Gå til innhold

Hva er det med folk som ikke svarer på invitasjoner på dagesvis??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er greia i grunn med å ikke svare på invitasjoner når man sender direkte meldinger og det går dager.. syntes det er så vanvittig respektløst, det tar tross alt under 1 minutt å melde noe ala ja, nei eller kanskje/må se ann og SÅ travel 24/7 i flere dager er jo man tross alt bare ikke. 
 

Jeg er ikke av den typen, det går høyst en dag - jeg svarer kanskje/må se det ann om jeg er usikker, men jeg lar ikke være å svare på en uke når jeg vet folk venter på en tilbakemelding ift å bestille bord etc.

Syntes ikke dere at det er j#vlig irriterende med slike mennesker? Spesielt når det er venner, når er det innafor å faktisk gi beskjed til folk om hvor respektløst man syntes det er ?

Har et par stk slik i vennekretsen og nå kommer jeg heller til å ringe dem fremover så får de heller ta stilling til invitasjonen på stående fot, det er sikkert mye mindre ubehagelig 😂

Anonymkode: 8a4fc...51b

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle syntes dette er greit?

Anonymkode: 8a4fc...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De venter sikkert for å se om det dukker opp noe annet som frister mer 😉. Kjenner noen sånne folk. Om å gjøre å vise at de er så fryktelig travle og populære.

Anonymkode: f323f...91d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle syntes dette er greit?

Anonymkode: 8a4fc...51b

Virker sånn.

Anonymkode: 9e077...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk svarer når dei kan. Stresser ikkje med det. Er det viktig med antall skriv eg: "svar innen xx.xx..." 

Ein påminnelse etter eit par dagar? 

 

 

Anonymkode: 4272c...283

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg syns ikke det er greit. Men det er visst ganske vanlig, og man får jo ikke endret andre folk. Og om det gjelder bordbestilling så kanskje folk føler seg bundet og vil enten se an hva de orker nærmere dagen for det, eller at de vil se om det dukker opp noe mer interessant. Syns ikke det er så greit å måtte sende ut ny melding nærmere dato så de påminnes å svare heller, men så må visst voksne folk følges opp som barn for tiden.

Anonymkode: 3fe7e...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er en melding de har åpnet mens de er opptatt, så kan de jo ha tenkt at de skal svare seinere - også har det gått i glemmeboken.

Anonymkode: 441c3...c4b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å skrive dato eller klokkeslett de må svare innen?

Anonymkode: 7a816...56a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt ok. Noen ganger er man usikker på grunn av andre planer og må prøve å endre litt på planer osv. Jeg misliker enormt dette presset på å være konstant pålogget og tilgjengelig, så jeg synes det er bra om folk svarer når de kan.

Anonymkode: 9739c...4e8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags type invitasjon er det, dvs. hva er mediet du bruker? Synes det er forskjell på en Facebook-invitasjon og en personlig sms. Synes også det er forskjell på arrangementer der en haug med folk er invitert og små selskaper med bare noen få. 

Facebook-invitasjoner der det er invitert 200 stykker er ikke jeg så nøye på å svare på, må jeg innrømme. Jeg tenker at vertskapet da bare inviterer alle som kan krype og gå, og det er ikke noe viktig om akkurat jeg kommer. Får jeg melding av ei venninne som inviterer meg og noen andre venninner i bursdagen sin, svarer jeg med én gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer jeg også på.. Ikke greit. Man kan i alle fall svare med et tidspunkt for når man skal svare... 😬

Anonymkode: cdac4...3b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

 

Hva er greia i grunn med å ikke svare på invitasjoner når man sender direkte meldinger og det går dager.. syntes det er så vanvittig respektløst, det tar tross alt under 1 minutt å melde noe ala ja, nei eller kanskje/må se ann og SÅ travel 24/7 i flere dager er jo man tross alt bare ikke. 
 

Jeg er ikke av den typen, det går høyst en dag - jeg svarer kanskje/må se det ann om jeg er usikker, men jeg lar ikke være å svare på en uke når jeg vet folk venter på en tilbakemelding ift å bestille bord etc.

Syntes ikke dere at det er j#vlig irriterende med slike mennesker? Spesielt når det er venner, når er det innafor å faktisk gi beskjed til folk om hvor respektløst man syntes det er ?

Har et par stk slik i vennekretsen og nå kommer jeg heller til å ringe dem fremover så får de heller ta stilling til invitasjonen på stående fot, det er sikkert mye mindre ubehagelig 😂

Anonymkode: 8a4fc...51b

Du høres utrolig slitsom ut, kanskje derfor de ikke orker å svare deg mer?

Deg ville ikke jeg heller brukt noe tid på, du har også laget en forestilling om at dere er venner. Er du sikker på det?

Anonymkode: 9b66c...227

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymus Notarius skrev (4 timer siden):

Hva slags type invitasjon er det, dvs. hva er mediet du bruker? Synes det er forskjell på en Facebook-invitasjon og en personlig sms. Synes også det er forskjell på arrangementer der en haug med folk er invitert og små selskaper med bare noen få. 

Facebook-invitasjoner der det er invitert 200 stykker er ikke jeg så nøye på å svare på, må jeg innrømme. Jeg tenker at vertskapet da bare inviterer alle som kan krype og gå, og det er ikke noe viktig om akkurat jeg kommer. Får jeg melding av ei venninne som inviterer meg og noen andre venninner i bursdagen sin, svarer jeg med én gang.

Sms. 

Anonymkode: 8a4fc...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du høres utrolig slitsom ut, kanskje derfor de ikke orker å svare deg mer?

Deg ville ikke jeg heller brukt noe tid på, du har også laget en forestilling om at dere er venner. Er du sikker på det?

Anonymkode: 9b66c...227

Hø? Jeg sender sjelden ut invitasjoner så når jeg først gjør det forventer jeg et svar.

 

ja, jeg ser sikker på at vi er gode venner, vært det i flere år. Hun gjør det samme mot de andre i vennegjengen så hun er slik. Men jeg syntes fortsatt at det ikke er grei oppførsel.

Anonymkode: 8a4fc...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hø? Jeg sender sjelden ut invitasjoner så når jeg først gjør det forventer jeg et svar.

 

ja, jeg ser sikker på at vi er gode venner, vært det i flere år. Hun gjør det samme mot de andre i vennegjengen så hun er slik. Men jeg syntes fortsatt at det ikke er grei oppførsel.

Anonymkode: 8a4fc...51b

Dere bør ikke bruke tid sammen... :) 

Anonymkode: 9b66c...227

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere bør ikke bruke tid sammen... :) 

Anonymkode: 9b66c...227

Troll.

Anonymkode: 8a4fc...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Troll.

Anonymkode: 8a4fc...51b

Nei, alt du skriver beviser at du ikke er verdt tiden. Desperate mennesker som forventer svar når DE vil, er ikke noe å ha kontakt med.

Anonymkode: 9b66c...227

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal bestille bord enn kjøpe inn mat, så er ikke "må se det an" noe mer hjelpsomt. Synes faktisk det er mer irriterende, fordi det lukter av "Jeg kommer hvis jeg gidder den dagen og det ikke dukker opp noe mer interessant". 

Anonymkode: 88847...3a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke alle som vet på stående fot om de er opptatt den dagen eller ikke. 

Anonymkode: b232a...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...