Gå til innhold

Hvordan gjøre en "digital detox", og hvor begynner jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For det første må jeg si at jeg har det vanskelig psykisk, sliter med depresjon og har vært sykemeldt i ca. et halvt år på grunn av dette. 

Jeg vurderer å gjøre en digital detox, da internett og dataspill er min unnvikelsesstrategi. Jeg bruker lite tid på sosiale medier, det går mest i spilling. Jeg kan sitte foran skjermen fra morgen til kveld. 

Siden dette da er det jeg bruker for å vike unna realiteten tror jeg det blir tungt å skulle velge det bort. Jeg er en slags alt eller ingenting person, tankegangen min er svart-hvitt når jeg har det vanskelig. 

Jeg er så lei av internett. Så lei av skjermen. Men jeg må bruke det, eller så blir jeg gal. Men jeg blir jo gal av å bruke det.

Noen som har råd eller har prøvd det selv? Hvor starter man? Er det best å trappe ned? 

Anonymkode: d499d...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nøkkelen til digital detox er å finne noe annet: Nå slutter jeg med digitale aktiviteter. Hva skal jeg gjøre i stedet? 

Ikke fokuser på det digitale du IKKE skal holde på med. Konsentrer deg om hvilke analoge aktiviteter du skal holde på med istedenfor. 

Anonymkode: ce038...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...