Rosa Dartle Skrevet 24. april #21 Del Skrevet 24. april No1*No1 skrev (22 timer siden): Jeg er enig i at det et respektløst og kjipt faktisk. Helt enig. Når jeg får en invitasjon, sjekker jeg opp familiens kalender, flytter eventuelt på ting, og gir så beskjed. Det gjelder også for datoer langt fram i tid. Ba for eksempel til en sommerfest, og de fleste ga kjapt svar på invitasjon og holdt av dagen. Så er det noen få (som alltid er sånn), som man bare ikke får tilbakemelding av. De er usikre, må se litt på det, bla bla. Jeg blir litt sånn..er de egentlig interesserte i å henge med meg da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #22 Del Skrevet 24. april En av to for meg; Leser meldingen i farten. Tenker at jeg må sjekke med mannen. Så er det glemt når vi er hjemme igjen begge to. Eller er rett og slett ikke så interessert i å bruke tid med personen. Og det er mer behagelig å være litt "fjern" enn å si det rett ut, med håp om at vennskapet glir litt ut i sanden. En annen venninne er imidlertid bare helsløv på slikt, hun hater å planlegge. Hun er ei venninne jeg ikke har faste planer med, men som jeg spontant hører om vil gå en kveldstur, eller kjøpe litt sushi og ta et glass vin. Gidder ikke irritere meg over at folk er ulike. Tilpasser bare vennskapet personligheten. Anonymkode: d6482...562 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 24. april #23 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er da ikke alle som vet på stående fot om de er opptatt den dagen eller ikke. Anonymkode: b232a...735 Ikke på stående fot, men det er faktisk ikke verre enn at man sjekker opp og så gir en tilbakemelding. Ikke at man føler at man inviterer, og at man er langt nede på lista for hvem personen har lyst til å være med og at de kommer hvis det kommer (hvis det ikke dukker opp noe annet mer spennende). Jeg blir i alle fall litt lei meg av sånn oppførsel og forstår TS. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #24 Del Skrevet 24. april Har forresten også familie som er slik, de er det vanskeligere å unngå. Var tydelig en gang, da det var en del mat som skulle handles inn og tilberedes. De forstod ikke problemstillingen. For å handle inn til middag var jo noe man gjorde en times tid før den skulle spises, for det var jo først da man trengte det, og visste hva man følte for 🙄 Anonymkode: d6482...562 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #25 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (På 22.4.2024 den 22.28): Hva er greia i grunn med å ikke svare på invitasjoner når man sender direkte meldinger og det går dager.. syntes det er så vanvittig respektløst, det tar tross alt under 1 minutt å melde noe ala ja, nei eller kanskje/må se ann og SÅ travel 24/7 i flere dager er jo man tross alt bare ikke. Jeg er ikke av den typen, det går høyst en dag - jeg svarer kanskje/må se det ann om jeg er usikker, men jeg lar ikke være å svare på en uke når jeg vet folk venter på en tilbakemelding ift å bestille bord etc. Syntes ikke dere at det er j#vlig irriterende med slike mennesker? Spesielt når det er venner, når er det innafor å faktisk gi beskjed til folk om hvor respektløst man syntes det er ? Har et par stk slik i vennekretsen og nå kommer jeg heller til å ringe dem fremover så får de heller ta stilling til invitasjonen på stående fot, det er sikkert mye mindre ubehagelig 😂 Anonymkode: 8a4fc...51b Her kommer det helt an på hvilke type invitasjon, hvordan den er gitt og sist men ikke minst om det er satt en svarfrist. For eksempel: Barnet er invitert i bursdag. Invitasjonen er kommet på papir eller i en FB gruppe. Her venter jeg til jeg vet mer enten det er en frist eller ikke. Jeg har ikke alltid svaret på stående fot. Selvsagt svarer jeg ja eller nei i god tid før. Jeg er invitert til en samling. Invitasjonen er sendt i et felles arrangement på Facebook. Her venter jeg til jeg vet. Selvsagt svarer jeg ja eller nei i god tid før. Jeg blir invitert personlig på sms/i posten eller lignende. Da sender jeg selvsagt en melding og takker for invitasjonen og at de skal få svar når jeg vet. Er det noe som gjør at jeg ikke vet før samme dag det arrangeres så sier jeg selvsagt fra om det på forhånd. Anonymkode: 7ddeb...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #26 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har forresten også familie som er slik, de er det vanskeligere å unngå. Var tydelig en gang, da det var en del mat som skulle handles inn og tilberedes. De forstod ikke problemstillingen. For å handle inn til middag var jo noe man gjorde en times tid før den skulle spises, for det var jo først da man trengte det, og visste hva man følte for 🙄 Anonymkode: d6482...562 Her er det faktisk ikke verre enn å sette en svarfrist. Anonymkode: 7ddeb...