Gå til innhold

Hvor mye koster kjæledyret ditt deg i måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har 2 katter som koster ca 2000 pr mnd. De begynner å bli gamle, og koster mer i dyrlegebesøk, spesialfor og medisiner enn de gjorde da de var unge. I tillegg har forsikringen økt litt i pris over årene. Men det har absolutt lønt seg å ha forsikring.

Anonymkode: 855cc...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har 2 katter som koster ca 2000 pr mnd. De begynner å bli gamle, og koster mer i dyrlegebesøk, spesialfor og medisiner enn de gjorde da de var unge. I tillegg har forsikringen økt litt i pris over årene. Men det har absolutt lønt seg å ha forsikring.

Anonymkode: 855cc...83d

Hvor gamle er kattene dine? 

Anonymkode: 070b8...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor gamle er kattene dine? 

Anonymkode: 070b8...226

15 og 19 

Anonymkode: 855cc...83d

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selvsagt gjør vedkommende det. Ikke alle som bryr seg om dyrene sine dessverre. 

Anonymkode: aef73...5dd

Handler mer om at det ikke kun er skrytepavene som svarer her. De færreste forsikrer katten sin, å påstå noe annet er bare virkelighetsfjernt 

Anonymkode: 05237...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke regnet på.

Anonymkode: 73081...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nok dyrt, men jeg foretrakk å aldri summere det. Men bare forsikringen var 11.000 i året den siste tiden hunden levde, den økte jo for hver giro jeg fikk (to ganger i året). Så har vi mat i tillegg, mest tørrfôr (Royal Canin), diverse godbiter, noe våtfôr for variasjonens skyld, veterinærutgifter til sykdom, skade, vaksiner, tannrens under narkose to ganger hvert år (snittet pr mnd blir nok høyt, for de siste årene hunden levde var det mye som var galt i alderdommen hennes). Så har vi hundefrisør to ganger i året til 1200-1400 kr pr gang. Et og annet utstyr trengtes i blant også, som nytt hundekobbel da sønnen greide å dra det gamle gjennom en haug med hundedritt på bakken... (det gikk i søpla etter det, ja). En ball å leke med osv.

Jeg tipper snittet ble 3000 i måneden pga mye sykdom de siste 3-4 årene av hundens levetid (den ble 12,5 år). Kanskje mer til og med.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

600 og noe i forsikring. Så legger jeg av 100 kr i mnd til egenandel. Så kjøper jeg en 12 kg hundemat til 1300 som holder i 2-3 mnd. Er en staff på 4 år. Og ca 100 kr m godbiter i mnd. Og klær, men det er bare 2-3 plag til vinterbruk. Første året ble det mer, en del forskjellige investeringer som kursj osv.. hundebånd, leker.. liggematte.. osv osv

Anonymkode: 23dab...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en sju år gammel hund. 
Mat kommer på 500 kr i måneden, forsikring er også 500. Klipp to ganger i året kommer på 1000 kr pr gang.
 

I tillegg legger vi av 500 i måneden til uforutsette ting, for eksempel egenandel hos dyrlegen, vaksiner og sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ingen forsikring? Og kjøper du tørrfôr på type kiwi?

Anonymkode: c79ba...c65

Forsikring på katten ? Fordi? Den fikk jeg gratis og den klarer seg helt fint selv ute i naturen, kommer hjem for mat, kos og ly :)  den har det som plommen i egget skal jeg si dere, til og med selv om den spiser purina sin mat fra spar! Tenke seg til! 😱 en katt er født ute, man trenger ikke ha puter under ermene dems. Å dere som mener jeg ikke er skikket til å ha dyr av den grunn skal få lov til å mene det. 

Anonymkode: 05237...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forsikring på katten ? Fordi? Den fikk jeg gratis og den klarer seg helt fint selv ute i naturen, kommer hjem for mat, kos og ly :)  den har det som plommen i egget skal jeg si dere, til og med selv om den spiser purina sin mat fra spar! Tenke seg til! 😱 en katt er født ute, man trenger ikke ha puter under ermene dems. Å dere som mener jeg ikke er skikket til å ha dyr av den grunn skal få lov til å mene det. 

