Gå til innhold

Tidligere psykiatrisk ansatt - kan man bli venn med tidligere pasient?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet ved psykiatrisk avd i flere år men har de siste årene (5år) ikke jobbet pga egne psykiske og helsemessige utfordringer. Jeg er ikke utdannet helsepersonell men ble "stuck" som vikar og møtte mange flotte, men triste mennesker, som jeg følte jeg fint kunne blitt venner med. Jeg har prøvd å google meg frem til reglement rundt dette, men finner ikke frem til noe konkret.

Grunnen til at jeg spørr er at flere har prøvd å kontakte meg de siste årene (ikke seksuelt! kun vennlig og for prat og felles interesser), men jeg har ikke turt å svare dem da jeg ikke vet hva reglene er og ønsker ikke at tidligere kollegaer skal dømme/baksnakke, noe som var normalt ved tidligere arbeidsplass. 

Folk er folk etter min mening og hvis man møter noen man har noe til felles med og kan bidra til positivitet og glede i hverandres liv så ser jeg ikke "ulempen". Jeg ønsker aldri å jobbe i helsevesen igjen, men ønsker ikke konsekvenser for verken meg selv eller tidligere pasient.

Anonymkode: 1b753...559

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er greit. Har vært innlagt selv, og noen ganger er det noen (ansatte) som er eksepsjonelt oppegående, og de dras man jo mot. 🙂 

 

Anonymkode: 4d5c5...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg og la vær. 

Anonymkode: 94231...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Skill mellom jobb og privat. 

Anonymkode: 6a4a7...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke hun christinetallulahh på instagram gift med en som både var psykolog og selv innlagt ved samme sykehus som hun var?

Så det er tydeligvis lov. (Om jeg okke har misforstått noe fullstendig her nå).

Anonymkode: 09d1a...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider