Gå til innhold

Ekstrajobb for å få bedre permisjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har jobbet ekstra de siste tre månedene før termin for å spe på permisjonen? Isåfall hvilken type jobb, hvor mye og hvordan gikk det?

Anonymkode: 99742...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gurimalla, nei det hadde jeg aldri orka. Orker såvidt å stå i full jobb nå, og jeg har fem uker igjen før jeg skal i foreldreperm …

Anonymkode: a7dd9...e92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gurimalla, nei det hadde jeg aldri orka. Orker såvidt å stå i full jobb nå, og jeg har fem uker igjen før jeg skal i foreldreperm …

Anonymkode: a7dd9...e92

Da var vel heller ikke spørsmålet til deg.

Anonymkode: 99742...f9b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at hvis du avviker mer enn 25% fra hva du historisk har tjent, kan NAV nekte deg ekstra permisjonspenger selv om du har tjent det opp. Dette fordi de har et unntak om at du må bevise at den økende utbetalingen er av varig karakter. Jeg måtte sloss veldig mot navn pga jeg byttet jobb i graviditeten og gikk kraftig opp i lønn. NAV ville kun gi meg for gammel lønn og jeg måtte få skriv fra arbeidsgiver om at lønnen var av varig karakter og tilsvarte mitt ansvarsområde.

Anonymkode: 14db5...079

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet er at hvis du avviker mer enn 25% fra hva du historisk har tjent, kan NAV nekte deg ekstra permisjonspenger selv om du har tjent det opp. Dette fordi de har et unntak om at du må bevise at den økende utbetalingen er av varig karakter. Jeg måtte sloss veldig mot navn pga jeg byttet jobb i graviditeten og gikk kraftig opp i lønn. NAV ville kun gi meg for gammel lønn og jeg måtte få skriv fra arbeidsgiver om at lønnen var av varig karakter og tilsvarte mitt ansvarsområde.

Anonymkode: 14db5...079

Når i svangerskapet bytta du jobb? Jeg begynte i ny jobb i uke 16/17 og har gått opp 70 000 i årslønn. Håper ikke det vil føre til problemet for meg …?

Anonymkode: a7dd9...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ekstrajobb i restaurantbransjen, jobber mine siste vakter i disse dager - 34 uker på vei nå, så er ikke så mye lengre jeg orker ståing og gåing i den grad som nå. Har jobbet ekstra siden oktober i fjor, så sånn sett har jeg jo jobbet med dette en stund nå. Vært ganske få vakter i mars og april, så er nok ikke mer enn maks et par tusenlapper jeg vil få utbetalt ekstra per mnd i permisjon. Men alt hjelper 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 8afae...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Når i svangerskapet bytta du jobb? Jeg begynte i ny jobb i uke 16/17 og har gått opp 70 000 i årslønn. Håper ikke det vil føre til problemet for meg …?

Anonymkode: a7dd9...e92

Du skal utbetales det du taper i lønn for å være i permisjon.  Men du må kanskje sende inn ekstra dokumentasjon på at du har byttet jobb. 

Anonymkode: 20aaa...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet ekstra mens jeg var gravid, men fikk ikke noe ekstra i permisjonen av den grunn siden jeg allerede lå over 6G i hovedjobben.

Anonymkode: 3b180...a42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Når i svangerskapet bytta du jobb? Jeg begynte i ny jobb i uke 16/17 og har gått opp 70 000 i årslønn. Håper ikke det vil føre til problemet for meg …?

Anonymkode: a7dd9...e92

Jeg begynnte i ny jobb ca 2mnd før jeg ble gravid :)

Anonymkode: 14db5...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Når i svangerskapet bytta du jobb? Jeg begynte i ny jobb i uke 16/17 og har gått opp 70 000 i årslønn. Håper ikke det vil føre til problemet for meg …?

Anonymkode: a7dd9...e92

Det kans skje, men kommer veldig ann på hvem som behandler søknaden din.I verste fall må du bare få dokumentasjon om at lønnsøkningen er varig. De som faller mellom flere stoler her er de som tar en midlertidig ekstrajobb, da blir det vanskelig å dokumentere at inntektsøkningen er varig.

Anonymkode: 14db5...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...