Gå til innhold

Hva betyr toleransegrense for tilbakekreving?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg finner ikke helt ut av dette ved å google!!

 

Jeg er gradert uføretrygdet, så jeg har noe lønn selv. Jeg oppga at jeg tror jeg kommer til å tjene 250.000, men endte opp med å "kun" tjene 233.000. Dvs 13.000 mindre enn det jeg trodde. Jeg oppga 15.-20. tusen mer enn det jeg trodde, i tilfelle jeg jobbet mer, så endte jeg ikke med tilbakebetaling krav.

Jeg spurte Nav om beregning av etteroppgjør, så får jeg denne beskjeden: For 2022: Innenfor toleransegrense for tilbakekreving. Hva betyr dette? Kan de velge å ikke beregne og tilbake-betale det jeg har fått for lite, i og med at jeg har tjent mindre enn jeg oppga. 

Anonymkode: 92bfb...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

TS

Det hører med at jeg i 2021 tjente ca 30.000 under oppgitt beløp, der jeg fikk ca 6.000 eller noe tilbake. Vet ikke helt hvordan de kom på det beløpet. I vedtaket så sto det at komp.graden min er 51.91%, 

Men for 2022 så har jeg foreløpig ikke fått noenting. Da sto det toleransegrense for tilbakekreving...betyr at det er penger jeg har "mistet" fordi jeg jobbet mindre enn hva jeg trodde?

Anonymkode: 92bfb...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er gradert uføretrygdet, så jeg har noe lønn selv. Jeg oppga at jeg tror jeg kommer til å tjene 250.000, men endte opp med å "kun" tjene 233.000. Dvs 13.000 mindre enn det jeg trodde. Jeg oppga 15.-20. tusen mer enn det jeg trodde, i tilfelle jeg jobbet mer, så endte jeg ikke med tilbakebetaling krav

Anonymkode: 92bfb...529

Jeg må kanskje lære å regne igjen, det gir ca 17.000 under det jeg oppga.

Anonymkode: 92bfb...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...