Gå til innhold

Hvor mye betale familiemedlem som hjalp med flytting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5000 er bra betalt. 

Anonymkode: aa376...fb9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5000 er veldig godt betalt, 3000 er innafor.

Anonymkode: a66ab...a37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde egentlig tenkt nærmere 15000-20 000 jeg🙈😅 Har ikke flust av penger selv, men var en kompis som er håndverker som sa man bør gi minst 500 kr timen. Jeg aner jo ikke hva som er normen og normalt rundt slik ting, derfor jeg bille vite hva dere syns. Men 1000-2000 var for lit syns jeg. Kanskje 10 000?

Anonymkode: a6d34...842

Hvor mye tjener du selv pr time?

Ja, det står gjerne både 500-800kr pr time om en leier inn ett firma til en jobb. Det betyr derimot ikke at håndtverkeren får 500kr eller mer utbetalt pr time, da mye går til å dekke verktøy, regnskap....

Det normale vil være å gi en kompensasjon på 150-200kr pr time, det er viktig å i hvertfall holde seg innunder de lover som finnes rundt skattefritt arbeid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt (minst) 10.000,-, alt annet er smålig.

Anonymkode: 4a65c...8a0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt 250/time, så cirka 6000.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000 kr er passelig

Anonymkode: e2084...7b2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må huske på at prisen profesjonelle tar, skal dekke så mye mer enn lønn til de som faktisk utfører jobben.. Det er arbeidsgiveravgift, husleie, kjøretøy, verktøy, markedsføring, sosiale kostnader og andre driftskostnader. Så man kan ikke sammenligne at profesjonelle tar 500 kr timen. Jeg jobber i et konsert, og man skal ganske så langt opp i ledergruppa før man finner lønninger med 500 kr timen (og det er da før skatt). En som hjelper noen i familien med å flytte blir jo noe helt annet. Jeg ville gitt maks 200 kr timen.

Anonymkode: 18265...68e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bare jeg som synes det er rart å lønne familie for hjelp? 🤔 Jeg hadde slitt med å ta imot pengene i hvert fall.

Anonymkode: 219bb...d96

Man tilbyr seg og betale. Familemedlemmet tar ikke imot. Så kjøper man en gave isteden. 
 

unntak er hvis familiemedlemmet er ung og har dårlig råd, en student kan man godt betale litt for småjobber. Jeg tok imot betalt for og sitte barnevakt for familiemedlemmer når jeg var tenåring, jeg ville selvsagt aldri gjort det som voksen. 

Anonymkode: fd9a4...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000,- Noe særlig mer, kan fort bli "ubehagelig" (i mangel på bedre ord..) å ta i mot, all den tid det ikke ble avtalt noe. 

Raust av begge parter :nikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke betal mer enn 6000kr, utover det så må han skatte av det - og vinninga går opp i spinninga.

Anonymkode: bd173...663

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at 5000,- er bra.

Anonymkode: aeb7f...8c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000 kr er helt supert! 

Anonymkode: f27dc...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000kr så har dere fått forholdsvis billig hjelp og garantert at han hjelper dere i fremtiden også. 

Anonymkode: 2b175...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg hadde egentlig tenkt nærmere 15000-20 000 jeg🙈😅 Har ikke flust av penger selv, men var en kompis som er håndverker som sa man bør gi minst 500 kr timen. Jeg aner jo ikke hva som er normen og normalt rundt slik ting, derfor jeg bille vite hva dere syns. Men 1000-2000 var for lit syns jeg. Kanskje 10 000?

Anonymkode: a6d34...842

Man kan motta 6000 kroner skattefritt for småjobber man utfører,  kanskje det beløpet hadde vært noe å legge seg på? Det blir 240 kroner timen, en helt fair sum 😜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...