Gå til innhold

Er det foreldrene eller skolen din jobb og ordne opp i vold/mobbing?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en 2 klassing jente som har opplevd overgrep fra en 4 klassing når hun gikk i 1 klasse og daglig vold fra en klassekamerat som kun slo henne, hardt i ansiktet hver gang han så henne ute. Han fortsatte i 2 klasse, han var sluttet pga foreldre og lærer har snakket mange ganger med han og i tillegg så blir jenta mi holdt inne i friminuttene, et eller begge med en annen vilkårlig medelev hver gang, sist gang ga jenta hun var inne med henne juling, sparka henne i tissen, rumpa, ryggen og magen og dro henne hardt i armen ned fra pulten der hun satte seg for å komme bort fra den andre jenta.

 

Det var sfo som introduserte min 1 klassing jente til den 4 klasse gutten fordi de ikke klarte å trøste henne og satte henne inn på et kontor for å spise der uten voksen, der satt denne 4 klasse gutten allerede og han sa de skulle gå ned til tunellene og kle av seg og vise frem både det ene og andre. 

Jenta mi med forhandler kom hjem og sa hun hadde fått seg kjæreste.Da jeg spurte henne ut og gravde så dypt jeg kunne så fortalte hun meg dette, hun var tydelig berørt og hadde tårer i øynene og var gråtkvalt. 

 

Jeg er knust.

 

Hun har et strev og har vedtak og enkelttimer. Jeg mistenker ADHD på henne og umodenhet med språkvansker.

Tiltak i hele år har vært å holde henne inne og ute i et valgfritt friminutt. 

 

På 9a møte sier de at vi kan snakke med foreldrene til denne gutten som kun slo henne, og det har jeg ikke lyst til... Jeg mener bestemt at det er skolen sitt ansvar, jeg vil da ikke snakke med foreldre og jobbe for lærerne? Barnet mitt fortjener et godt og trygt skolemiljø og jeg er så såret, sinna og skuffet over min stakkars datters opplevelser at jeg hadde ikke klart å snakke høflig og fint til de foreldrene uansett der de skal sitte og forsvare sin sønn fordi de sier han har et strev til skolen, det blåser jeg i, hans strev skal ikke bli min datters strev oppå sitt eget strev??

 

Jeg var så sint på 9a møte og sa "Han går KUN etter min datter, det der ser IKKE ut som et strev, det ser ut som MOBBING!!" sa jeg. 

 

Dette må skolen ordne opp i synes jeg! Hva synes du?

Anonymkode: 925b5...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må ordnes opp i på flere hold. Jeg hadde absolutt tatt kontakt med både skolen og med foreldrene. Du kan seriøst ikke være på konfliktsky at du ikke kan ta kontakt med barnets foreldre og heller skyve alt over på skolen. Her må dere i dialog og i handling alle mann

Anonymkode: d837c...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...