Gå til innhold

Annen hannkatt markerer på døra vår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en kastrert og veldig snill hannkatt på 4 år. Jeg har aldri sett han angripe andre katter. Som regel går han veldig fint sammen med de kattene som ikke angriper han.

Men i det siste halve året har han blitt mye banket av en annen ukastrert hannkatt i området og vi har måtte tatt han til dyrlege flere ganger pga dette. Jeg vet ikke hvem eieren til denne katten er dessverre så jeg får ikke snakket med de om kastrering.

Nå i det siste har den andre katten begynt å markere både på verandaen vår og på ytterdøra vår. Og jeg kjenner at dette begynner å bli fryktelig irriterende! 

Dette skjer på nattestid når vår er inne, og jeg har sett den flere ganger på kameraene våre så jeg vet at det er denne katta.

Har dere noen tips til hvordan jeg kan få stoppet denne katten fra å pisse ned alt vi eier som står utenfor huset? Jeg holder på å bli gal av dette! 

Fantaserer om å fange katten og kastrere den selv og slippe den ut igjen 🤪 men det er jo å gå litt for langt.

Anonymkode: 7e012...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg ut bilde av den, forklar problemet, og etterspør eier på lokal facebookgruppe. Om ingen melder seg ville jeg tatt den til dyrlege for å sjekke chip. 

Naboens forrige katt dreit i bedet ved siden av inngangsdøren her, hadde i appelsinskall, og da byttet den plass. Den nye har jeg blitt venn med, så han føler min hage er litt hans, så den går ikke på do her. 

Lykke til! 

Anonymkode: 79b39...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Legg ut bilde av den, forklar problemet, og etterspør eier på lokal facebookgruppe. Om ingen melder seg ville jeg tatt den til dyrlege for å sjekke chip. 

Naboens forrige katt dreit i bedet ved siden av inngangsdøren her, hadde i appelsinskall, og da byttet den plass. Den nye har jeg blitt venn med, så han føler min hage er litt hans, så den går ikke på do her. 

Lykke til! 

Anonymkode: 79b39...b0e

Takk for tips! Har jaget den så mange ganger når den har vært etter min katt at den nok ikke tør å komme nær meg når den er ute. Er nok på natta det meste foregår for jeg ser den sjeldent på dagtid. Har vurdert felle. Men da må jeg evt gå til innkjøp av en. Får prøve å legge ut lapp i postkassene til naboene i første omgang.

Har sprayet med eddik-vann nå og håper det hjelper. Selv om vår egen katt nok heller ikke kommer til å like det så godt. 

Vår egen katt har jeg aldri sett markere heldigvis. Får så vondt av han som blir herjet sånn med. 

Anonymkode: 7e012...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spray på blanding med 7%eddik sitronessens og vann. 9 deler vann en del eddik og en god dæsj sitron. Er du oppe sent vent på den og skrem livskiten av den

Anonymkode: 90216...37b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Skal prøve dette!

Anonymkode: 7e012...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med "Cat off" fra dyrebutikken hvis ikke eddik og sitron hjelper.

 

Anonymkode: ddd35...58a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...