Gå til innhold

Hvor ofte dusjer mannen/ skal mannen dusje?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke at jeg ønsker eller kommer til å bryte samlivet pga noe så dust som dusjing men frustrasjonen den er der!! 😃

ts

Anonymkode: 98853...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med et hardtarbeidende yrke bør han dusje når han kommer hjem.

Jeg sitter på kontor og dusjer hver morgen, og jeg tar en kjapp dusj på kvelden etter trening. 

Anonymkode: 3fd1b...969

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke at jeg ønsker eller kommer til å bryte samlivet pga noe så dust som dusjing men frustrasjonen den er der!! 😃

ts

Anonymkode: 98853...0d5

Men syns han/du at det er ok å sitte/ligge i sofaen full av sagflis og svette etter en dag med hardt fysisk arbeid? Er jo mer jobb å rense en sofa titt og ofte enn å skifte på senga. Står på det jeg sier over her. Han bør dusje og skifte når han kommer fra jobb.

Anonymkode: e741b...262

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig barnslig oppførsel på mannen. Hadde ikke blitt noe på han om det var min mann for å si det sånn. Æsj!

Anonymkode: e1b62...e82

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skylle av seg svette, smuss og skitt i to minutter morgen og kveld ser jeg på som obligatorisk for alle voksne mennesker.

Anonymkode: 07612...1cd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dusje annenhver dag er innafor hvis man ikke har en fysisk anstrengende jobb. Siden mannen er snekker er jeg enig med TS at han bør dusje etter jobb. Min mann har en fysisk jobb og føler seg alltid uvel helt til han får tatt seg en dusj. Han har alltid dusjet hver dag så lenge jeg har vært sammen med ham. I helgene kan han avogtil dusje om morgenen for å våkne opp men tar seg en ekstra dusj hvis han har vært ute i hagen å jobbet eller måka snø hele dagen

Anonymkode: 45b46...219

Det er akkurat slik jeg ønsker det skal være.. men hver gang jeg tar det opp syns han jo såklart jeg er kontrollerende som følger med på dusjingen hans, og det er jo enig i, men det er jo tydeligvis det som skal til når han ikke gjør det på eget initiativ. Ender hvertfall hver gang med dårlig stemning. Jeg hater jo at jeg blir som en mor som går og maser, men heller det enn ei skitten seng

ts

Anonymkode: 98853...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvorfor i helvette er så mange norske menn så grisete?! Min mann er asiatisk og har dette genet hvor han omtrent ikke svetter eller lukter. Likevel dusjer han jevnlig ca hver 2-3 dag, men han har kontorjobb. Kunne ikke falt ham inn å legge seg skitten i senga, og om han måtte det da kan du banne på at han uansett hadde skifta på senga etterpå.

Mannen din trenger er realitetsorientering.

Anonymkode: cd7aa...dae

Nå er det jo faktisk mannen din som dusjer sjeldnest her. Selv om man ikke lukter, blir man møkkete diverse steder. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men syns han/du at det er ok å sitte/ligge i sofaen full av sagflis og svette etter en dag med hardt fysisk arbeid? Er jo mer jobb å rense en sofa titt og ofte enn å skifte på senga. Står på det jeg sier over her. Han bør dusje og skifte når han kommer fra jobb.

Anonymkode: e741b...262

Nja, det er jo ikke sånn at han er "synlig skitten", man ser det på en måte ikke før han har dusjet og ser alt smusset og byggestøvet som ligger igjen i sluket. Han skifter klær etter jobb og jeg har ikke brydd meg om å ta den kampen der. Førstepri er jo den der dusjinga før leggetid. Også skal det sies at han gjør det som regel, han er til vanlig veldig hygienisk av seg, men det er kanskje en til to ganger i mnd det blir en kamp  dårlig stemning og jeg sliter med å forsvare min "kontrollerende atferd" som overvåker om kjæresten min har dusjet eller ikke

ts

Anonymkode: 98853...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han spiser middag og sitter i sofaen med masse støv over hele seg? Også under klærne? Blir ikke sofaen kjempeskitten da? Er vel vanskeligere å rense sofaen enn at han får ansvaret for å skifte på sengen om det må skje oftere.