Anonymkode: 05237...800

Hva gjør du hvis katten blir overkjørt og ligger der med knust bekken? Skyter du den selv bak låven da... eller tar du den med til veterinær som normale folk gjør? Og betaler noen titusener av kroner for operasjon og behandling ut av egen lomme, fordi den ikke er forsikret? Folk som får kjæledyra sine gratis gjør som regel ikke det. De koster ikke på dem noe særlig penger ved sykdom og skade.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 minutt siden):

Hva gjør du hvis katten blir overkjørt og ligger der med knust bekken? Skyter du den selv bak låven da... eller tar du den med til veterinær som normale folk gjør? Og betaler noen titusener av kroner for operasjon og behandling ut av egen lomme, fordi den ikke er forsikret? Folk som får kjæledyra sine gratis gjør som regel ikke det. De koster ikke på dem noe særlig penger ved sykdom og skade.

Nei, så ender kanskje livene dems der. Men vet du hva? Mens de levde hadde de det fint, de hadde noen som matet og koste og brydde seg om dem. Selv om man påkoster dem behandling er det ikke gitt at de får noe greit liv etterpå. Naturen er brutal, og det kan ingen holdes ansvarlig for. Selv om de er dyr, så er de ikke mennesker. 

Anonymkode: 05237...800

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med forsikringer, mat, vetrinær, leker og alt til katta, kosta den i snitt 1100kr/mnd i 2023.

Har en bengal

Anonymkode: b1873...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To katter - ca. 500,- i forsikring og 250,- i mat/kattesand/godis per mnd. I tillegg kom det jo utgifter på rundt et par tusen per katt ifb. med sterilisering/kastrering og vaksiner. 

 

To hunder (12 kg. og 25 kg) - ca. 740,- i forsikringer og 1000,- i mat/leker/godis. I tillegg kommer vaksiner hvert 3. år, påmeldingsavgifter og reiser til kurs og stevner etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har katt og den koster vel 130 kr mnd i mat. Kjøper på matbutikken, tørrfor og får en gang i blant våtfor. Ingen forsikring. Ble sterilisert med en gang det var mulig, husker ikke hva det kostet da, et par tusen? Har vært hos dyrlege en gang med sår som måtte sys, kom på rundt 3000. Hun har vært billig i drift, hatt flaks der. Snart 16 år og i grei form skal sies. Men merker hun er blitt ei voksen dame nå. Tviler på vi kommer til å "lappe" på henne om hun blir syk. Skal få slippe å lide. 

 

Anonymkode: acd09...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Handler mer om at det ikke kun er skrytepavene som svarer her. De færreste forsikrer katten sin, å påstå noe annet er bare virkelighetsfjernt 

Anonymkode: 05237...800

Bullshit. I dag er de fleste såpass oppegående at de vet og forsikre katten sin. Og hvorfor skal man skryte av å bruke sunn fornuft?

Anonymkode: c79ba...c65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Labrador på 30kg, rundt 2000 i mnd i mat og forsikring og godbiter, men bruker også litt på kurs hundelufter og sånn, så blir litt mer.

Anonymkode: ccdc8...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en stor hund på 35 kg. Kjøper tørrfor til ca 800,- pr mnd. Ikke forsikret. Noen kroner til møkkeposer. Flåttmedisin koster litt hver vår. Kjøpte litt godbiter før men han foretrekker ostebiter som er for gamle til folkemat.

Det var endel utgifter i starten til hundebur, husbur, sånt.

Anonymkode: 3848f...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 kr mat 

480 forsikring 

300 kloklipp og så kommer diverse annet i tillegg men ikke hver mnd 

Anonymkode: 40ef4...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten hund, 3 år, 5 kg. Tipper han i snitt koster 4000 i måneden, kanskje litt mer. Dette er ikke inkludert det han kostet eller oppstartsutstyr (bånd, sjampo, bilbur, børste, leker, hundeseng, pledd osv). 

Anonymkode: 06141...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...