Gå til innhold

Fy faen så teite jenter er med hverandre 😡

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Faen så mye drama, baksnakking, rykter, blikking, tårer, drittslenging. Er det slik til alle? Har to stk, og det er like ille, selv om vi prøver å ikke la de bli slik som tar seg nær av alt… 

Er det lettere med gutt? Føler jeg får igjen med dobbel rente for at det var koselig med jente når de var små, med fletter og kjoler.. Nå er ALT styr og faen 🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲

Anonymkode: f3c53...391

• Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er de nå da?

Anonymkode: 9a1b8...36a

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg. Jenter er onde skapninger. Min er oppdratt til at dette ikke er greit, men har senere måttet lære henne at det er viktig og lov å forsvare seg.

Anonymkode: 0caa3...bfb

• Liker 7
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

PS! Resultatet av det siste er at mobberne nå ikke tør nærme seg henne 🤣

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

De går i 6 og 8 klasse… 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Føler med deg. Jenter er onde skapninger. Min er oppdratt til at dette ikke er greit, men har senere måttet lære henne at det er viktig og lov å forsvare seg.

Helt enig.. 

Anonymkode: 3494a...b34

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Faen så mye drama, baksnakking, rykter, blikking, tårer, drittslenging. Er det slik til alle? Har to stk, og det er like ille, selv om vi prøver å ikke la de bli slik som tar seg nær av alt… 

Er det lettere med gutt? Føler jeg får igjen med dobbel rente for at det var koselig med jente når de var små, med fletter og kjoler.. Nå er ALT styr og faen 🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲

Jenta mi på vdg har hatt det alldeles jævlig i perioder siden 8.klasse. Stadig bitching, blikking, utestenging, og alt skjer helt åpent, i form av å bli utestengt fra chatgrupper, må høre på at andre snakker om fester der noen få ikke ble invitert, av-invitert fra nyttårsfest, du blir reada, andre reagerer ikke når hun snakker osv osv, det er noe så å si hver dag. 

Hører det samme fra mange andre foreldre og lærere - og ikke minst en venninne som har jobbet i barnevernet i 10 år. 

Personlig har jeg grublet en del på dette, ungdommene har vokst opp med sosiale medier OG programmer som Ex on the beach, Paradise Hotel etc, som handler om å være ego. Jeg tror de har tatt dette seriøst... alle er selvsagt innerst inne DRITREDDE for å bli "stemt ut"! 

Kan bare håpe at de våkner på et tidspunkt og at en motbølge skapes så de ikke skal la egne barn vokse opp på samme måte... 

Anonymkode: c963e...68b

• Liker 10
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Det «verste» er at det er så ustabilt, så uforutsigbart. En dag med i gjengen, neste ikke. En dag venner på snap, neste dag blokket. En dag invitert, for neste gang oppdage at alle var der utenat henne. Det er greit litt, men så er det noe nytt. Og det er HELE tiden. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en 15-åring, altså hun går i 9.klasse. Hun bryr seg ekstremt lite om drama som skjer rundt henne. Hun gjør sin egen greie, og hvis de andre jentene prøver å dra henne med i noe, stikker hun av. Hun ble riktignok kjempelei seg og forbanna når jentene rottet seg sammen mot henne en gang, og da måtte vi løse det, og jeg lærte henne at hun har all rett til å forsvare seg. Lærte henne at man kan dessverre ikke styre hva andre gjør mot en, når jenter kommer i flokk, er de nådeløse hvis de bestemmer seg for det, og det har som regel ingenting med den som blir "tatt" å gjøre, men med den idiotiske flokkmentaliteten å gjøre. Hun tok igjen, heldigvis😎. Men hun er virkelig ikke dramatisk av seg, takk gud. Jenter kan være små jævler, og flere av de som rottet seg mot henne, har frie tøyler hjemme og er bortskjemte prinsesser som får dure på som de vil. Vel, ikke mot min datter, og ikke i mitt hus. 

Anonymkode: f8ac1...707

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er veldig vanlig blant jenter. 
Og ja, det er mye enklere med gutter!

