Gå til innhold

Når brudeparet ikke ønsker gave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

.. Og sier de oppriktig bare vil at folk skal komme, og at utgifter til reise og opphold er mer enn nok.. Skal man ta dem på ordet? 

Evt forslag til en mindre, symbolsk gave? 

Anonymkode: aab87...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi betalte veldig mye for å dra i et bryllup (bare fly ble jo på 7000 per pers, men vi tok det som en ferietur og var der i en uke), og da valgte vi å kjøpe vi likevel en liten gave selv om det ikke var nødvendig, men kjøpte en gave til 700 kr fra oss to.

Anonymkode: 48a59...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Skal man ta dem på ordet? 

Anonymkode: aab87...598

Ja. 

Anonymkode: d96c0...89f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å kjøpe noe likevel, men skalere noe ned. 

Anonymkode: db87a...bda

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke kjøpt noe dersom det står de ikke trenger, vil ha noe

Anonymkode: 9b6df...136

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ekteparet bor i samme område som de feirer ville jeg ha gitt en symbolsk gave. Ville vært mer forsiktig med å ta med noe dersom de giftet seg i utlandet f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville gitt noe, men hadde ikke brukt like mye på gave som jeg ellers ville gjort.

Antakeligvis ville det blitt champagne eller en annen god vin hvis de drikker alkohol. Hvis ikke hadde jeg kanskje gitt noe spiselig eller blomster. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke ha gave. To voksne folk med fulle skap og alt de trenger så NEI, ikke kom meg noe dill vi ikke vet hvor vi skal sette. At DU kommer er gave nok i seg selv. Alkohol, vi drikker ikke. Blomster, har nok. Vi er mest hjemme og opplevelsesgaver blir ikke brukt. Så nei! 

Anonymkode: f5cc6...b0a

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det samme i mitt bryllup, og forventet oppriktig ikke å få noen gaver. De aller fleste kom uten gaver som bestilt, mens besteforeldre etc bare måtte gi noe 😂 

Anonymkode: f5894...5e4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nylig i ett slikt bryllupp…

Ga ingen gave, men det var nære og godt voksne mennesker, så jeg visste med sikkerhet at de ikke ville ha noe eller trengte noe.. 

Reise og opphold kom på ca 9000.

Hadde det vært noen jeg ikke var veldig nære, hadde jeg kjøpt en champagne eller noe kanskje😊

Anonymkode: f0424...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

.. Og sier de oppriktig bare vil at folk skal komme, og at utgifter til reise og opphold er mer enn nok.. Skal man ta dem på ordet? 

Evt forslag til en mindre, symbolsk gave? 

Anonymkode: aab87...598

Ta dem på ordet.

Spesielt når det koster med reise og opphold. Da mener de at det gjestene som kommer og deltar i feiringen er gave nok. Jeg pleier å invitere til mitt eget bursdagsselskap og skriver at gaven er at de kommer som gjester. Og jeg mener det bokstavelig. Har ikke bruk for ymse gaver, men setter enormt stor pris på å samle vennene mine til middag og hygge som også de kan sette pris på, og at de kommer seg trygt og vel til og fra. 

Anonymkode: f6f96...5c4

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ta dem på ordet! Vi giftet oss i Nederland fordi mannen er derfra. Det betød at alle mine familiemedlemmer og våre norske venner måtte reise. Vi hadde ikke mulighet for å dekke reisen for alle sammen, og jeg følte det allerede beklemmende å invitere til bryllup på denne måten. Vi skrev eksplisitt i invitasjonen at oppmøte i denne situasjonen i seg selv er særdeles raust og at vi ikke ønsket oss noe utenom det. 

Heldigvis var det mange som fulgte oppfordringen, men ikke alle. Det er selvfølgelig hyggelig med gaver, men jeg ville stolt på at de virkelig mener det når de skriver at de ikke ønsker gaver. Da er det bare å vise respekt å etterkomme det ønsket.

Anonymkode: b6542...09c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/23/2024 at 9:42 PM, AnonymBruker said:

.. Og sier de oppriktig bare vil at folk skal komme, og at utgifter til reise og opphold er mer enn nok.. Skal man ta dem på ordet? 

Evt forslag til en mindre, symbolsk gave? 

Anonymkode: aab87...598

Hvis man sier at man ikke ønsker gave og så blir skuffet over at man ikke får gave så har man forhåpentligvis lært seg noe om kommunikasjon. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde bryllup uten gaver. Noen hadde med gave allikevel, og vi ble ikke sure, men vi kunne klart oss uten og. 
Jeg ville respektert ønsket til brudeparet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respekter brudeparets ønske. Dropp gave

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man respekterer brudeparets ønske.

Anonymkode: f5535...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man kan ikke diktere gjestene sine. Hvis alle må reise langt, så kan man si at det er gaven.

Anonymkode: a1d84...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i bryllup hvor reise og overnatting kom på nesten 10 000. Dette var i Norge. Paret ønsket seg ikke gaver, bare at vi kom å delte dagen med dem. Jeg gav dem en symbolsk gave, noe spiselig. De har alt av ting fra før av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 21.42):

.. Og sier de oppriktig bare vil at folk skal komme, og at utgifter til reise og opphold er mer enn nok.. Skal man ta dem på ordet? 

Evt forslag til en mindre, symbolsk gave? 

Anonymkode: aab87...598

Ja, er respektløst å komme med gave når brudeparet tydelig har sagt ifra at de ikke ønsker gave.

Anonymkode: ef23b...85c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...