Gå til innhold

Magert pålegg som ikke er «tørt»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Magerost av diverse typer, Philadelphia light, sukkerfritt syltetøy. De jeg kom på med lite kalorier.

Det jeg elsker som ikke er tørt er kreolsk kyllingsalat eller kyllingsalat med karri, men disse er nok ikke kalorifattige😅

Anonymkode: 80f22...0b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min go-to er et tynt lag magerost med jalapeño, med kyllingpålegg oppå 

Anonymkode: d7d92...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har du et så anstrengt forhold til mat at du ikke engang kan unne deg ost på brødskiven så grenser det spiseforstyrrelse, og da tviler jeg på at man unner seg andre «favoritt» måltider.

Slike som skal nekte seg selv mat med et viss kaloriinnhold, er slik til at de spiser, og det er dessverre psykielig, og noe som dessverre støttes av flere likesinnede her på kg som ikke klarer å innse at de har et problem.

 

Anonymkode: af190...bc7

Herregud du aner jo ikke hva du snakker om. Jeg er svært lav og trenger få kalorier og legger LETT på meg. Da må jeg også ta denne typen valg i hverdagen. Jeg skulle gjerne spist fet ost hver dag, men da måtte jeg begrenset feks middag som er favorittmåltidet mitt. Prøv selv å få plass til to gode brødskiver med ost i et daglig kaloribudsjett på 1500. 

Anonymkode: 65d3e...7aa

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Herregud du aner jo ikke hva du snakker om. Jeg er svært lav og trenger få kalorier og legger LETT på meg. Da må jeg også ta denne typen valg i hverdagen. Jeg skulle gjerne spist fet ost hver dag, men da måtte jeg begrenset feks middag som er favorittmåltidet mitt. Prøv selv å få plass til to gode brødskiver med ost i et daglig kaloribudsjett på 1500. 

Anonymkode: 65d3e...7aa

Hvorfor må du spise 1500, daglig behov for en voksen kvinne på 1.60 er fra 2000 kalorier, ved trening skal du spise mer: https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/beregning-av-kaloribehov

Anonymkode: af190...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Herregud du aner jo ikke hva du snakker om. Jeg er svært lav og trenger få kalorier og legger LETT på meg. Da må jeg også ta denne typen valg i hverdagen. Jeg skulle gjerne spist fet ost hver dag, men da måtte jeg begrenset feks middag som er favorittmåltidet mitt. Prøv selv å få plass til to gode brødskiver med ost i et daglig kaloribudsjett på 1500. 

Anonymkode: 65d3e...7aa

Nettopp. Jeg kan ikke spise 1500 en gang. Holder meg langt under det. 

Ost på brødskivene, da utgår middag. 

Anonymkode: f63ec...283

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvorfor må du spise 1500, daglig behov for en voksen kvinne på 1.60 er fra 2000 kalorier, ved trening skal du spise mer: https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/beregning-av-kaloribehov

Anonymkode: af190...bc7

Du tror at en generisk kalkulator kan brukes på alle mennesker? Jeg er 158 cm høy, veier 53 kilo og trener ca 3 ganger i uken. Spiser jeg over 1500 kalorier om dagen øker vekten sakte men sikkert. Det er en myte at alle voksne kvinner kan spise 2000 kalorier, selv om jeg skulle ønske det stemte. 

Anonymkode: 65d3e...7aa

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du et så anstrengt forhold til mat at du ikke engang kan unne deg ost på brødskiven så grenser det spiseforstyrrelse, og da tviler jeg på at man unner seg andre «favoritt» måltider.

Slike som skal nekte seg selv mat med et viss kaloriinnhold, er slik til at de spiser, og det er dessverre psykielig, og noe som dessverre støttes av flere likesinnede her på kg som ikke klarer å innse at de har et problem.

 

Anonymkode: af190...bc7

La oss si at det er årsaken til at Ts vil ha magre pålegg, men er det da sånn i din verden at hun har lov til å spørre om forslag? Innlegget er postet under mat og drikke og dine kommentarer er ikke noe annet enn en avsporing.

Anonymkode: 99bc6...85e

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paprika, eggehviterøre og agurk!🤤

Anonymkode: e3883...889

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummus

Ajvar. Jeg kjøper på internasjonal grønnsakbutikk,men jeg vet at man også får kjøpt på for eksempel Oda.

 

Anonymkode: 99bc6...85e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du et så anstrengt forhold til mat at du ikke engang kan unne deg ost på brødskiven så grenser det spiseforstyrrelse, og da tviler jeg på at man unner seg andre «favoritt» måltider.

Slike som skal nekte seg selv mat med et viss kaloriinnhold, er slik til at de spiser, og det er dessverre psykielig, og noe som dessverre støttes av flere likesinnede her på kg som ikke klarer å innse at de har et problem.

 

Anonymkode: af190...bc7

Det var et uvitende svar. 

Selv har jeg vært overvektig. Gikk ned til normal BMI (øvre grense, ikke opptatt av lavest mulig vekt, men en sunn vekt). Jeg måtte spise mindre. Jeg spiste for mye før, tenkte ikke over hva jeg puttet i meg. Spiste selv om jeg ikke egentlig var sulten. Spiste fir mye kalorier per måltid fordi jeg ville spise det jeg ønsket. Men jeg ble ikke sunn av det. Merket det på kondisen, vekten, tyngre å gå, ryggplager, følte meg ikke vel. 

For at jeg skal klare å holde vekten "trenger" jeg, altså jeg velger, å være mer restriktiv til noen måltid slik jeg kan unne meg litt kos når cravingen begynner på kvelden. Har alltid vært glad i brød. Det kan raskt gi en del kalorier om man spiser to skiver til frokost, lunsj og kvelds. Med smør/majones og fettrikt pålegg. Jeg vil heller spare noen kalorier så jeg holder vekten, og heller innimellom kan unne meg noe mer digg. 

Anonymkode: 82d0e...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du tror at en generisk kalkulator kan brukes på alle mennesker? Jeg er 158 cm høy, veier 53 kilo og trener ca 3 ganger i uken. Spiser jeg over 1500 kalorier om dagen øker vekten sakte men sikkert. Det er en myte at alle voksne kvinner kan spise 2000 kalorier, selv om jeg skulle ønske det stemte. 

Anonymkode: 65d3e...7aa

👍

2000-kalorier-til-alle gjengen altså🙄.. Skulle også ønske meg så mye om dagen! Hilsen 1350 kalorier ca per dag😑

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare også;

Eggerøre. Smøreost med kjøttpålegg og grønt. Eller smøreost med reker og egg. 
Hummus og kylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er mine mest brukte pålegg:  Tomat, banan, skiver av kokt kålrot m/pepper, sursild, fiskepudding, fiskekaker, lett syltetøy, avocado, ovnsbakte grønnsaker som f.eks paprika og squash 😊

Anonymkode: 2eb17...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...