Gå til innhold

Kjære gravide som ikke har vært lenge sammen med barnefar…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

…vær så snill og tenk mye på farskap og foreldreansvar ❤️ Tenk på hva som kan skje dersom det blir slutt. Tenk på krangel og samtykke til alt. 
Jeg vil ikke skremme dere. Men det kan være lurt å ha foreldreansvar alene (først) og kanskje forandre det senere om noen år. 
Hilsen fra en alenemor som går gjennom helvete akkurat nå, fordi jeg var dum nok å tro på det beste i mennesker.

Anonymkode: fea97...b83

  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og ta nå for guds skyld barnebidrag gjennom nav når det blir slutt, så du slipper pengekamp hver mnd og barnet får rettferdig sum... hjelper ikke om far blir forbannet eller fattig.. 

 

Anonymkode: 0c24b...0ff

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger bare til her jeg;

- gi barnet ditt etternavn!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler for å nyansere dette bildet litt..

Selv ble jeg planlagt gravid med barnefar, som jeg fortsatt lever i harmoni med, etter kun fire måneder.

Jeg vil tørre å påstå at fordelene ved et slikt valg, er at man først og fremst former sitt forhold basert på foreldreskap. Jeg har ikke så god husk på hvordan det var å bare være kjærester, og det har vært en enorm styrke for oss, og åpenbart for barna våre!

Anonymkode: d4d87...06a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frøkna skrev (6 minutter siden):

Jeg legger bare til her jeg;

- gi barnet ditt etternavn!

Du vet at du ikke kan bestemme at du får beholde barnet alene først? Far har rettigheter han også, og det er en grunn til at man bør kjenne folk før man blir kjærester, flytter sammen og så ser ann om det er en match etter noen år.

Anonymkode: f92d5...c33

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Føler for å nyansere dette bildet litt..

Selv ble jeg planlagt gravid med barnefar, som jeg fortsatt lever i harmoni med, etter kun fire måneder.

Jeg vil tørre å påstå at fordelene ved et slikt valg, er at man først og fremst former sitt forhold basert på foreldreskap. Jeg har ikke så god husk på hvordan det var å bare være kjærester, og det har vært en enorm styrke for oss, og åpenbart for barna våre!

Anonymkode: d4d87...06a

Tror det blir noe helt annet å møtes og bestemme seg for å formere seg før man blir kjent. 

For ts virker det som det overhodet ikke var planlagt...

Anonymkode: f92d5...c33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du vet at du ikke kan bestemme at du får beholde barnet alene først? Far har rettigheter han også, og det er en grunn til at man bør kjenne folk før man blir kjærester, flytter sammen og så ser ann om det er en match etter noen år.

Anonymkode: f92d5...c33

Ja, far har rettigheter akkurat som mor. Har jeg skrevet noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

…vær så snill og tenk mye på farskap og foreldreansvar ❤️ Tenk på hva som kan skje dersom det blir slutt. Tenk på krangel og samtykke til alt. 
Jeg vil ikke skremme dere. Men det kan være lurt å ha foreldreansvar alene (først) og kanskje forandre det senere om noen år. 
Hilsen fra en alenemor som går gjennom helvete akkurat nå, fordi jeg var dum nok å tro på det beste i mennesker.

Anonymkode: fea97...b83

Jeg har et barn med en mann som var var sammen med i nesten 3 år før barnet kom. Kjente han helt tilbake til ungdomskolen da vi fant sammen i en alder av 23 og 25. Kjente alle rundt han, generelt ikke bekymret for å ha falt for han. 

Det er den verste personen jeg må samarbeide med. Han skal bare vinne, han skal være best, om jeg opplever utfordringer med barnet vårt så prøver jeg å sjekke om det er hos begge, men får til svar at "synd for deg, ditt problem, her er alt perfekt." Han har dratt meg gjennom barnevern og rettssystem, han har forsøkt å fått meg sparket fra jobben min. Han prøver ofte å fremstille meg som en dårlig mor og hvis han kan få alle til å tenke stygt om meg så er han lykkelig.

 

Så falt jeg for en ny fyr, ca 6 mnd etter brudd med første. Jeg ble gravid på første året vårt. Nå har vi snart 5 år sammen, barn nummer to på vei, hus og alt på stell. Det er så lett å samarbeide med han, vi er generelt enige.

Min erfaring, sett fra andre og, er at tid sammen er ikke det store som skaper problemene. For slike problemer kommer like gjerne etter lange forhold. 

Anonymkode: b51ff...e40

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

…vær så snill og tenk mye på farskap og foreldreansvar ❤️ Tenk på hva som kan skje dersom det blir slutt. Tenk på krangel og samtykke til alt. 
Jeg vil ikke skremme dere. Men det kan være lurt å ha foreldreansvar alene (først) og kanskje forandre det senere om noen år. 
Hilsen fra en alenemor som går gjennom helvete akkurat nå, fordi jeg var dum nok å tro på det beste i mennesker.

Anonymkode: fea97...b83

Eller passe på å bruke prevensjon til du faktisk er godt nok kjent med denne mannen..

Anonymkode: e6f91...964

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...