Gå til innhold

Mannen har såret meg, hvordan komme videre i forholdet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snakker du han bort fra terapi altså? Han kan ikke bare velge å endre slike grunnleggende ting som sitter dypt i han uten å jobbe ordentlig og hardt med det. Det kreves en gedigen innsats. Ellers vil han ikke kjenne igjen neste situasjon og ikke se selv hva annet valg kan være. Man kan si det sånn at han pr idag går på autopilot, noe vi alle gjør i mange settinger. Han har ikke noen bevissthet rundt hvorfor sin autopilot er stilt inn som den er. Nå har han noen tanker rundt at den er som den er, men likevel har han ikke gravd i hvorfor den er stilt inn slik. Bare at den er det. Hvordan skal han da klare å endre autopiloten når han ikke vet hvilke tanker og mønstre dypt der inne han må endre på for at autopiloten skal stilles inn på nytt? 

Anonymkode: 6a062...c9b

Jeg mente at det første burde være at HAN går i terapi siden valgene han tar påvirker oss. Han kan love og love meg om vi går sammen i terapi men det er jo valgene han tar som må repareres 

Anonymkode: 9bd6c...24b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil du bruke all din energi på dette? Mest sannsynlig bortkastet tid.

Anonymkode: 75cd7...e78

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg mente at det første burde være at HAN går i terapi siden valgene han tar påvirker oss. Han kan love og love meg om vi går sammen i terapi men det er jo valgene han tar som må repareres 

Anonymkode: 9bd6c...24b

Ok, så han er "med på", men ikke for seg selv, alene? Ja, da er det vanskelig å bygge tilliten tilbake opp. Og kanskje fortjener han ikke det heller. Hvorfor skal du slite med det hvis han ikke vil gjøre sin del av jobben? Som er den største. 

Anonymkode: 6a062...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ok, så han er "med på", men ikke for seg selv, alene? Ja, da er det vanskelig å bygge tilliten tilbake opp. Og kanskje fortjener han ikke det heller. Hvorfor skal du slite med det hvis han ikke vil gjøre sin del av jobben? Som er den største. 

Anonymkode: 6a062...c9b

Nå ordla jeg meg kanskje feil. Han er villig til å gjøre alt for at ting skal bli bra. Parterapi kan være en løsning men jeg tenker også at han alene må i terapi for å klare å endre seg. Deretter parterapi når det ene problemet (roten til alt) er løst 

Anonymkode: 9bd6c...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vil du bruke all din energi på dette? Mest sannsynlig bortkastet tid.

Anonymkode: 75cd7...e78

Han vil jo gjøre alt for å ta tak i problemet og fixe det. Nå som han vet årsaken til at han har handlet som han har gjort 

Anonymkode: 9bd6c...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå ordla jeg meg kanskje feil. Han er villig til å gjøre alt for at ting skal bli bra. Parterapi kan være en løsning men jeg tenker også at han alene må i terapi for å klare å endre seg. Deretter parterapi når det ene problemet (roten til alt) er løst 

Anonymkode: 9bd6c...24b

Jeg synes du ordlegger deg likt hele tiden jeg. Som at du mener han skal gå alene i terapi, at han vil gjøre alt inkludert parterapi. Men vil han gå alene? Jeg blir ikke klok på det ut fra hva du skriver. Skal han gå i terapi alene? 

Anonymkode: 6a062...c9b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg synes du ordlegger deg likt hele tiden jeg. Som at du mener han skal gå alene i terapi, at han vil gjøre alt inkludert parterapi. Men vil han gå alene? Jeg blir ikke klok på det ut fra hva du skriver. Skal han gå i terapi alene? 

Anonymkode: 6a062...c9b

Jeg vet faktisk ikke. Tenker litt høyt her. Tenker kanskje terapi for han alene først og når han har ryddet opp i seg, så blir det terapi på oss. Men igjen så vil denne situasjonen blir langtekkelig å stå i siden jeg ikke føler jeg kommer ut av det nå.

Anonymkode: 9bd6c...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han vil jo gjøre alt for å ta tak i problemet og fixe det. Nå som han vet årsaken til at han har handlet som han har gjort 

Anonymkode: 9bd6c...24b

Ja han snakker om å ta tak en liten stund, så slutter han når du har roet deg ned. 

Anonymkode: 75cd7...e78

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svik. Man kommer aldri helt over det. Uansett hva sviket bistår i. Selv ble jeg sveket av min ektemann for rundt 15 år siden. Uansett hvor mye jeg tilgir så farger det fortsatt hendelser i livet innimellom. 
Det perfekte ble uperfekt, og det kan jeg velge å lever jeg med, eller avslutte ekteskapet. Har fortsatt ikke bestemt meg, og barna er på vei ut av redet. Vi får se.
Slik er livet.

Kanskje det er grader av alvorlighet? Har det vært gjentakelse, formildende omstendigheter? Bare du vet.

Anonymkode: 00e01...23a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nå ordla jeg meg kanskje feil. Han er villig til å gjøre alt for at ting skal bli bra. Parterapi kan være en løsning men jeg tenker også at han alene må i terapi for å klare å endre seg. Deretter parterapi når det ene problemet (roten til alt) er løst 

Anonymkode: 9bd6c...24b

Dere kan jo få hjelp til å håntere krisen dere er i nå, selv om han kansje har behov for å jobbe med seg selv allene også. Det er ikke lurt å la forholdet skure å gå mens han jobber allene tror jeg. Om han virkelig har et problem så kan det bli tungt å jobbe med, da er det greit at dere har det greit før han begynner. Så jeg synes dere bør begynne med parterapien, så kan han forsette allene etter hvert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...