0473...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

TS her.

Har bedt om å få de to ukene med ferie jeg skal ha i høst, helt i slutten av oppsigelsestiden. Jobber innen helse og har dessverre tidlig ferie i år, dvs jeg skal tilbake på jobb i midten av juli. Det er vanskelig for sjefen å flytte på ferien min siden vi er mange som skal avvikle. Sjefen mener jeg skal ta disse to ukene i ny jobb. Men, hvis jeg ikke trekkes for de 2 ukene med ferie når jeg får feriepenger i juni (siden jeg tross alt ikke får tatt ut de feireukene før jeg slutter, da skal de vel ikke trekkes!??) Så vil jeg jo uansett ha to uker "ekstra lønn" å rutte med til ulønnet eventuelt? Så hvis jeg kun tar 14 dager mellom jobbene (og dermed beholder alt av rettigheter mtp sykepenger osv) så går jeg egentlig i null? Er det noen som ikke falt av lasset her nå?😂

Anonymkode: b0688...70c

Hvis du blir trukket for 5 uker i juni, og ikke får avviklet hele ferien på gammel arbeidsplass, så skal du ha tilbake for de dagene du ikke har hatt ferie ja. Så hvis du kun får tatt ut 3 uker i oppsigelsestiden, skal du ha 2 uker tilbakebetalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...