Gå til innhold

Dobbel donasjon


Damesnart40

Anbefalte innlegg

Hei alle dere ❤️ 

Da har jeg vært gjennom en del runder med IVF de siste 18 månedene, og har blitt rådet til å foreta dobbel donasjon - som må gjøres i utlandet. 
Jeg står mellom Instituto Bernabeu i Alicante, eller Sellmer Klinik i Danmark. Er det noen som har erfaringer å dele rundt disse klinikkene, eller hva jeg bør tenke på for å ta valget? 
 

Jeg sliter også med valget mellom ett forsøk med dobbel donasjon, eller såkalt «babygaranti» - som er tre forsøk. 
Garantiløsningen er så hinsides dyr (særlig med håpløs valutakurs), og dekker ikke medisiner til donor…

 

Håper jeg kan få noe input for å klare og velge ❤️🙌

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsker deg lykke til uansett hva det blir til.

Anonymkode: 71e7a...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damesnart40 skrev (7 timer siden):

Hei alle dere ❤️ 

Da har jeg vært gjennom en del runder med IVF de siste 18 månedene, og har blitt rådet til å foreta dobbel donasjon - som må gjøres i utlandet. 
Jeg står mellom Instituto Bernabeu i Alicante, eller Sellmer Klinik i Danmark. Er det noen som har erfaringer å dele rundt disse klinikkene, eller hva jeg bør tenke på for å ta valget? 
 

Jeg sliter også med valget mellom ett forsøk med dobbel donasjon, eller såkalt «babygaranti» - som er tre forsøk. 
Garantiløsningen er så hinsides dyr (særlig med håpløs valutakurs), og dekker ikke medisiner til donor…

 

Håper jeg kan få noe input for å klare og velge ❤️🙌

 

 

Hva koster garantiløsningen? Mase lykke til!! 

Anonymkode: 2e686...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du velge donor ved dobbeldonasjon? :)

Anonymkode: 2e686...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ønsker deg lykke til uansett hva det blir til.

Anonymkode: 71e7a...5a0

Takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva koster garantiløsningen? Mase lykke til!! 

Anonymkode: 2e686...aa5

Takk! Den koster 150 000 Dkk, så med valutakursen p.t blir det nærmere 230’ - uten medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til! Har selvenkel donasjon fra dansk klinikk, veldig fornøyd, men ved en annen. Ville bare minne om å få åpen donor slik at barnet kan få kjennskap til genetisk opphav. 

Anonymkode: f0e7a...d66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan du velge donor ved dobbeldonasjon? :)

Anonymkode: 2e686...aa5

En kan velge åpen donasjon, og velge en rekke kriterier. Tror en kan betale ekstra for ytterligere kriterier også. De velger noen som ligner en selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dobbel donasjon? 

Anonymkode: 2da2b...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva er dobbel donasjon? 

Anonymkode: 2da2b...a0b

Eggdonor og spermdonor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg betalt mer for garantien. Det koster mer men du kan ikke sette en pris lapp på den følelsen av å bli mamma, men samtidig så skal du ha penger til det. Hvis du velger den uten garanti, så er du ikke garantert en baby i enden av tunnelen og da KAN det vær at du angrer på at du ikke valgte med garanti. 

kjenner ikke til klinikkene så kan ikke si noe på det, men ville kanskje valgt basert på hvor i landet du bor og hvor fort du må komme til klinikken. 

Lykke til, uansett hva du velger ❤️

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGEN klinikk kan garantere noen at de kan gi dem et barn via assistert befruktning - verken i utlandet eller i Norge. Slike garantier er i grunn svindel. 

Ja - man får pengene tilbake om de ikke klarer å gi deg et barn, men de kan ikke garantere at du blir forelder. Hvis noen kunne det  ville ikke noen brukt årevis på IVF og fremdeles sitte uten barn. 

Anonymkode: 4f09e...de8

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (På 25.4.2024 den 10.11):

Personlig ville jeg betalt mer for garantien. Det koster mer men du kan ikke sette en pris lapp på den følelsen av å bli mamma, men samtidig så skal du ha penger til det. Hvis du velger den uten garanti, så er du ikke garantert en baby i enden av tunnelen og da KAN det vær at du angrer på at du ikke valgte med garanti. 

kjenner ikke til klinikkene så kan ikke si noe på det, men ville kanskje valgt basert på hvor i landet du bor og hvor fort du må komme til klinikken. 

Lykke til, uansett hva du velger ❤️

Ja, vurderer det sterkt, selv om det er skrantent økonomisk etter alle forsøkene. Takk for melding og lykkeønskninger ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.4.2024 den 21.08):

Lykke til! Har selvenkel donasjon fra dansk klinikk, veldig fornøyd, men ved en annen. Ville bare minne om å få åpen donor slik at barnet kan få kjennskap til genetisk opphav. 

Anonymkode: f0e7a...d66

Takk ❤️ kan jeg spørre om du valgte ett forsøk med eggdonasjon eller om du gikk for garanti? 
Er ikke imot åpen donor, så det skal jeg huske på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt embryoadopsjon ved Ava Riga. Veldig fornøyd! Hadde prøvd å bli gravid i åtte år før det, bla i Danmark. Ble faktisk gravid på første forsøk i Riga, men mistet. Men har fått to barn i etterkant der. Vil absolutt anbefale deg å kjøpe en pakke på tre forsøk, skal litt til å treffe på første forsøk!

Anonymkode: 102fe...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.4.2024 den 20.30):

Jeg har tatt embryoadopsjon ved Ava Riga. Veldig fornøyd! Hadde prøvd å bli gravid i åtte år før det, bla i Danmark. Ble faktisk gravid på første forsøk i Riga, men mistet. Men har fått to barn i etterkant der. Vil absolutt anbefale deg å kjøpe en pakke på tre forsøk, skal litt til å treffe på første forsøk!

Anonymkode: 102fe...dbe

Takk for at du svarte ❤️ så fint at det ordnet seg for deg, særlig etter så lang tid! 

Har også vurdert Riga ja, men foreløpig ikke undersøkt nærmere med klinikken. Mulig jeg må sjekke der også :) 

Det skal nok litt til for å treffe på første forsøk ja, tanken var mer den at mest sannsynlig vil en få ut flere egg hos en ung donor, og da kan forsøke flere ganger innen samme forsøket :) (klinikken i Alicante har garanti på minimum 8 eggceller) Men mulig jeg tenker feil? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Damesnart40 skrev (1 time siden):

Takk for at du svarte ❤️ så fint at det ordnet seg for deg, særlig etter så lang tid! 

Har også vurdert Riga ja, men foreløpig ikke undersøkt nærmere med klinikken. Mulig jeg må sjekke der også :) 

Det skal nok litt til for å treffe på første forsøk ja, tanken var mer den at mest sannsynlig vil en få ut flere egg hos en ung donor, og da kan forsøke flere ganger innen samme forsøket :) (klinikken i Alicante har garanti på minimum 8 eggceller) Men mulig jeg tenker feil? 

Åja, sånn ja. Det kan jo være at du er heldig og får flere embryor ut av det ja. Jeg fikk syv embryoer på mitt forsøkt i Riga. Satt inn to, begge de første gangene. Jeg opplevde de i Riga som veldig rett fram og ærlig om hva jeg burde gjøre og hva de ikke hadde tro på. Det var godt! De traff også veldig godt med de donorere de valgte. Får ofte høre at barna ligner på oss 😍 Masse lykke til, håper du lykkes! 

Anonymkode: 102fe...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...