Anonymkode: fb64d...2bb

• Liker 2
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Der hvor gutta heller banker hverandre opp, driver jenter som oftest med psykisk mobbing., utfrysing osv. Jeg tror nesten sistnevnte er mer skadelig for offeret enn førstnevnte. For øvrig er dette noe som man ofte kan se på en del arbeidsplasser dominert av kvinner -at det er mer baksnakking og klikker internt i arbeidsmiljøet. Tror det har noe med at vi menn driter egentlig i lang mars opp i denne type drama og ikke gidder å forholde oss til det. 

Anonymkode: 4b30f...94b

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jente på 12 år her, og jeg kan skrive under på at jenter er helt jævlige mot hverandre. Men, det er flokkmentalitet. Ofte er de ikke spesielt tøffe når de er alene. Men de rotter seg sammen og blir noen små hekser.

Min datter har blitt mobbet og utestengt store deler av 7 klasse. Og det er dessverre en gjenganger at de verste jentene er prinsesser med fri oppdragelse hjemme, og de har gjerne hatt tilgang til både snap og TikTok siden de var 8-9 år.  

Anonymkode: 602b2...91a

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror alderen fra 11-14 er krevende for jentene, De er midt i hormonstyret og skal finne seg selv og sin plass og ja de kan være helt jævlige med hverandre. 

gutter har en annen og mer direkte måte å være sammen på det er nok riktig. Og så tror jeg noen jenter er mer dramatiske av natur og havner lettere i sånne typer konflikter. Det beste du kan lære jenta er å skygge banen når noen begynner med dette, og å finne seg en større vennekrets med større takhøyde.

Anonymkode: e95b3...4ac

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har begge deler og det er mye sånt blant gutta her også, bare at jentene begynner tidligere synes jeg. Det er generelt mye stygge ord, blikking og utestenging blant barn nå. Jeg gir sosialemedier, foreldre, influensaene og dritt på tv skylden. Vi foreldre har en jobb å gjøre ved å vise at dette er ikke greit. Jeg snakker til andres barn når jeg hører ordbruk som ikke er grei, jeg snakker masse med mine barn om hvordan vi er med hverandre. Og jeg følger med når vi har besøk eller de sitter å spiller. Jeg er en slitsom mor ;) 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bryr meg ikke lenger.  Jeg ble mobbet og slått mørbanka og spytta på helt  bokstavelig talt hele barndommen for å være annerledes.  Og nå som voksen har det gitt meg en avsmak på alt. Jeg  syr mine egne kjoler og jumpsuits. Følger min egen mote med empirekjoler og 70talls, gidder ikke bry meg hva Sofie Elise eller Kardahian dikterer hva som er kult Jeg går på fest med happy hoodie fordi jeg fryser og hvis folk ikke synes det er lady like nok eyyy føkk them. 

Endret av Laraa
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Intet nytt. 

Mange er slik enten dem er 8 eller 80 år gamle. Men har vel et "syndrom".... - som er populært....  

Men mange løfter andre opp også.

Anonymkode: c47f5...2d5

AnonymBruker
Skrevet

Bare jenter/damer som slang dritt til meg i barn/ungdommen.  Faktisk i voksen alder også.

Nesten man skulle brukt superlim både på lepper og armer på enkelte. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Forvirret23 skrev (14 minutter siden):

Jeg har begge deler og det er mye sånt blant gutta her også, bare at jentene begynner tidligere synes jeg. 

Ja,jenter er utrolig mye tidligere "utviklet".  Men skorter på det kognitive i de aller fleste tilfeller. 

AnonymBruker
Skrevet

Læreren til min sønn i 7 klasse sa på foreldremøte at med gutter er det mye mer ålreit, fordi de har et sammenstøt og så er de ferdige med det, mens jentene holder på med blikking, utfrysning, baksnakking og masse drama med hyling, roping og gestikulering, og "Oh my god" osv.

Hun har vært i skolen i 30 år og sett utviklingen og hun er skråsikker på at dette har jenter plukket opp av amerikanske High School serier og  sosiale medier, for slik var det ikke for 15- 20- 30 år siden.

Anonymkode: f26a6...6be

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har begge kjønn, og det har vært like mye utestenging. Snapper, meldinger, blikk, frekke kommentarer og at de ikke blir inkludert. Barn er brutale, og dessverre synes jeg ofte barn av «ressurssterke» foreldre er verst, de som en hadde trodd var tryggere men som har høyest sosial status i gruppa.

Anonymkode: 2914b...6d1

• Liker 6
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...