Ellers så tenker jeg at det er unødvendig å behandle en voksen mann som et barn. Han har fått med seg at du mener han skal dusje. Det hjelper ikke å mase. Jeg antar at manglende dusjing også fører til manglende sex, så det kan jo motivere i seg selv hvis han liker slikt.

Anonymkode: bbb00...9a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er basic hygiene. Har 3kids, og seriøst, dusj rutiner er viktig. Ikke for mye, ikke for sjelden. Han har lært, men så firt på dusj kravene. 

Jeg dusjer daglig. Kort 2minutter, og ikke med såpe, hvis det ikke er nødvendig. Legge seg ren i seng er terapi. Trener jeg blir det mer, så ser jo det fort blir mye dusj, men reduserer såpebruk. Kun intimvask. Men seriøst, dette er personlig preferanse og rutine.

Mann som legger seg på gjesterommet, da er det på tide å ta en prat. Han har det ikke bra. Når jeg legger meg på gjesterom, da er forholdet over teknisk sett. Det er så klar beskjed om at man ønsker alene tilværelse! 

Dårlig hygiene, da er det fort singel tilværelse. Høres jo litt ut som han er lei og sliten. Hør om han har det bra på jobb og i livet ellers. Vi menn kan plages av mye vi ikke snakker om.

Å gå ned på hygiene rutine slik er ikke normalt. Ikke innbydende! Man bor tross alt sammen! 

Alternativet er en hule i skogen, alene. Playstastion og sanke mat fra Coop selv. Fint ett par dager.

Lite dusjing gir mindre kos. Er det virkelig så godt å sove på gjesterommet??

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og mannen har vært sammen i snart 5 år, og til å begynne med dusjet han hver dag før jobb. (Jobbet som telefonselger). Etter to år begynte han i et fysisk yrke, altså som snekker og begynte å dusje hver dag etter jobb. Jeg ser med egne øyne hvor mye støv og smuss han samler ila. Dag når han er ferdig i dusjen. Vi har hele tiden hatt en felles enighet at dersom vi er aktive/ ute så dusjer vi før vi legger oss for å holde sengehygienen god. Noen ganger utsetter mannen å dusje helt til han er så trøtt at han ikke orker, og det blir storstyr for jeg må gå å følge med om han dusjer om dagene, for han prøver å "lure seg unna". For en uke siden kom han på soverommet å skulle legge seg og da måtte jeg spørre han om har dusja, og han svarer ikke, men stormer ut og smeller igjen døra. Finner han da etterpå på gjesterommet. Jeg vet det høres helt syk at jeg "går å føler med" men dersom jeg ikke gjør det, så lurer han seg unna. Han mener da at han ikke er noe skitten og dette må da han vite best, men det lyser jo gjennom at det er latskap fordi han har utsatt det hele dagen. Han legger seg da heller på sofaen og sover enn å bruke 2 minutter i dusjen og skylder på meg. (Hver gang vi skal på besøk etter jobb må han dusje fordi han er "skitten" etter jobb).

Er det jeg som trenger en realitetssjekk her eller er det helt innafor at jeg ønsker rene sengetøy? Jeg står forresten for alt av sengetøyvask, bretting og skifting av dette innen rimelig tid. I tillegg skiftet jeg senga på for 2! dager siden og da er det ikke aktuelt å legge seg i støv og puss fra jobb

Anonymkode: 98853...0d5

Min samboer er mekaniker og om han er full av noe skit, olje, sand, etc så løper han rett i dusjen så fort han kommer hjem. Han vet det at om han utsetter til leggetid så ender han opp med å sovne på sofaen eller ikke orke. 

Så han dusjer hver dag. 

Anonymkode: 21b28...9b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ikke at jeg ønsker eller kommer til å bryte samlivet pga noe så dust som dusjing men frustrasjonen den er der!! 😃

ts

Anonymkode: 98853...0d5

Det er noe jeg kunne brutt opp for. Og det var med på at jeg gjorde det også faktisk. Dvs, her var det et stebarn (ung voksen) som hevdet at hn ikke var skitten etter jobb (diesel og steinstøv over hele buksa) og gikk inn med arbeidsklær igjen og igjen og igjen. Det lå skitt etter hn overalt. Det var altså så respektløst at jeg har ikke ord for det.