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #27 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her er det faktisk ikke verre enn å sette en svarfrist. Anonymkode: 7ddeb...2a9 Det var jo det jeg gjorde "Trenger svar innen mandag ettermiddag, for da skal jeg ukeshandle" Det var det som var så ubegripelig - at enkelte faktisk drar på butikken med en handleliste, og vet hva de skal spise noen dager frem i tid. Anonymkode: d6482...562 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #28 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var jo det jeg gjorde "Trenger svar innen mandag ettermiddag, for da skal jeg ukeshandle" Anonymkode: d6482...562 Da er jo saken grei? Får man ikke svar innen fristen tar man det som et nei. Anonymkode: 9b66c...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #29 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da er jo saken grei? Får man ikke svar innen fristen tar man det som et nei. Anonymkode: 9b66c...227 Jeg er ikke så hard med mine nærmeste. De har bare en annen tilnærming til ting enn meg, og jeg er sikkert i overkant firkantet og opptatt av å alltid ha en plan, og at alt skal være forberedt. Anonymkode: d6482...562 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #30 Del Skrevet 24. april Folk som har en tilstand som de sliter med kan kanskje ikke svare der og da om noe som ligger en eller to uker frem i tid, for de må se an formen den dagen det gjelder. Bare nevner det. Anonymkode: ba62a...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #31 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Folk som har en tilstand som de sliter med kan kanskje ikke svare der og da om noe som ligger en eller to uker frem i tid, for de må se an formen den dagen det gjelder. Bare nevner det. Anonymkode: ba62a...450 Da er det et svar i seg selv, som må gis. Ikke bare stillhet. "Jeg kommer gjerne, men jeg har store ryggproblemer om dagen. Det kan derfor være jeg må melde avbud i siste liten" Anonymkode: d6482...562 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #32 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 8.13): De venter sikkert for å se om det dukker opp noe annet som frister mer 😉. Kjenner noen sånne folk. Om å gjøre å vise at de er så fryktelig travle og populære. Anonymkode: f323f...91d Enig i denne. Til ts: Skriv nederst at tilbakemelding ønskes innen x dato, og at de som ikke har svart innen da, anser du som om de ikke kommer. Så holder du deg til det. Når de 3-8 dager etter frist, eller kanskje kommer i selskapet, så avviser du dem vennlig men bestemt, og sier noe ala «beklager, men ut fra det jeg skrev i invitasjonen anså jeg ditt manglende svar som en bekreftelse på at det ikke passet for deg. Det er nå desverre for sent å endre på arrangementet. Vi tar det igjen en annen gang/du må gjerne vente i salongen mens vi spiser, det er desverre ikke dekket opp til deg». Tipper de da aldri «glemmer» å svare, og om de gjør det, så kommer de ikke uanmeldt likevel. Anonymkode: fc449...b07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #33 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er ikke så hard med mine nærmeste. De har bare en annen tilnærming til ting enn meg, og jeg er sikkert i overkant firkantet og opptatt av å alltid ha en plan, og at alt skal være forberedt. Anonymkode: d6482...562 Men du satte jo dato....men godtar avvik 😂. Hvor mye avvik godtar du...nysgjerrig. Anonymkode: 9b66c...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #34 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, alt du skriver beviser at du ikke er verdt tiden. Desperate mennesker som forventer svar når DE vil, er ikke noe å ha kontakt med. Anonymkode: 9b66c...227 Haha, jada trollet. Anonymkode: 8a4fc...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #35 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er da ikke alle som vet på stående fot om de er opptatt den dagen eller ikke. Anonymkode: b232a...735 Stående fot betyr minuttet man får meldingen, ikke 1 uke. Nei, jeg skjønner det går en dag eller to, men man vet om man har andre avtaler eller ei den aktuelle dagen. Anonymkode: 8a4fc...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #36 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Folk som har en tilstand som de sliter med kan kanskje ikke svare der og da om noe som ligger en eller to uker frem i tid, for de må se an formen den dagen det gjelder. Bare nevner det. Anonymkode: ba62a...450 Og det er helt greit, bare man svarer! Da kan en si at en må se formen ann… Anonymkode: 8a4fc...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå