Gå til innhold

Hva har du tatt med deg hjem av ting du finner ute?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg lager / binder julekrans  så plukker jeg med meg ting fra naturen. 

Mose/ gran/ kongler/ eføy og trollhassel ( sistnevnte er hvis det vokser langt utenfor folks hage 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tyttebær, sopp, granbar, ramsløk, blåbær...

Alt du nevner ville jeg latt stå der jeg fant det da eier ofte kommer tilbake. Eller levert til informasjonsskranken om det var et senter. 

Men har sluttet å ta kontakt for å hjelpe... Fant en gjenglemt jakke, typisk etter barnehage som har vært på tur. Sendte melding til nummeret, ingen svar. Så melding noen dager senere der han spør hvor det var. Jeg tar en scrennshot av kartet og markerer. Så fikk jeg sure og truende meldinger fra en annen person, som viste seg å være sjalu kone som trodde jeg brukte denne jakka for å forføre mannen 😜 Gikk en uke igjen. Så sure meldinger fra mannen igjen om at jakka ikke var der jeg hadde sagt den skulle være. (vel.... det har gått nesten tok uker...) 

Anonymkode: 314d7...8c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med en jakke fra fest en gang, noen hadde stjelt min så da stjal jeg en. Ble litt sånn motsatt “pay it forward”.

Stjelt noen veiskilt og oransje kjegler.

Har også stjelt noen sykler for å komme meg hjem fra fest.

Alt dette er super lenge siden, alt skjedde da jeg var student i Trondheim. Ikke mine stolteste øyeblikk.

Anonymkode: 8a483...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun søppel jeg finner langs veien.
Bl.a.: tomme flasker og bokser (ca. 100-150kr pr år), hals, stort håndkle, votter, (smørbrød)kniv, div refleks, saks osv.

Jeg har alltid med meg små søppelsekker i ryggsekken. Hvis det ligger mye søppel langs veien, plukker jeg det opp.

Anonymkode: 856c3...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med meg hjem ei krone jeg fant. 

Anonymkode: 8e345...2ef

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en gang to små unger i en klynge busker i nærheten av en sti, da jeg var ute i skogen og gikk tur med hunden min. Jeg så meg til alle kanter, kunne ikke se en sjel noe annet sted, og kunne ikke skjønne hvor disse to ungene kom fra midt ute i skogen. La merke til at de hadde sånne refleksvester på seg, så jeg gikk frem til dem der de sto og kniste og gjemte seg, og ba om å få se ryggen på refleksvestene. Der sto det navn og nummer til barnehagen de tilhørte. 

Så da ringte jeg barnehagen med mobilen, og sa jeg hadde funnet to barn i skogen, uten noen gruppe andre barn eller voksne i nærheten. De ble ganske forskrekket og også litt flaue, for hadde ikke jeg kommet så vet man jo aldri hva som kunne skjedd...

Uansett, den ansatte i barnehagen som jeg ringte til (fasttelefon nr) ringte til mobilen til en av de voksne ansatte i barnehagegruppa som var ute på tur akkurat da, og jeg sto sammen med barna og passet på dem mens vi ventet. Etter en stund kom en ansatt med samme type refleksvest hastende nedover stien fra retningen dypere inn i skogen. Husker faktisk ikke om hun sa takk en gang, men hun fikk nå med seg barna og irettesatte dem mildt for å ha forsøkt å gjemme seg sånn. Ungene sa de bare ville leke gjemsel og kniste litt over at de hadde klart å lure seg unna. De kan vel ha vært fire-fem år.

Jeg kan ikke huske å ha funnet noen varer eller gjenstander verdt å ha ute noe sted. Hvis jeg finner et klesplagg så henger jeg det opp på et gjerde e.l. i nærheten, så det er lett å se. Typisk er sånt noe et par hansker som har falt ut av lommen til noen.

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant en gang en blå hekla ugle-"bamse", ikke så lett å forklare 😄 Den lå skitten i en grøftekant, jeg tok den med hjem og vaska den, men vet ikke helt hva jeg skal med den 🙈😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Som tenåring fant jeg en gang en en Adidas genser på fortauet, som jeg syntes var så kul at jeg tok den med meg hjem. Elsket den. Men jeg var så redd noen skulle kjenne den igjen at jeg alltid brukte den under andre gensere, og den mistet derfor noe av gleden. Brukte den mer eller mindre opp til slutt, men er det eneste jeg har tatt med meg hjem. 

Anonymkode: 0d1b7...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...