Dette er mannen din. En voksen mann. Han gjør livet ditt surt og vanskelig, og er ekkel og skitten. Han gjør sofaen deres ekkel og skitten. Det er ikke han som må gjøre rent etter han, men du. Han respekterer deg ikke. Tenk virkelig nøye gjennom om han på flere områder gjør livet ditt lettere eller vanskeligere. Mest sannsynlig er han ikke noe å spare på. 

Anonymkode: a883b...560

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nja, det er jo ikke sånn at han er "synlig skitten", man ser det på en måte ikke før han har dusjet og ser alt smusset og byggestøvet som ligger igjen i sluket. Han skifter klær etter jobb og jeg har ikke brydd meg om å ta den kampen der. Førstepri er jo den der dusjinga før leggetid. Også skal det sies at han gjør det som regel, han er til vanlig veldig hygienisk av seg, men det er kanskje en til to ganger i mnd det blir en kamp  dårlig stemning og jeg sliter med å forsvare min "kontrollerende atferd" som overvåker om kjæresten min har dusjet eller ikke

ts

Anonymkode: 98853...0d5

Hang med helt til det var snakk om en til to ganger i mnd, en velger sine kamper tenker jeg, 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars mann sier jeg bare. Han bestemmer da vel selv når han skal dusje eller ikke. Han er voksen! 

Anonymkode: edaf6...6de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hehe ja nei dersom vi tar det steget må vi nesten bare innse at vi ikke oppfyller de krav og ønsker vi har til et samliv. Seperat soverom er ikke noe for meg

ts

Anonymkode: 98853...0d5

Du er på god vei til samlivsbrudd. 

Anonymkode: edaf6...6de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge kontorjobber, men et minimum er å dusje etter vi har vært aktive. Vi begge trener 3-4 ganger i uka. Jeg kan gjerne skylle meg i dusjen hver kveld, bruker ikke såpe eller slikt, bare deilig med det varme vannet.

Han dusjer mer for å bli rein.

Jeg elsker det når han er svett etter trening og har ofte sex idet han kommer inn døren etter å ha trent. Så dusjer han selvfølgelig. 

Om han hadde et hardt fysisk arbeid, eller jobbet i et miljø som var støvete eller skittent er det et minimum å skifte klær og vaske hender, ansikt og skylle hodet.

Når det er sagt, jeg kunne ALDRI vært sammen med en mann som ikke selv klarte å passe på sin egen hygiene. 

Aldrialdrialdri noen sinne om jeg er interessert i å kaste bort et sekund av livet mitt på en mann jeg må passe på har helt alminnelig personlig hygiene. 

 

Anonymkode: 89bbf...6ee

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen har kontorjobb. Skulle han funnet på å ikke dusje på en hel dag hadde jeg reagert. Han får gjøre som han vil, men ikke aktuelt å sove ved siden av en som ikke vasker seg skikkelig minst daglig. 

Anonymkode: 2bbef...d47

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel løsning: kjøp en pysjamas til han!

Enklere løsning: slutt å være mora hans!

Anonymkode: 2ba57...501

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann jobbet på verksted i masse år. Dusjet hver dag etter jobb. Nå har han en annen jobb, nå dusjer han hver dag, men litt random om det er på morgen eller kveld. Noen dager begge deler.

Anonymkode: 28432...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor i helvette er så mange norske menn så grisete?! Min mann er asiatisk og har dette genet hvor han omtrent ikke svetter eller lukter. Likevel dusjer han jevnlig ca hver 2-3 dag, men han har kontorjobb. Kunne ikke falt ham inn å legge seg skitten i senga, og om han måtte det da kan du banne på at han uansett hadde skifta på senga etterpå.

Mannen din trenger er realitetsorientering.

Anonymkode: cd7aa...dae

Min mann er fra et annet europeisk land, men han dusjer da hver dag og er hygienisk. Ja, mange norske menn er grisete. Enkelte ganger får man inntrykk at de fortsatt lever i vikingtiden.

Anonymkode: cf946...967

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...